laikka-avo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Anonymous, 11.11.2001.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    vaatiiko itsekantavalla korilla varustetun auton muuttaminen laikka-avoksi edelleen poikkeusluvan, vai riittääkö nykyään pelkkä muutoskatsastus? jos vaatii, niin mitä luvat nykyään maksavat, ja onko toiminta yhtään nopeampaa kuin takavuosina? voiko turvakaaren jemmata tuulilasin kehykseen?
    kiitoksia!
     
  2. Kimi

    Kimi 1st gear

    Aiemmin tänä vuonna on Eyeballproductsin sivuilla keskusteltu laajasti laikka-avoista.
    Katso: "Arkisto" :cool:
     
  3. Eyetech

    Eyetech Gearhead

  4. Kimi

    Kimi 1st gear

    Jess. Samaan aikaan keskusteltiin myös Saabista ja kuplasta, olipa joku tehnyt pollestakin avon.

    Kävin kurkkaamassa, ja tallella olivat. Eli luvista, kaarista etc keskusteltiin löppukesästä vilkkaasti. Keskusteluketjuja on sekä yleistä että kori otsikkojen alla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Kimi 2001-11-13 00:35 ]</font>
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    jees jees, löytihän sieltä, tos. mutta laitetaanpa vielä tällainen hypoteettinen kysymys: oletetaan, että poliisit pysäyttävät tien päällä omatekoisen avoauton, joka on vuosikatsastettu, mutta ei kuitenkaan muutoskatsastettu. jos auto on vähänkin asiallisesti ja järkeä käyttäen tehty (jos kyseistä termiä tässä yhteydessä edes voidaan käyttää), niin mitkä ovat seuraukset? rinnastetaanko "rikos" katsastamattomalla autolla ajoon, vai onko teko luokiteltava jo vakavammaksi? en ole ajatellut toteuttaa hommaa em. tavalla, mutta kysynpähän ihan mielenkiinnosta...
     
  6. Dobermann

    Dobermann Gearhead

    Kilvet lähtee saman tien jos otteesta ei näy että auto on tehty avoksi.. Loppu onkin sitten jännää: meneekö auto takavarikkoon vai saatko aja kotiin asti ja kilvet vasta sitten.

    Riippuu niin polliisista ja paikallisesta voudista, mutta katsastukseen on pare mennä!



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Dobermann 2001-11-17 11:32 ]</font>
     
  7. fisu

    fisu Gearhead

    kappas kun oli joku viritellyt tuosta vielä jutunjuurta, joo tosiaan coltti pönöttää
    edelleen ilman rekisteröintiä tontilla eikä ole enää tarkoituskaan sitä virkata leimalle.
    sain järkättyä koekilvet joten niillähän nuo
    avoajelut hoituu(1 pv viime kesänä; miten niin liikaa töitä) pollesta ja coltista on kuviakin jos niitä välttämättä halutaan nähdä. ei tosin skanneri toimi mutta kaipa se digikuvakin näyttää miten järkyttäviä kiuluja ne tosiasiassa ovat:)
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Elikkä ajat koe-kilvillä...tarviiko tällöin katsastaa yms. mitenkään? Haetaanko vain kilvet konttorilta ja ajelemaan? Miten jos poliisi-setä pysäyttää ja syynää autoa tarkemmin: laikka-avo, isompi kone, jne. prosentit menee lopulta reilusti yli 50?? Itse olen miettinyt tätä jo tovin aikaa...itsellä ois avo-projekti suunnitteilla, mutta aika näyttää.
     
  9. fisu

    fisu Gearhead

    koenumerolaatat myönnetään koko vuodeksi kerrallaan ja ne myönnetään vain yrityksille.
    eli ne ovat ne vanhat sinapinruskeat peltikilvet.
    niitä ei myöskään saa käyttää autossa joka on rekisterissä vaikka ei olisi katsastettu.
     
  10. J-peg

    J-peg Gearhead

    Miten nämä ns. tarra-kilvet? Tarviiko näihin mitään erityistä toimenpidettä? Tai onko ylipäätänsä lainkaan mahdollista rakentaa mieleistänsä autoa(alle 50prosenttia kanta-autosta jäljellä)ja saada jokin ajolupa tai joku, että sitä vois joskus ulkoiluttaa kaupungilla?
     
  11. fisu

    fisu Gearhead

    hyvinkäällä ainakin kohtuuselittämisellä irtoaa 1-3 pv:n siirtokilvet, ei tosin aivan joka toimistotytöltä.
    linttalimoon eivät toissakesänä antaneet enää
    neljättätoistakertaa saman kesän aikana tarrakilpiä, käskivät piruillaan vaikka kantamaan sen maalarille tai peltisepälle tai
    moottoripajalle tai...
    hassua kyllä, västeråsiin sai mukisematta laput, eivät edes kysyneet missäspäin länsisuåmea moinen kylä sijaitsee.
     

Kerro tästä muillekin!