Lämpö pois konehuoneesta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Jopas_jotakin, 20.11.2016.

  1. T.

    T. 3rd gear

    Vähän asian vierestä, mutta oliko tässä joku alkuperäinen ongelma mitä pyritään nyt korjaamaan? Vai ihan vaan silleen tuninkimielessä?

    Putkimanometri lienee yksinkertaisin vempele kun haetaan paikkoja niille aukoille. Eikä sen kai tässä tarvitse olla mitenkään edes kalibroitu, kun absoluuttisella tuskin on hirveää merkitystä, kunhan näkee paineet eri puolilla konehuonetta ja pystyy vertailemaan niitä keskenään?
     
  2. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Huomasin tuossa kylillä yhdessä autossa konepellissä semmoset loversit, auto oli uusi, kuskina vanha mummo.

    Mutta kyllä semmonen spoileri, kun esmes trans-amissa tosiaankin muuten on,ni on varmaan paras.

    Millä olisi kustannustehokasta kääriä pakosarjan eristeet.

    Mutta, kun pakosarjan ympärille käärii sitä eristettä, niin pakokaasu ei jäähdy niin hyvin, jolloin pakokaasun tilavuus jää suuremmaksi, kun ilman eristysnauhaa.
    Tällöin esim. Y-pipen putki on liian pientä, vaikkakin y.pipella muutetaan kaksi 50mm putkea yhdeksi n.70mm putkeksi, siihen tulee sit 3" katti jne...

    Tällanen:

    [​IMG]

    Ja on niitä rumiakin...

    [​IMG]

    Semmosta.
     
    Muokattu: 23.11.2016
  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    [​IMG][/IMG] [​IMG]

    Tommonen olis kinnerissäkin hyvä, koska jos alunperin autossa on sata heppaa vähemmän, niin jäähdytystä lienee syytä parantaa.

    Myös alkuperäinen olematon öljylauhdutin tullaan vaihtamaan oikeaan kennoon, ku nyt se vaan kierrättää jotain 15mm teräsputkea siinä syylarin eessä.
     

Kerro tästä muillekin!