laikka-avo VW KUPLAN turvakaari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Micky, 28.2.2004.

  1. Micky

    Micky Gearhead

    onkos tuo kaari ollut aina pakollinen kuplan laikka-avoissa vaikka mallisarjassa on ollut avoja jonka mukaan ei periaatteessa sitä vaatisi....ostin vaan tommosen(kin) (kauan sitten muutoskatsastetun) ja olis mukava kulkea ilman kaarta...

    kuulin myös huhua ettei kuplaa saa enään avotettua nykysäännötyksillä...pitääkös paikkaansa ettei lupia saa???

    tämän aiheen lukee kuitenkin useampi vw harrastaja niin pikku lisäkysymys keulan "notkautuksesta" ELI onko joku sellaasen rakennellut itelleen kuvien kera??

    mielenkiinnolla voisin vaikka toteuttaa sellaisenkin toimenpiteen jos näkisi jotain toteutettuja visioita...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Micky 2004-02-28 13:29 ]</font>
     
  2. vw79

    vw79 3rd gear

    kyl laikka-avoja saivat joskus kilpiin ilman sitä rumaa putkea takaraivojen takana. jos kyseinen yksilösi muutoskatsastettu sillä, sitä et myöskään saa muutettua pois ellet muuta koriasi täysin vastaamaan karmann koritehtaan tekelettä ja se ei ookkaan ihan mikään pikkujuttu.

    jätä laikkavolsusi silleen ja jos se putki rupee häiritsee, harkitse aidon karmann korisen ostoa. sillä sentään pystyy ajamaan katon ylhäällä ollessaan kuin umpiautolla- ei vesiä sisään, ei kattoääniä vaikka ajaisit moottoritiellä kortin lähtörajan ylittäviä nopeuksia.
     
  3. Micky

    Micky Gearhead

    taidanpa muokata putken silmälle nätiksi...kattoakaan en tossa tarvi minkäänlaista kun se on avo niin se on avo...
    lisäkommentit edelleen tervetulleita!
     
  4. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Pakko kysyä tyhmänä mitä tarkoitat tuolla "notkautuksella"?Etuakselin madallustako?
     
  5. Micky

    Micky Gearhead

    ei madallusta vaan et siitä tulis seinäänajetun näkönen eli keulaa pitäis taittaa hiukan auton alle päin...joko nyt selkis...
     
  6. 356b

    356b 1st gear

    keulan notkahdus-ilmeisesti säätöakseli
    ensimmäisen tein joskus v-80.Siitä lähtien olen tehnyt joka autooni.Valmiita saamatsilta vaasasta tai KK´n Juhalta Pitäjänmäestä.Idea on seuraava-Jos katsot kuplan pohjaa niin se on sileä ja auton paino käytännössä takapyörien päällä.Jos ajat tämmöisellä yli n.80kmh,huomaat että meno on sivutyyliherkkää.Tilanne pahenee jos keula on peräpäätä korkeammalla.Auto `haukkaa ilmaa`alleen ja on levoton moottoritiellä.Mutta jos keula onkin `tontissa`peräpäähän nähden niin alustaan tulee imu ja pohja liimautuu tiehen kiinni,ja on sikahyvä ajaa.Itse olen joka volkkarini aina ensimmäiseksi tontittanut.Siinäkin pitää olla tarkkana että autosta ei tule kivirekeä.Esimerkiksi tekemällä jousituksesta progressiivisen,käyttämällä eri kulmia jousissa.
     
  7. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Ahaa siis vähän niinkuin noissa 1303 ns iso kuplissa on keula?
    http://www.vw-1303.com/pictures/1303_4G.jpg
     
  8. Micky

    Micky Gearhead

    joo mut hiukka enempi viäl pyöreempi et kuono erottuis kunnolla...mä noista malleista niin tiedä (ainakaan toistasex viäl)...
     

Kerro tästä muillekin!