Lahti classic motor show nyt viikonloppuna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja sepi-ukko, 2.5.2013.

  1. JnZm

    JnZm Gearhead

    Tuota mietittiin kotiin päin ajellessa. Aloin käymään autotapahtumissa 90-luvun alussa, jolloin kovaa huutoa oli 50-60- ja vielä vähän 70-luvun autotkin. 2000-luvulla sama juttu ja nyt 2010-luvulla näköjän edelleen sama juttu. Onhan tuossa välissä nostettukin tuota museoauton ikärajaa, mutta vaikuttaa siltä ettei 1980-luvulla ole tehty autoja.

    Jätimme suosiolla auton sinne Tampereentien toiselle puolelle mihin oli järjestäjät pyytäneetkin, saimme auton ehkä viidenteen ruutuun. Parinsadan metrin kävely harrasteparkkiin, autojen ihmettely ja sisälle, lippujonossa oli yksi ihminen ennen meitä ja kello oli 10.00. Siitä sisälle, hallin tarjonta oli minusta parempaa viime vuonna. Mobilistin osasto sykähdytti.

    Ensi vuonna jälleen, kiitokset järjestäjille.
     
  2. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Lahden näyttelyn isoin ongelma on tuo pysäköinti.

    Tilaa on liian vähän hallin vieressä ja ulkopaikkakuntalaiset ajelevat ristiin rastiin hakemassa parkkirpaikkaa puutteelisen ohjauksen johdosta.

    Luulin olevani ihan ajoissa paikalla, mutta 200m matkaan meni yli puolituntia, lämmöt nousi autossa ja sitten koko jonotus olikin turha kun harrasteparkkiin ei päässyt vaan ohjattiin vaan eteenpäin....

    Toivottavasti pysäköinnin ohjaukseen satsataan seuraavina vuosina enemmän jo liikenteen sujumisen takiakin.
     
  3. sbc350

    sbc350 Gearhead

  4. Tupperware

    Tupperware 3rd gear

    Juu mukava näyttely ja reissu taas.
    Muutama juttu jäi mietityttämään. Harrasteparkkia kun kiersin niin pistin merkille että hyvin moni räpläsi toisten autoja. Jos tietäjänä pidät esitelmää kaverille joistain yksityiskohdista niin luulisi että osoittaminen riittää..? Vai pitääkö ihan fyysisesti sormella naputtaa ja koputtaa sitä? Itse näen sen niin että jos joku tuo silmäteränsä esille niin siihen ei pidä koskeman. Olkoon merkki ja malli mikä tahansa.
    Pätee aikamiehiin. Ja lapsiin! Meillä tehtiin jo himassa selväks että toisten omaan ei kajota. Piste. Ihan sama onko harrastaja vai ei niin luulisi että moinen asia olis päivänselvä.

    Toinen juttu oli se kanssaharrastajan jelppiminen. Kävi rengashaaveri kotimatkalla joten pieni kenttäremontti tuli ajankohtaiseksi. Onko se joku uusi tyylisuuntaus kun näkee toisen harrasteajoneuvon tien reunassa/p-paikalla halvaantuneena niin painetaan torvea ja näytetään peukaloa??? Pariin otteeseen olen törmännyt tähän asiaan enkä ihan ymmärrä.. Johtuuko auton/pyörän merkistä tai valmistusmaasta ettei viitsi. Jos cadillac sammuu niin kuplaharrastaja painelee ohi ja päinvastoin.
    Itse pyrin pysähtymään ja tiedustelemaan mikä hätänä, tarvitko työkaluja nesteitä tms. Mieti omalle kohdalle, puhelimen akku loppu ja se ikiluotettava harrastepeli simahtaa etapille, lämmittääkö kun soitetaan torvea ja näytetään peukaloa? Varmaan yhtä paljon kun se puuttuva letkuklemmari tai hajonnut rengasavain.

    Jos ei kiinnosta niin miksei aja vain ohi, luultavasti käyrä on muutenkin korkealla siinä tien pientareella..
    Mua lähinnä kummastutti, onneksi oli taas työkalut sun muut mukana.
    Kaippa se on vaan opeteltava tää nykyinen välinpitämättömyys itsekin.

    JA HUOM!!! Tämä ei ollut erityinen syytös amerikanautoilijoita kohtaan! Lähinnä yleistä ihmettelyä, kaikenmoisia ja maalaisia ajoneuvoja siinä paineli menemään.
     
  5. nalli2

    nalli2 1st gear

    Sain kanssa parit torvensoitot,kun tehtiin kaasuvaijeri
    remonttia tien poskessa.Peukkuja en kerinnyt näkemään.
     
  6. unknown

    unknown 3rd gear

    Kaverini kiteytti asian hyvin:

    "Täytyy koskea, että se on totta."

    Vähän samaan tapaan kuin ennen, talosta-taloon, kauppiaat pitivät mukana pienoismalleja tuotteistaan, kun maalla kiersivät; takan myyjällä oli pienoismalli takasta, traktorin myyjällä traktorista ja auran myyjällä aurasta.
    Miksi näin? Koska maalla väki oli pääasiassa kouluttamatonta ja lukutaitiokin oli vähän niin ja näin... Joten ainoa kongreettinen tapa myydä oli näyttää pienoismalli myytävästä asiasta, mutta ongelmaksi tuli selittää ostajalla että lopullinen tuote, kun se saapuu, on isompi, kuin se pienoismalli.

    Huomattavaa on että kun maailmalla käy niin tuo autoihin koskeminen on kulttuurisidonnaista; Ranskassa ihminen, yksilö, on niin vapaa että autot oli näyttelyssä täynnä sormenjälkiä.
    Italiassa viisi kertaa isommassa näyttelyssä (kävijämäärä suhteutettuna) ei autoissa ollut sormenjäljen jälkeä.

    Ei siksi että autot ei kestäisi kosketusta, mutta miettikääpä semmoista että näyttelyssä on auto peltipuhtaana ja sitä vaikka viikon verran lääpitään ja entisöinti kun pääsee siihen pisteeseen että maalia pitäisi laittaa, niin kyllä se henkilökohtaista talouttakin raapaisee jos auton kylkeen ilmestyy kämmenen jälki maalin alta. ei sillä väliä jos pölynimurilla maalaa autoa, mutta suomalaisen asunnon hintaisessa maalauksessa se vähän jo kaivelee...
    [​IMG]
     
  7. laakkius

    laakkius Gearhead

    Aikamme jonotettiin harrasteparkkiin ja kun ohjattiin muualle niin ajettiin ABC:lle kahville ja jätettiin koko tapahtuma väliin... Näkeehän noi vehkeet näistä lukuisista kuvistakin... :)
     
  8. opelmanta71

    opelmanta71 1st gear

    Tupperwaren kirjotus on täyttä asiaa.. itse tuli tuolla lauantaina käytyä ja itse näyttelyhän toimii kyllä.. Täytyi tällaisiin ylisanoihin yltyä näin krapulapäissään että sinne vaan.. Vielä kerkiää 8)
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Tällä kertaa ei mitään tajuntaa räjäyttävää ollut sisällä, eihän sitä joka kerta. Tatra 603 oli minusta hieno. En löytänyt GM Cruisersin osastoa, ehkä sekin siellä oli. Esim. Hillmanin osalta näyttävät esilletuonnit ja Mini oli pieninä palasina juu.
    Ulkona oli Jensen Interceptor ja joskus kai näyttelyssäkin ollut De Tomaso Lonchamp ja varsinkin '30-luvun avo-Horch pisti "pakan sekaisin": eli oliko hienommat autot näyttelyssä sisällä vai ulkona.

    Mercuryssani toimii lämpömittari; useimmiten vähän vain liikahtaa ja nyt aika pitkälle meni lämpimän puolelle,kun käytti liki tunnin tyhjäkäynnillä viimeisen kilometrin ajossa - ja parkki tietenkin täynnä. Viereisen koulun mopoille tarkoitetusta ruudusta ei tullut sakkoja - eipä siellä viikonloppuisin kovasti koululaisten mopojakaan. Hienoja autoja liikenteessä kuitenkin, mikä on jo sinänsä kivaa vaihtelua normaaliin elämään.

    Treen Hot Rod showssa oli jo niin siistejä autoja, että ehkä Lahdesta kuitenkin jäi parhaiten mieleen ei-autoaiheinen juttu: enpä tähän 40 vuoden ikään ole koskaan nähnyt livenä höyryveturin liikkeellelähtöä ja varsinkin parin pienen muksun kanssa se oli kyllä hieno kokemus.

    Vaikka muuten sitä onkin ehkä väsyneempi olla parin muksun kanssa sunnuntaina liikenteessä, tiedän tämän(kin) tapahtuman jättää nimenomaan lauantain osalta ensi kerralla väliin.

    IDEA: lippujen hinnat lauantaina 20 EUR sunnuntaina 15 EUR ja esim. lauantaina klo 15 jälkeen myös 15 EUR ja sunnuntaina klo 15 jälkeen 10 EUR - vaikuttaisiko kävijöiden toimintaan?
     
  10. Janssa

    Janssa 1st gear

    Tuli ensimmäistä kertaa käytyä täällä kun sopivasti sattu vapaata ja kaverin harrasteautossa oli tilaa matkustajalle :)
    Ajoissa oltiin liikenteessä ja silti jouduttiin jonottamaan harrasteparkkiin ja about puoleen väliä parkkia auton sai.

    Aamulla oli kiva kiertää halleja kun oli vielä väljää ja pysty rauhassa juttelemaan autojen omistajien kanssa. päivällä tämä oli ihan tuskaa sitten..

    Harrasteparkissa oli kyllä jokaisen makuun autoja! Arvostan!

    Oikeastaan negatiivista jos pitää hakea niin liikenteenohjaus oli mitä oli. Poislähteminenkin oli yhtä tuskaa kun ihmiset eivät yhtään välittänyt liikkuvista autoista ja autot että pyörät ajeli miten sattuu..

    Tuo autojen hiplaus on asia mitä en todellakaan ymmärrä! Sitä näki itseasiassa todella paljon! Itse melkein vihaan tätä tapaa. Ja asiaa ei paranna se, että aikanaan vantaan cruisingissa joku ukko pisti lapsensa mun autoon istumaan kuvausta varten mun tietämättä (kaveri näki ja luuli että olin antanut luvan)!


    Mutta yleisesti näyttelystä jäi hyvä maku suuhun ja tulen käymään uudestaankin. Pitää varmaan seuraavalla kerralla lähteä vielä aiemmin liikenteeseen kun kaveri sanoi että viime vuonna oli paljon hiljasempaa siihen aikaan mitä nyt oltiin siellä :D
     
  11. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Huutokaupa käynnissä. Viva myytiin juuri 2500:lla. Saapa nähdä kuinka moni auto on elokuussa Nettiautossa.
     
  12. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Just tän takia en ole muutamaan vuoteen enää käynyt ko.tapahtumassa...Eli Suomeksi sanottuna...Harrasteautoparkki on aivan liian pieni :wc:
     
  13. EVO X

    EVO X Gearhead

    Huh huh, viisituntinen rupeama takana. Mercuryllä olin hallin pihassa jo hieman yhdeksän jälkeen ja auton sai huippupaikalle. Nopeasti alkoi piha kuitenkin täyttymään. Tapahtuma oli laajentunut uuden hallin myötä. Oma mielikuva oli että se oli hieman väljempi, mutta muutamassa nurkkauskessa oli vähän sumppua. Tosin myyntikojut nyt saakin olla sullottu yhteen paikkaan. Eurot on ehkä valtaosassa sisällä mutta ulkona oli kyllä jenkkien ylivoimaa laidasta laitaan. Sunnuntain sateinen sää varmasti verotti mukavuudenhaluisimpia mutta mukavasti oli väkeä paikalla. Ilmainen piha-alue/harrasteparkki viime vuotta lukuunottamatta on hienoa! Eikähän sitä taas ensivuonna.
     
  14. Rockeri

    Rockeri 2nd gear

    Tulihan tuolla käytyä, ensimäistä kertaa. Oli kyllä mielenkiinoista nähtävää.
     
  15. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Tulipahan käytyä eikä ollu kyl pettymys. Vähän tosin harmitti se kun tultiin harrasteautolla joskus klo 11 ja ohjasivat muualle parkkiin vaik sit ku mentiin käveleen parkkikselle ni siel oli jo paljon tyhjiä paikkoja eikä uusia autoja enää ohjattu sinne. Liikenne oli muutenkin ihan jumissa ja parkkipaikkoja huonosti mut sehän ei oo näyttely järjestäjän vika.

    Eka tuli kuvailtua pihal ku jono näytti niin hirveeltä mut sit ku siihen meni ja aattelin et ku on niin pitkä jono nin kerkeen ottaa eväitä repusta mut sehä veti semmosta tahtia et ei kerenny ku avata repun ja ottaa mehu huikan. Missään oo tuommonen jono vetäny noin hyvin. Sisällä sit riitti kalustoa ja valoa et oli hyvä kuvailla. Kuvausta tosin vaikeutti se et näyttely alkaa ol niin suosittu et joka kuvas oli melkein jonkun maha taikka hanuri mut onneks diki aikana sekään ei oo vakavaa... Ei muuta ku ens vuonna uudestaan.
     
  16. Admiral

    Admiral 3rd gear

  17. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Lauantaina käytiin. Ilman jonottamista harrasteparkkiin, kuten myös sisään itse näyttelyynkin. Kannattaa tulla ajoissa paikalle niin ei tarvitse jonoista napista.
    Hyvä näyttely!
     
  18. JariV

    JariV 2nd gear

    Ensimmäinen kerta mulla Lahden näyttelyssä tänään, varmasti menen uudestaan. Todella hyvä kirjo kaikkea erilaista. Tollanen autonäyttelyn pitää olla. Ei vaan yhtä ja samaa.
     
  19. sämpy

    sämpy Double Gearhead

  20. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Joka vuosi olen tuolla käynyt ja aina on jossain kohtaa ollut monttu auki ihmetyksestä.
    Kevyesti paras näyttely Suomessa, hands down.
     

Kerro tästä muillekin!