Lättäpään alipainetuotto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja finnflat, 27.11.2008.

  1. finnflat

    finnflat Gearhead

    Moi,

    Osaako kukaan guruista sanoa paljonko suht vakio '48-'53 Fordin lättis tuottaa alipainetta ? Oma kone ei ole vielä käyntikunnossa. Jarruina mulla on tehostetut 2-piiriset joissa Mustang II jarrutehostaja, vaatiiko erillisen alipainepumpun? Tehostajan valmistaja puhuu minimi 18 in. vacuumitarpeesta.

    Lättiksen nokka on melkein vakio Schneiderin valmistama.

    Toinen kysymys heti perään, lättäpään vesipumppujen kiinnityspulttien tiukkuus ?

    Pekka
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kyllä se alipainetta tuottaa, kun kaasun nostaa ylös. Jos ajaa koko ajan kaasuläppä WOT-asennossa, niin silloin tiedä häntä?

    Kyllä sinuna kokeilisin ensiksi ihan tuolleen. Sitten jos alipaine tuntuu välillä loppuvan, lisäisin irrallisen alipainesäiliön. Niitä löytyy mm. turbovolvoista purkaamolta. Mikä tahansa alipainetta kestävä säiliö käy. Vaatii vaan väliin takaiskuventtiilin.
     
  3. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eikös ne joissain ford V8 -lättisautoissa käytä pyyhkimiäkin alipaineella? Eli ...
     
  5. finnflat

    finnflat Gearhead

    Alipainetta

    Kiitos ajatuksista. Lompakossa on todellakin riittävästi alipainetta tämän projektin osalta, se on totta... Mutta loppuun asti se on vietävä.

    Eilen siis vesipumput kiinni ja momentiksi arpoutui 25 ft.lbs.

    Pitää kokeilla miten tehostaja lähtee toimimaan, ehkä jonkinlainen säiliökin alipaineelle olisi hyvä.

    Kyllä se tästä kohti kevättä. Autohan on '51 Ford F1 pickup.

    Pekka
     
  6. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    toytota land cruiserissa on kanssa aika pätevän näkönen peltinen alipaine säiliö.. ei välttämättä pistä nii paljoon silmään rodissa..
     
  7. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    vacuum

    Pitää alipaineen riittää,kun oli lättäpää koneisissa kuorma-autoissakin alipainetehosteiset mehujarrut yleensä ilman reservi säiliötä,tosin tehostin itsessään oli isompi.
     
  8. Karva

    Karva Gearhead

    Muuten ei liity suoraan mutta, pitääkö aina mennä perse edellä puuhun ...

    Miksi niitä hydrobuuster jarruja vieroksutaan, ne pelaa aina kun pumppu pyörii, on siisti ja pieni paketti, verrattuna isoon alipaine tehostus kalvoon, hydropuusterin saa sovellettua joka paikaan. Löytyy joka romiksesta tai joka toisesta farmista, ne on kaiken lisäksi pirun yksinkertaisia ja varaosa paketti maksaa 47 € ja sen saa sovitettua mille tahansa jarrulle, nimimerkillä yhteen sun toiseen autoon nyky-jarrut ??
     

Kerro tästä muillekin!