Lahtelaisia jenkkejä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jannis, 15.1.2015.

  1. jannis

    jannis Gearhead

    Tietääkö kukaan, missä on se laaja kokoelma kuvia lahtelaisista harrasteautoista? Se oli nimeltään Lahtelaisia harrasteautoja -80 luvulta-2008.(tankki67). Mulla on se vanha kuvablogi osoite, mutta se ei vie mihinkään.
     
  2. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    Minuakin kiinnostaisi jos tuollainen on
     
  3. jannis

    jannis Gearhead

    Toivottavasti ne saataisiin vielä johonkin kuvapankkiin esille. Kuvathan ovat varmasti vielä tallessa jollain kovalevyllä.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Isoja mustia 4 ovisia MoPareita.. Niitä sai varoa jos ne kuuli että oltiin Hesasta. Vantaalta mukamas oltiin eikä tulleet nenät kipeeks.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Aikoinaan suomen suosituin bändi Sleepy Sleepers ajoi belvederellä lahen rinkiä 40 000 km/vuosi. Kävi ne tosin kerran heinolassa kääntymässä.

    Todettavissa JYTINÄÄ EESTISSÄ julkaisussa.

    Vissiin moparit oli ainoita autoja lahes.
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itte en oo lahest, mut aina käytii moparil lahes ko käytii.
    Saatii olla rauhas.

    Nyttemmin nastolan rokut järjestää meille vanhuksille ajoittain baarikierroksen amerikan autoilla. Kääkkiä viedään milloin kekkosen buikilla mp tallin bileisiin, välil baariin hengaamaan. Itse koen epäonnistuneeni kasvattajana, ku poika harrastaa GM amerikkalaisia. Itte oon enempi Mopar ukkoja.
     
  7. zejk

    zejk 1st gear

    Joku nokkela osaaja voisi laittaa uudet sivut kuville jollekkin kuvapalvelimelle...vai mikä se on nimeltään.
    Tai sitten vinkkejä miten kuvia saa lisättyä vaikkapa tähän ???
     
  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    tää De Soto on vissiinkin Lahdessa vaikuttanut kysyttynä ajankohtana (kuva otettu Imatralla Imatra-viikolla 1980)

    Klik kuva suuremmaksi!

    [​IMG]
     
    Muokattu: 9.10.2017
  9. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    taitaa auton tuon aikainen omistaja olla zejk herra itse oikaiskoon tiedon.
     
  10. zejk

    zejk 1st gear

    Ei ole....tuo Pokon Soto....minulla oli samoihin aikoihin -61 De Soto :lol:
     
  11. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Kyllä on , sitten oli samaan aikaan myös toinen punainen siipi-Mopar missä oli pari ovea vähemmän [​IMG]
    sivulta löytyy myös muita Lahtelaisia ym. vanhoja ja uudempiakin kuvia.
     
  12. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Ex Lahtelainen Plymouth Fury III -73 400+727+8 3/4 lukko.Rek.Nro NK-446 Lappeenrannassa 21.07.-03.10.2004

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  13. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Muistanko oikein, että Pokon Sotossa oli lasikatto?
    Itte tuli istuskeltua enempi GM-ritsojen kyydissä, Olds -65 naintieitti, Chevy Impala jne. Ai nii, olihan mulla se yksi Moppe. :)
     
  14. esmi

    esmi Gearhead


    Muistat oikein!
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Lasikatto AA-525 oli Imatralla Brake Drumin kuvan aikoihin DeSoto päällikkö Sakulla. En näe kännyn pikkukuvasta kilpeä, mutta Esa Salon HooTeeksi tekemä Soto oli oranssi tuolloin ja räyhämotilla mikä muistaakseni 426 wedge? Imatralta lähti kiertoon ei enää kovin siistissä kuosissa. Toivottavasti joku laittaa sen vanhaan hienoon kuntoon. En tarkoita täysin alkuperäiseksi 4d sedaniksi. Niin, sekin oli alkuperäisväriltään musta.
     
  16. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kiitos 71. Kirjoitin Imatralta lähtiessään oli oranssi. Toivottavasti on taas punainen. 58
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tämä asia vaivannut kirjoituksesta asti. Mikä on Kekkosen Buick? Virka-autona sillä limo Cadillac. Tsaikkakin oli, mutta sitä ei lasketa koska sitä se ei käyttänyt. Valtion ja ministereiden autot tuolloin mustia full size 4d tolppa mopareita, mitkä päätyivät suurimmalta osaltaan Lahteen? Ainua Buick mikä mulle tulee mieleen on AJA rekkareilla oleva 50 luvun avo Buick missä Paasikivi ja Ruotsin kunkku istuivat letkassa satamasta Tamminiemeen ja letkassa oli muitakin Buickkeja. Mutta älä sinäkin wanha isä ole huolestunut jälkikasvustasi. Meillä 58 GM Buick avo listan kärkipäässä. Samoin räyhämotilla olevat muskeliautot Hemillä ofkoos ja vuosimalli ei 58 vaan 68 ja perinne jatkuu.. Tosin tontilla on lintta mikä ei potkittu paskaksi vaan aitoa hirveää patinaa eikä sitä entisöidä. Ei tarkoituskaan koska joutuisi koko korin vaihtamaan sisustuksineen. Auto pojan avovaimon eikä halua siihen muutoksia ja hänellä riittää itsetunto ajaa tuolla pahennusta aiheuttavalla lintalla. Motti on isolohko mitä viritetty lisää. Täällä niin kuin teilläkin, Amerikan merkistä huolimatta, TULEVAISUUS TURVATTU!
     
  19. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    Lahdessa oli 90-luvulla venetsiassa vani jossa 327 corveten kone ja mersun punaiseksi maalattu kojelauta. kupoli sivulasi jossa muistaakseni oli suomen "kartta". Olisikohan ollut myös lokinsiipi. Oli jo tuolloin jonkun asteinen projekti.Vuosi oli ehkä -96-97
     
  20. jart$u

    jart$u Gearhead

    aika outoa, siinä painoksessa minkä mä oon lukenu, Mato jutteli -63 BelAirista, jolla ajettiin yhdessä kesässä 35tkm. pelkästään yhtä korttelia ympäri. tosin kerran sillä käytiin hämeenlinnassa.
     

Kerro tästä muillekin!