lämppärin kautta vedet sisälle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Dartsan, 10.9.2004.

  1. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Kun tahtoo tulla tuolta lämmityslaitteen kautta vettä sisälle aika mahtavia määriä. Suunnilleen kaikki mitä tuulilasille sataa. Siis auton ollessa paikallaan. Auto -72 Moparin C-body.
    Onko siellä joku poistoreikä joka on tukossa vai onko ruoste vieny jostain palan pois ja vesi pääsee näin sisälle? Pitäisikö sisäpuolen kotelon ja tulipellin välissä olla tiiviste?
    Ja ei oikein tuo motivaatio riitä ruveta niitä härveleitä purkamaan. Ku on tuota sikatiivistettäkin sinne joskus aika paljon joku sijoittanut.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainaskin 68-70 B-bodyssä se tuulilasin edessä oleva ritilä johtaa laatikontapaiseen kaukaloon, jonka kummassakin päässä, eli etulokarien takapään sisäpuolella on vedenpoistoreiät.

    Hankalasti sanottu, mutta kun katselee autoa niin hoksaa kyllä missä :eek:

    Reiät on muutamassa vuodessa tukossa ritilän kautta sisään menevistä puunlehdistä, neulasista ja muusta roinasta. Sitten vesi pääsee vaan sisällepäin ja lopulta koko kaukalo ruostuu, muutamassa kymmenessä vuodessa puhki asti. :x

    Liekö sitten tossa uudemmassa ja isommassa samaa vaivaa.
     
  3. Dartsan

    Dartsan Gearhead

    Kaiversin tuossa äskön semmosen pienen reiän konehuoneen puolelle kotelon alakulmaan ja taisi olla vettä varastossa siellä aika runsaasti kun tiputti varmaan kymmenen minuuttia.
    Mut pitää purkaa se ritilä ja tutkia josko sais jonkinlaisen patentin sinne. Ku saattaa ruveta pännimään syyssateitten aikaan jos pitää koko ajan kumikengät jalassa ajaa. :lol:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    uus kenno vaan jos kama tulee siän ,souithwest trade j.anttila
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vanhemmissa c-bodyissä ritilä oli ruuveilla kiinni joten se oli aika helppo irrottaa ja kaukalo putsata mutta a ja b-kopassa se on kiinteä eli putsaus aika työlästa, tein aikoinaan -65 furyyn ritilään sisäpuolelle hyttysverkosta sihdin ja jo loppui roskien meno ko.kaukaloon.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole, kun vanhan Mopen lattialle ei yleensä tule jäähdytysneste vaan sadevesi. Kennoja saa silloin vaihtaa kontillisen, ja jalat kastuu aina vaan... :wink:
     
  7. caballista

    caballista 1st gear

    Joo ja samalla koneremontti. Kannattaa lukea ongelmakuvaus...
     

Kerro tästä muillekin!