Lämppärin letkut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Ässä., 7.2.2018.

  1. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    -63 c10 350 pikkulohkolla, lämppärin letkut ilmeisesti otetaan meno kannen etupäästä ja paluu vesipumpulle. Meneekö meno kennon alempaan putkeen, eli pitääkö nesteen kiertää alhaalta ylös kennossa vai toisinpäin? Onko väliä?
     
  2. Jsp

    Jsp Gearhead

    Kuuma menee ylös ja kylmä tulee alas.
    Ihan niinkuin syylärissäkin.
     
  3. AnttiK

    AnttiK 2nd gear

    Sitten vielä jos oikein tarkasti haluaa tehdä, niin meno- ja paluuletkut ovat hieman eri kokoa. Pienempi 5/8" on kennon menoletku ja isompi 3/4" on paluu.
     
    Muokattu: 7.2.2018
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Lämppärissä Kuuma alempaan ja paluu ylemmästä putkesta.
    En osaa sanoa miksi, näin neuvotaan laittamaan manuaalissakin.
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Pysyy kenno täynnä vettä paremmin noinpäin. Toisinpäin ei välttämättä ilmaudu ja teho jää vajaaks.
     
  6. Jsp

    Jsp Gearhead

    Niin onkin tosiaan. Olin väärässä.
    Tulo alhaalta päin täyttää kennon täysin. Ilmakuplat työntyy kennosta pois koneen käydessä.
     
  7. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Jea, tänks. Täytyypä siis kääntää letkut toisinpäin huomenissa.
     
  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    paluu puoli on se paksumpi,virtauspuolella menee paremmin ohuempaakin putkea ja paluu puolella isompi auttaa heikentyneellä virtauksella virtaamista.näin karkeasti
     

Kerro tästä muillekin!