laitanko lukkoperän?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ENF-6, 26.1.2011.

  1. duster73

    duster73 Gearhead

    niin se tasauspyörästö sotkee,puolittiko se sen vai tuplas,en muista.on vaa jääny mieleen,kun isä joskus ihmetteli et miten on vauxhall victorissa niin outo välitys.sanoin että pyöritäppä toisesta renkaasta,niin sitten tuli oikea tulos.
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo se tasauspyörästö voi sotkee jos molemmat pyörät ilmassa, mutta jos on vain yksi pyörä ilmassa niin silloin ei sotke mitään ja kummasta tahansa pyörästä pyörittämällä tulee sama tulos. Ei ole merkitystä kummalla puolella lautaspyörä on.
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    :eek:
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Nostat toisen puolen takakumin ilmaan, pyörität 2 kierrosta ja lasket kuinka monta kertaa kardaani pyörähtää.

    Voit myös pyörittää yhden kierroksen ja kertoa kardaanin pyörimiset kahteen kertaan.

    Tai pyörittää puoli kierrosta ja kertoa kardaanin kierrokset neljällä...

    Tai varttkierroksen...
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Lautaspyörän puolelta vaiko siltä toiselta..!
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos selällään makaa jalat kohti hanskalokeroa, niin ylöspäin katsottuna oikealta puolelta..
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mitä käy jos pyörittääki vasenta puolta. Olettaen että se on nostettu ilmaan. Tuleeko eri välitys ja jos tulee niin miksi. Ihan teknisestä näkökulmasta kiinnostaa tämä asia.
     
  8. ENF-6

    ENF-6 1st gear

    voinko mä viedä ton perän hiekkapuhallukseen ihan kokonaisena vai kannattaako se pilkkoa osiin? :)
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Toki voit viedä. Tuki vaan kunnolla huohotinventtiili ja jarruletkun kiinnikkeen reikä ettei mene hiekkaa perän sisään. Puhalluksen jälkeen jarrut auki ja kunnollinen puhdistus hiekasta.
     
  10. ENF-6

    ENF-6 1st gear

  11. leksa

    leksa Gearhead

    Mulla oli 170cid valiantti joka meni tiellä alle 8l /100km juuri tuolla 2,76 välityksellä ja oli myös lukollinen. Kiihtyvyys "hiukka" kärsii noin harvasta välityksestä, mutta ... makuasia
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joo, meneehän se maantiellä varmaan, mutta väittäisin et kaupunki pyörityksessä menee jo enemmän. Miten paljon, sitä en tiedä. Kohta ehkä tiedän, ku tuli hommattua toi allekirjotuksen '65 Vallu, tosin perävälityksestä ei oo tietoa. :-? Lienee alkuperänen, joten eiköhän se jotain tota luokkaa ole...
     
  13. leksa

    leksa Gearhead

    Yleisin alkuperäinen välitys on 3,23. Se kulutus riippuu harvoilla välityksillä ihan kaasujalasta. Kyllä minulla ainakin kulutus ihan tiellä ja kaupungissa putosi reilusti, mutta kiihtyvyys on melko heikko.

    Oli minulla myös 4,87 välitys jolla meni 225 reilusti yli 25L/100km ja samainen auto meni noin kympillä kun laittoi tuon 2,76 välityksen.
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Niin joo, saahan sen noilla "varttimaili välityksillä" kans aika janoseks. Ja matkanteko motarillakin on varmaan pelkkää nautintoa. :lol: Mua rupes kyllä ton edellisen aspenin jälkeen kiinnostamaan toi suorituskyky huomattavasti enemmän. Pitkälläkään suoralla ei meinannu päästä karavaanareista ohi. :wc: Ei mullakaan yleensä mihinkään kiire ollu, mut ei kyllä viitti nysvätä mitään parinsadan kilsan matkaa kahdeksankympin vauhtia. :odroll:
     
  15. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kyllä Aspenissa on jotain vikaa jos ei ohi pääse. Oma ainakin oli suht "pirtsakka" 2.76 välityksellä vaikka oli vakiokone.
     
  16. duster73

    duster73 Gearhead

    eikö noita aspeneita ollu jollain 2,4 välitykselläkin?
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No ainakin tekniikka pelas kyllä loistavasti, et siitä se ei ollu kiinni. Kesärenkaat oli kyllä aivan liian kookkaat (235/75/15), mut ei se kyllä ollu yhtään ripeämpi talvinakeillakaan (jotka taas oli liian pienet, 195/65/14). Ehkä se vaan oli niin, että 90hv, n.1500kg ja harva perävälitys vaan tekee autosta laiskan... Ainoastaan kerran (ihme kyllä) joutu vastaantulija jarruttamaan, että vältettiin kolari, vaikka mä olin aivan saletti että pääsen siitä karavaanarista ohi ajoissa. :wc:

    Jos oli, niin tossa mun ex-ritsassa oli varmaan semmonen. Olihan sillä muuten kiva ajaa, mut kyllä mä monesti kirosin sen suorituskyvyn alimpaan helvettiin. :wc:

    No, saas nähdä kauan ton Valiantin kanssa menee, ennen ku rupean kattelemaan joutilaita pikkulohkoja "sillä silmällä". :poff:
     
  18. leksa

    leksa Gearhead

    Molemmilla on, riippuu ennemminkin autosta missä se on ollut
     
  19. leksa

    leksa Gearhead

    Lukkkoperää puoltava lausunto

    Muistan muutaman "hauskan" jutun vuosien varrelta.

    Nuorempana käytin noita MoPar A-body autoja ihan arki elämässä myös talvisin. Enkä edelleenkään suostu sanomaan huonoiksi talviautoiksi. Lämmityslaitteesta ja korin eheydestä sun muista puuttuvista lämmöneristeistä ei ole nyt puhe. Vallut ja dartit on alunperin varsin lämpösiä autoja.

    Mutta kuten kaikki tietää, eihän takaveto autolla mihinkään pääse. Ainakin nykyisin vannotaan niin etuvedon nimeen että...

    Eräänä talvisena pyryaamuna olin viemässä muksuani perhepäivähoitoon ja pikkutien varrella oli mäessä yksi Talbot ja yksi Nissani tienposkessa kun eivät lumessa kulkeneet. Onneksi talolle oli matkaa lyhyelti niin pääsivät jalkaisin viemään muksunsa.

    Minä en jaksanut alkaa kävelemään kun oli jopa kiirekin olevinaan, joten väistelin autot ja ajoin ohitse perille saakka.

    Hämmästely oli lievästi sanottuna suurta kun huomasivat mikä amerikanlaiva ( Dart- 64 ) oli jotenkin mystisesti päässyt lumisella tiellä, kun edes etuveto AUTOLLA ei perille päässyt.

    Luulisin että syyt olivat lyhykäisyydessään, kyky ajaa, lukkoperä, hyvät renkaat.
     

Kerro tästä muillekin!