Lämmityslaite pimeni

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 2.11.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Piti tossa iltasella lähteä Vanilla liikenteeseen, mutta lämmityslaite olikin täysin mykkä.Niin siis auto on Vani 6.2D. Sen verran sain pimeessä katsottua että sulake oli ehjä. Kokeilin auton käydessä kaikkia toimintoja, mutta mikään puhaltimen nopeus ei toimi. Säätövivustoistakaan ei tapahtunut mitään, eli esim. ilmastointi ei käynnistynyt. Jossain kohtaa kuului vain hyvin pieni alipaineen sihahdus.
    Eli mistäköhän kannattaisi aloittaa. Katkaisia, liitokset, etuvastus vai alipainepuoli. Kuinka paljon muuten alipaineen häviäminen vaikuttaa lämppärin toimintaan? Kiitos etukäteen vastauksista, ne lämmittää varsinkin näin talvella.
     
  2. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Mun omassa vanissa oli samanlainen vika.Joko sun puhaltimesta on hiilet loppu( kopauttamalla puhallinta saattaa lähteä pyörimään)tai valintavivustosta on korkannut muovinen tappi(laitoin omassa ruuvin ja mutterin)ja se valintahässäkkä ei saa kosketusta.Jos alipaineet on pois,niin puhallus ei toimi keskellä ja jalkatilaan.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    No niin, valintavivusto oli kyllä ihan kunnossa, mutta moottori tosiaan käynnistyi kopauttamalla. Purkasin moottorin ja se oli sisältä todella likainen, mutta hiilissä oli vielä paljon kulumisvaraa. Hiilet oli tosin jonkun verran pomppineet, joten hioin kollektorin ja putsasin kaikki rojut pois moottorin sisältä. Kyllä se nyt ainakin pelaa moitteettomasti, saa nähdä sitten alkaako hiilet vielä pomppimaan. Jos alkaa, niin sitten on laitettava sorviin kiinni ja oikaistava kollektori.
    Niin, kiitos mjo33400, on kyllä todella hyvä foorumi. Täältä löytyy apu moneen ongelmaan.
     

Kerro tästä muillekin!