Lämpötilan tunnistin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Degenerated, 16.3.2006.

  1. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Onko nyt joissain automaattivaihteistoissa tämmöisiä, esimerkiks että turbiinilukko ei kylmänä kytkeydy tms. Jos on niin minkähänlaisissa autoissa/vaihteistoissa? Oliskohan 90-luvun Mercuryssä?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Riippuu vähän lootasta! Jos sulla on AOD niin siinä ei ole "perinteistä" lukkoturbiinia ollenkaan, mutta jos se on AOD-E niin tavis lukkoturbaani löytyy, mutta en nyt muista onko siinäkään lämpötilan haistelijaa!
     
  3. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Toi on Sable, etuveto...
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Olenkohan ihan maalta, mutta olen ymmärtänyt, että nuo lämpötilaohjatut lukkoturbiinin ja OD:n kytkeytymiset hoidetaan auton sähköaivojen kautta: aivot haistelee jäähdytysnesteen lämpötilaa ja sitten kun tietty lämpötila on saavutettu, antaa aivot noiden solenoidien ohjaukseen maata.
     
  5. Duster

    Duster 1st gear

    Kyseinen systeemi löytyy mun 2000 mallin Toyota Avensiksesta. Ei kytke 4 vaihdetta kylmiltään kovinkaan pienillä kierroksilla.
    Sitten kun kone/laatikko lämpeää niin ottaa kaikki pykälät käyttöön.
    Kyllähän se tietysti vaihtaa, kun tarpeeks kovaa ajaa, mutta huomattavasti myöhemmin kuin lämpimänä.
     

Kerro tästä muillekin!