Lämmityslaite puhaltaa haaleeta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 9.11.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oldsin lämmityslaite puhaltaa täysilläkin vain haaleeta ilmaa.Vika on vaivannut pari vuotta(!) eli se ei kai johdu kannentiivisteestä.Vaihdatin lämmittimen kennostonkin, ei auttanut.-Saako laite/röörit ulkoa kylmää ilmaa, onko kokemuksia?. Moottorista lämmityslaitteeseen tuleva letku on muuten aivan kuuma mootorin lämmittyä.Moottori on 5,7 Dx Diesel.
     
  2. jviirret

    jviirret 1st gear

    Ei ole oldsista kokemusta, mutta kommentoimpa silti.
    Omassa (vm.82 fleetside) autossani jos lämppäri on täysillä niin hyttin tuleva ilma ei ehdi lämmetä kennossa, vaan on haaleampaa kuin puhallin toiseksi suurimmalla nopeudella.
    Lämpeneekö lämmityslaitteelta koneelle palaava letku jos puhaltimen moottori ei pyöri tai pyörii pineimmällä nopeudella. Jos ei niin vesi ei kierrä kunnolla. Eli joku paikka on tukossa.

    ,_,/ukka
     
  3. koni

    koni 1st gear

    Jos koneelta lämmityslaitteen kennolle tulevat letkut ovat menneet väärinpäin niin saattaa olla, että lämmityslaitteeseen on jäänyt ilmakuplia jotka estävät veden kiertoa kennossa ja näin ollen ei lämmintä tule.
    Tarkista, että letkut ovat oikein päin ja sen jälken voit yrittää ilmata kennoa raottamalla ylempää letkua kennolta kun kone on kuuma, käynnissä ja lämmityslaite päällä.
     
  4. Jani78

    Jani78 1st gear

    kannattaa tarkastaa myös lämmityslaitteen hana että se liikkuu varmasti laidasta laitaan käsipelillä. Jos se ei aukea kokonaan niin taitaa olla vaihdon tarpeessa...
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Entä ne läpät (ovet?) jotka ohjaa ilmavirtauksen lämmityslaitteen kennolle?

    Jos vähänkin falskaa, eli saa myös kylmää ilmaa kabiiniin, niin ei tule lämmintä (ainakaan kuumaa).

    Jollain Oulun miehellä oli viime talvena ongelma toisinpäin: capricesta tuli sauna: siinä oli sen ilmavirtausläpän ohjausvaijeri mennyt tummaihoinenasentajalta väärään kohtaan.

    Niitten läppien tiiviys ääriasennoisaan kannattaa myös tarkistaa.

    (Hyviä ohjeita! ainakin vanissa tuo merkitsee osittain auto pura ja kokoa)
     
  6. autoilija

    autoilija Gearhead

    Termostaatti kannattaa vaihtaa mittarittomissa ihan vaan huvin vuoksi, ainakin kerran vuodessa.Käsikopelolla letkut on lämpimiä ei ainakaan itselleni kelpaisi lämmön mitta-arvoksi.
     
  7. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Vaihda termari.Jää jumiin luvattoman usein.
     
  8. KajS

    KajS Gearhead

    Joo, vaihda se termari, se tekee autosta kuin autosta talviauton (paitsi kuplaan se ei vaikuta).

    Termostaatit on käyttötavaraa, vuodessa saattavat kypsyä, varsinkin koneissa, joissa joutuvat "hommiin" (kuten veeotta).

    - dodge, tehty pohjolan oloihin -
     

Kerro tästä muillekin!