Lämppärin kennossa ilmaa/tukos?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vesku383, 28.11.2005.

  1. Pex

    Pex 1st gear

    Kansipahvivaiva. Kun olet jo temunnut riittävästi, prkl....
     
  2. vesku383

    vesku383 Gearhead

    joo tossa uuden vuoden päivänä 100 km krapula-ajon :rotfl: jälkeen poris jo siihe mallii niiku joku keittäs pottuja konehuoneessa!Selvä peli :mad:
     
  3. vesku383

    vesku383 Gearhead

    alottelin tossa tänään koneen purkamista, 5 tuntia meni enneku pääsin imusarjaa vääntämään irti, kaikki ne saatanan letkut ja piuhat ku sain merkattua ja digikuvattua ja irroteltua! Jos huomenna sais vielä pakosarjat jotenki irti et pääsis itte asiaan eli sais kannet pois ja koneistukseen! onneks on tilaa tehhä pohjolan tallissa! :rotfl:
     
  4. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Lämppärin kennossa ilmaa/tukos

    Kumpikos noista putkista on tulo ja kumpi meno ? Ihan vain uteliaisuuttani kyselen... kun on hieman samanlaista onkelmaa ja kansipahvit on jo vaihdettu.
     
  5. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Oikeenpuoleinen(imusarjan)puoleinen on tulo ja se toinen paluu! Mitä luinko oikein että jollakin samoja ongelmia! Ja kanspahvit vaihdettu, eikä lämpiä? Tuliko kansien tasot planattua sillo? Ittellä just pata levällää ja kannet oikastu ja venatyöt tehtynä, ei ollu kieroutta mutta helvetin pahoja syöpymiä palotilan ja vesitilojen välissä! Kansista lähti 0,3mm veks! nousseekohan olssin hevoset jo 140>141:een? On se sellanen raketti! :lol:
     
  6. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Lämppärin kennossa ilmaa/tukos

    Ei tullut plaanattua ei... kun ei ollut mittausten mukaan tarpeen. :D
    Eikä tee enää painetta järjestelmään, eikä porise papupata paisuntasäiliössä ajon jälkeen. Hummat lisäänty kyllä aiempaan verrattuna... 8 sylinteriä kun potkii paremmin kuin 7.

    Seuraavaksi aion vaihtaa vesipumpun, josko siitä löytyisi jotain vikaa vikaa vikaa... :eek:
     
  7. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Nyt ois olssin pata muuten kasassa mut kaikki alipaine letkut ja johtoliittimet irti. Ei näillä pakkasilla uskalla paljon niitä letkuja taivutella, tuppaavat olemaa aika jäykkiä samoten nuo johtoniput. viimeset pultit vääntelin tossa kiinni, pakkasmittari näytti -23 ja hanskojahan ei noissa hommissa käytetä!
     
  8. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Mites muuten Arskasuuren vesipumpun kans käi? löytykö sitä vikaa vikaa vikaa? :wink:
     
  9. Arskasuuri

    Arskasuuri Gearhead

    Eipä löytynyt ei. Siis vikaa vesipumpusta. Joten vaihdoin vielä "varmuuden vuoksi" lämppärin kennonkin ja nyt rokkaa.

    Tarkempi tutkiminen osoitti että kennossa on sisällä joku outo "roska" joka tukkii virtauksen sattumanvaraisesti. Eli kun kokeili esim puhaltaa kennon läpi, ilma kulki aivan ok. Mutta veden kanssa menikin sitten tukkoon alta viiden sekunnin... Outo homma.
     
  10. sbc350

    sbc350 Gearhead

    b kadetissa oli kanssa pahvi mennyt niin ajoi ilmaa kennoon ja ei tullut lämmintä..
     
  11. vesku383

    vesku383 Gearhead

    nonii, olssi taas ajossa, käy ja kukkuu.. mut ei edelleenkään lämpene :mad: :rotfl: :rotfl: Ei kyllä enää syylärissä roplota ja muutenki
    tuntuu pelaavan hyvin, termostaatin käin tossa hakemassa uuden jos sen viel laittas! Ei kellää ois bensalämmitintä halvalla myynnissä :cry:
    onks miten paska homma sen kennon irtiottaminen, pitääkö kojelauta irrottaa?
     
  12. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Nonii, tuli työn voitto! ihmettelin sitä kun paluupuolen letku tuntu nyt lämpeevän nopeemmin ku tulopuoli ja keräävän painetta. Otin vielä tulopuolen letkun irti siitä imusarjan venttiilin(josta enää tynkä jälellä kun sahasin sen helvettiin) ja kaivelin ruuvarilla sitä poteroa rupes tiivisteliimaa tulemaan vastaan, sitten napakasti löin sen ruuvarin pohjaan asti ja kone käyntiin, rupes vesi suihkuu! Letkut kiinni jo rupes vesi kiertää ja lämpee sisätilat! :p Samalla se paluupuolen paineki pieneni!
     
  13. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Ja kiitoksii etnalle vielä! Selasin aamulla näitä aikasempia juttuja ja tuli mieleen tsekata se venttiilinjämä kertaalleen taas! Tukossahan se sit oli, tulipahan tehtyy kansiremontitkin tos ohimennen, kyllähän tuo syylärikin roplotti! No nyt akka tarkenee.. :odroll:
     
  14. sbc350

    sbc350 Gearhead

    onnea 8)
     
  15. vesku383

    vesku383 Gearhead

    No kiitos kiiitos!
     

Kerro tästä muillekin!