Lamborghini

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja unknown, 2.2.2007.

  1. S.A

    S.A 1st gear

  2. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Parhaillaan SuomiTV:n Supertehtaat-sarjassa vuorossa Lamborghini.
     
  4. S.A

    S.A 1st gear

    JOo ja jos sen missas, niin vissiin tulee lauantaina 18.00 uusintana, ainakin nettisivujen mukaan.
    http://www.suomitv.fi/supertehtaat/

    Täytyy kyllä sanoa, että Murcie näyttää kyllä aina hyvältä, yksinkertaisen konstailematon muotoilu.
    Näyttää vaan paremmalta kun viereen laitetaan tämä uusi.... :eek:
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Vähän laiskaa jo. Lieneekö taisteluväsymystä Top Gearin tiimissä.

    No, kaikki loppuu aikanaan.
     
  6. S.A

    S.A 1st gear

    SE on sitä samaa, enemmän ja vähemmän todellista uskottavuutta tolla ohjelmalla. SIllon kun Herra TIFF oli vielä mukana, oli jotain asennettakin, koska herra ties mitä teki. STIG kyllä korvaa vähän mutta.... The old good times...
     
  7. jknR

    jknR Gearhead

  8. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mitäs ne on ne toleranssit?

    Ilmeisesti kaikki piristetyt letukan pikkulohkot ovat niitä n. 400-heppaisia. Vaan kyllä niissä erojakin on. Osa ehkä johtuu toleransseista, mut varmaan suurempana syynä ovat osat jotka kombinaatioon on valittu.

    Mut entäs jos käytetäänkin samoja osia? 50 heppaa sinne tänne, vain toleransseista johtuen? Kuulostaa kyllä aika suurelta määrältä n. 400 heppaisen pikkulohkon tapauksessa.

    Mites tää liittyy Lamborghineihin?

    No siten, että tehtaan mielestä sallittu tehotoleranssi oli +-25 heppaa Countachin kaasutin-V12-moottorille. Eli siis 50 hepan tehoerot olivat vielä hyväksyttävissä (400 vs. 350).

    Asia alkoi kiinnostamaan niin paljon, että soitin Skypellä Luigille, joka aikanaan kasasi kyseisiä veekakstoista-myllyjä. Luigi kertoi, että aina silloin tällöin pitkän lounaan ja parin viinipullon jälkeen sylinterinkansien plaanauksen aiheuttamat terävät reunat palotiloissa saattoivat unohtua siistimättä, samoin kuin imu- ja pakokanavien viimeistely. Asia huomattiin yleensä dynossa, jossa tilanne korjattiin pienentämällä sytkäennakkoa reilusti...

    Joko Luigi kertoi satuja (tai siis minä satuilen), tai sit tehoerot johtuivat joistain toleransseista. Hmm...mitkähän sellaisia toleransseja voisivat olla? Tulpan kärkiväli...? Ei kait?

    [​IMG]
     
  9. S.A

    S.A 1st gear

  10. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

  11. S.A

    S.A 1st gear

  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tuossa kun plarasin wanhoja lehtiä, niin tuli pari kuvaa vastaan. Sopivat enemmän tai vähemmän hyvin tähän ketjuun.

    Mikäs tää allaoleva oikein on? V12 joo aivan totta, ilmeisesti DOHC. Mutta kun venakopissa ja jakopäänkopissa lukee De Tomaso..:

    [​IMG]

    Sit Lambon V12, ilmeisesti dynossa ja toinen Miuran takalistossa...:

    [​IMG]

    ...ja tehtaan lattialla (aihion vieressä?) valmiiksi sorvattu V12 kampiakseli...:

    [​IMG]

    ...ja jännä kun sitä vertaa tämän Ferrari F1:n bokseri(?)kilpa-V12-moottorin...:

    [​IMG]

    ...kampiakseliin, niin ovatpa erilaisia. Mut niin ovat toki moottoritkin, ja eri käyttöön tarkoitettu:

    [​IMG]

    Lopuksi tunnelmakuva Tanskasta Roskilde Ringin kilparadalta vuodelta 1968 tai 1969. Ilmeisesti Formula 3 -kisa on juuri päättynyt ja voittajat ovat onnellisina...tuota...tyttöjen vierellä:

    [​IMG]
     
  13. Le Mans

    Le Mans 1st gear

     
  14. S.A

    S.A 1st gear

  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Hmh, liekö tottakaan.... No, huomennahan tuo tiedetään.

    "The new Ferrari 620 GT will be powered by a 6.3 liter V12 engine, which will develop a total output of 740 horsepower. The supercar will be able to accelerate from 0 to 100 km/h in just 3.0 seconds and the 0 to 200 km/h will be over in 8.5 seconds, 0.4 seconds faster than the Lamborghini Aventador. The top speed in the Ferrari 599 GTB replacement will be 340 km/h or 211 mph.

    As a reminder, the new Ferrari 620 GT will share the same complicated four-wheel drive system with the Ferrari FF, and the large 6.3 liter V12 engine will be mated to the same dual-clutch seven-speed transmission used on the 458 Italia too."
     
  16. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^tiättekö muuten mikä oli Jaraman esikuva?
     
  18. ari vw

    ari vw Gearhead

    jensen interceptor?
     
  19. Remu63

    Remu63 1st gear

    Jenkkimarkkinoillehan Jarama oli suunnattu ja kun rebel tollasta kyselee niin pakko ehdottaa että E-type Jagge?
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Lähellä ootte, tosin jenkkimarkkinoista en tiedä? Jaguar suunnitteli E-typelle seuraajaa tai muuten vaan uutta mallia. Proto tehtiin mutta ei tullut totantoon. Mä en tällä kännykällä saa kuvia tänne. Surffatkaa ja laittakaa te. Yhdennäköisyys on hämmästyttävä. Mun mielestäni jopa kauniimpi jostain yksityiskohdista esim takavalot. Ja tämä oli muutama vuosi ennen Jaramaa.
     

Kerro tästä muillekin!