Lahden Jenkkiautonäyttely

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja KirsiX, 1.9.2013.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikös enempi ole nillitetty siitä että mainostettu ulkoilmanäyttely koostui osin tyhjistä ruuduista ja peruskäyttöautoista? Kait se harrasteautoparkki on vähintään 50% siksi, että kävijät pääsevät näkemään muitakin hienoja autoja kuin sisällä olevat + että harrastajia kannustetaan tulemaan sillä omalla silmäterällä (ei välttämättä Silmäterällä) paikalle tarjoamalla mahdollisuus helppoon ja ehkä vähän turvallisempaankin pysäköintiin rajatulla alueella.

    Jos se olisi ollut jo täynnä harrasteautoja niin sitten ei voi muuta kuin katsoa peiliin ja lähteä ensi vuonna vähän aikaisemmin.

    Nyt ei pysty itse valitettavasi tämän enempää valittamaan kun en paikalla ollut, mutta kuvien perusteella melko kovatasoista settiä. Pitääköhän kohta katkaista 10 v näyttelybreikki. Jos silloin tuntui että aina samat autot, niin nyt on tainnut jo vähän vaihtuvuutta tulla ;-)
     
  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ai että "Uppiniskaiset suomalaiset eivät myyneet autojaan ulkomaalaiselle"? Varmaan vahingossa livahtanut sensuurin läpi tuo otsikko ;-)
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mikäli autolleen etsii Lahdesta turvallista parkkipaikkaa, niin ei sitä ainakaan lauantaina harrasteparkista löydä ;)
     
    cdv70 tykkää tästä.
  4. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Mitä harrasteparkkiin tulee nii itse sanoisin että 99% näistä palkatuista liikenteenohjaajista ei erota vimpanpäälle entisöityä ku pellonlaidalta haettua patinoitunutta pitkäkattoa. Tuntu et sellaset "vähän erikoisemmat/silmääpistävät" pääs läpi.

    Lauantaina mä koitin päästä omalla romulla sinne ylä-parkkii nii ajattivat eka lähe sovien eteen ja puistelin päätä et ei ei ei. Sen verran kallista peltiä ois ollu kummallki puolella ja launma lapsia kyydissä potkimassa ovia auki joten.... No veivasin omani sitten leatherheavenin rekan taakke piiloo :D

    sunnuntaina sit tulkii pitkäkatolla joka nähny elämälää nii lähes ovien etee ajatettii.

    MUTTA. Vaikka itsekkin lasken eräänlaiseksi harrastajaksi samaa vittuilua oon kuullut eräilläkin ratapäivillä jossa olin rankkaamassa näyttelyparkkiin pääseviä lasikuitu tekeleitä. Osa päällepäin todella orkkiksia ja ku et laski nii kiukkusta huutoa tuli et tänki pellinalla on 25k kiinni. No eipä se päällepäin näy ja sit toinen ääripää oli nää kellä isot vanteet ja tiputettu tonttii ei muuta ei vaa voinu käsittää et ei oo asiaa sinne parkkii et jätetää se pieni tila niille oikeesti koville rakennetuillu autoille.

    Tosin noissa piireissä tuntuu et se käy oikeesti luonnonpäälle ku se perus ooppeli jossa isot vanteet,tiputettu tonttii ja takalasi ja kyljet täynnä tarraa (jokka peitti suurimmat ruostekukkaset) ei vaa oo näyttis kelpoista....
     
  5. BBC

    BBC Guest

    Onko kellään kuvia tudoriprojektista. Näkisi miten winfieldit tekee peltitöitä.
    Näytti jossain kuvissa "karkealta" mutta voipi olla että kuva valehteli.
     
  6. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

  7. Ikonen-82

    Ikonen-82 3rd gear

  8. Elky70

    Elky70 Gearhead

  9. lazy cruisers

    lazy cruisers Gearhead

  10. studio57

    studio57 Gearhead

    Eikös protouring ykkönen ollu david gunnars nova stw:llä ? Jos ei niin oisko jollain kuvaa tuosta protouring jeepistä?
     
  11. splitti

    splitti 2nd gear

  12. studio57

    studio57 Gearhead

  13. 1320

    1320 Gearhead

    Olipa hyvä näyttely taas (Ihan niinkuin edellisinäkin vuosina)! Lahdessa tuntuisi aina olevan runsaasti hienoa kalustoa, kilpailee kyllä maan ykkösnäyttelyn tittelistä hyvin vahvasti. Paikalla oli runsaasti ulkomaalaisia autoja, ja hyvä niin! Kyllä Suomestakin löytyy näyttävää kalustoa, mutta ulkomaisia autoja näkee harvemmin muissa tapahtumissa, niin niitä katselee aina mielellään.

    Rodeja ja Customeita oli myös melko paljon, sekin on todella hyvä! Nämä on aina todella näyttäviä autoja, joissa yksityiskohtia riittää runsaasti. Koko näyttelyn osalta mulle taisikin jäädä päällimmäisenä mieleen Eldorod Roadster ja Ruotsalainen '51 Mercury tinareki.

    Parkkis ei tosiaan toiminut, viime vuosina harrasteparkki-systeemi on toiminut paljon paremmin. Harmi juttu, koska siinä parkkiksella on aina todella runsaasti hienoja autoja. Oli niitä toki nytkin, mutta ne olivat aivan sekaisin normaaleiden muovikinnereiden joukossa. Itse olin käyttöautolla eli siitä ei ollut kyse, että oma auto olisi pitänyt saada lähemmäksi (Vaikka ohjattiinhan tuokin keväällä Tampereen näyttelyssä sinne harrasteparkin kärkeen :D), vaan olen tykännyt aina kierrellä myös tuota harrasteparkkia.

    Tuolla on kuvia näyttelystä, parkkikselta, pari kuvaa kaupungilta sekä Bus Burgerilta näyttelyn ja Cruisingin välistä: http://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat+2016/Yankee+Car+Show,+Lahti+1.-2.10.2016/

    Ensi vuonna ehdottomasti uudestaan!
     
    Plum Crazy tykkää tästä.
  14. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

  15. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

  16. belair66

    belair66 Gearhead

    Joo liikenteenohjaus tökki, siinä ukko huitoi miten sattuu joten luulin että pitää ajaa vasemman puoleisesta sisään hallin edustalle menevälle tielle. No ei, ukko pysäytti ja sanoi että täyttä on. Meidän takaa meni joku kippo sitten hallille parkkiin. No ajeltiin takaisin kaupungille ja katseltiin parkkipaikka joka löytyi ehkä noin alle kilometrin päästä. Firebird parkkiin ja kävellen paikalle. Vapaita paikkoja näytti olevan ja puolet autoista tavallisia käyttökippoja.
     
  17. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Meikäläselle tuo harrasteparkki on joka näyttelyn kerma. Sisällä autot on jo meikäläiselle yleensä liiankin hienoja, mutta harrasreparkin vehkeet on ajamalla tulleet ja niitä pääsee ihailemaan hieman lähempääkin. Eikä niiden kaikkien tavitse olla niin viimeisen päälle.
     
    belair54, arskazone, anglia67 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Plum Crazy, Miksu.1g ja Fleetline tykkäävät tästä.
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    kalustossa olin näkevinäni muutamia täysin kansainvälisen/rapakontakaisen arvostelun ja vertailun kestäviä luomuksia.
    ainoastaan suomistoliittolaiset rekisterilaatoitukset paljastivat todellisuuden.
     
    jknR tykkää tästä.
  20. 401

    401 2nd gear

    Ei pitäs mainostaa mitään vanhojen romujen parkkia jos sitä ei todellisuudessa ole etes.sama jättää enskerralla motarin varteen parkkiin niin on likempänä ku tällä kertaa.lie tuo jo hävettänä ajaa niitä muovipaskoja sinne ns harrasteparkkiin.muuten erittäin hyvä näyttely ja oli kyllä muutamia tosi kova tasoisia vekoittimia.kaikesta huolimatta aion käydä ensivuonnakin jos luoja suo ja viskaalit sallii..
     

Kerro tästä muillekin!