Lamborghini

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja unknown, 2.2.2007.

  1. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Jännä ettei noi mene kummiskaan 1/4 ton nopeammin.
     
  2. rwrw

    rwrw 1st gear

    Diablojen hinnat alkavat olla maailmalla jo kohtuullisella tasolla, esittäkääpä valistuneita arvioita Suomen verotusarvosta. Itsellä ei edes harmainta aavistusta. Olen noiden hintakehitystä seurannut mielenkiinnosta jo vuosia ja jotenkin ihan yllättäen vasta tajusin, että lapsuusajan komeimman julisteauton hankinta voisi olla näin köyhälle ja kipeällekin jopa realistinen haave.

    Sukan varresta ei löydy, mutta jos nyt aloittaisi vaikka tiukan ~viisivuotisprojektin. Muutaman vuoden päästä tilanne voi toki olla täysin toinen niin hintojen kuin autoveronkin suhteen, mutta ei murehdita sitä tässä kohtaa.

    Tekniikka noissa on ilmeisen pomminvarmaan, olen antanut itseni ymmärtää, että sähkömurheita suurimmaksi osaksi? Onko jotain oleellista mikä pitäisi ottaa huomioon, kun tällaisen spekulatiivisen skenaarion järjettömyysastetta arvioi?
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Unohda koko juttu.

    Pirtin pihassa auto on ihan naurettavan näköinen. Tarttee kunnon puitteet.

    Satunnaiset vastaantulijat luulee replikaksi ja esson baarissa tiedetään, että esimerkiksi kytkin maksaa biljardin eikä sitä kukaan osaa vaihtaa. Unohtamatta sitä faktaa, että edes Vesa Keskinen ei moisesta laitteesta piitannut vaan laittoi samantien myyntiin/arvontaan ja hommasi tilalle käytännöllisemmän italianihmeen.

    Pienoismallit ja julisteet sopii paremmin Diablojen harrastamiseen.

    Niin se verotusarvo. No jos päädyt myymään sen suvulla olleen kesämökin (jossa nuoret ei ole enää vuosikausiin käyneet ja wanhemmat ei jaksa/pääse), niin hankkiessasi Diablon odota vielä muutama vuosi ja verota se vasta sitten kun se on 30-vuotias. Pääset muutaman tonnin verolla.
     
  4. unknown

    unknown 3rd gear

    Takavetoinen on ykkös sijalla, mieluiten joku erikoismalli, mutta takavetoisia oli myös kahden ensimmäisen vuoden autot.
    Ostaessa pitää muistaa kysyä, että autoon on jakoketju vaihdettu takuuseen. Jakoketjut nimittäin venyi ja parannetut ketjut tehdas vaihtoi takuuseen. ongelma vain on että Diabloja laitettiin autotalliin jemmaan ja on olemassa autoja, jotka ei ole koskaan käyneet huollossa, mutta 90 prosenttia autoista on käyneet takuuhuollossa.
    Muuten kannattaa välttää autoja, joissa on keulan nosto toiminto, mutta tiivisteiden vaihdolla saa pari sataa bar:ia pysymään iskunvaimentimessa.
    Kannattaa varoa "tuning" ja sellaisia autoja jossa on uudempien autojen osia, tosin on olemassa malleja joissa ostaja on saanut "tilaamatta" tulevan mallin osia, mm moottoriin ja koriin. (kiva yllätys kun koneessa on enemmän tehoa kuin luvattiin).
    Muuten kannattaa käydä katsomassa useampaa autoa, viimeksi kävin katsomassa seitsemää autoa, siitä se kuva tarjonnasta aukenee. (Kenelläkään ei ole niin kiire, ettei viikkoa ehtisi käyttää tuon hintaisen auton ostoon)

    Minulta on neljä henkilöä kysynyt neuvoa Diablo:n ostoon, kukaan heistä ei lopulta autoa ostanut, pari kävi jopa katsomassa autoja ympäri eurooppaa.
     
  5. pantera

    pantera Gearhead

    Mikäs oli syynä ettei kukaan kuitenkaan ostanut?
    Vähän on itelläkin ollut samanlaisia ajatuksia josko diablon joskus sais kun niissä on niin kiva saundi 8)
     
  6. unknown

    unknown 3rd gear

    En tiedä miksi.
     
  7. Raimo Miettinen.

    Raimo Miettinen. 1st gear

  8. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Makee peli.

    Oli ilmeisesti matkalla 100k huoltoon...
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Oliko siitä KKD:n tekemästä TT-gallardosta jotain faktoja jo? Tehot, ajat jotain? Sehän oli ilm tampereen autonäyttelyssä jo?
     
  11. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Juttelin hetken omistajan kanssa näyttelyssä, vakio motilla. Alkavat avaamaan ja vaihtamaan kovia osia tilalle .
    Lapussa luki kunnioitettavat 1013hp.. Omistaja kertoi et satasesta viel suttaa kaikilla neljällä...
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    No ei toi ny mikään meriitti ole, mun ML mersukin teki sitä. :D
    Mä muistelin vaan et jossain vauhtipäivil oli joku TT-gallardo ehkä ollu tms? Ei välttämättä sama. Mielenkiintoinen laite kuitenkin, laittakaa kuvia kellä on.
     
  13. JanneK

    JanneK 3rd gear

  14. jknR

    jknR 3rd gear

  15. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Ruotsalainen Miura oli Helsingin jäähallissa 80 luvun puolessa välissä. Aihesta on kirjoiteltu tälläkin palstalla. Ei muuta kun lukemaan koko ketju läpi.
     
  16. jknR

    jknR 3rd gear

    Mulla on joku harmaa muistikuva, että siitä Miurasta olisi ollut valokuvakin, mutta hiirestä leikkasi rulla kiinni tossa sivun 170 paikkeilla, niin en vielä löytänyt sitä kuvaa. ;)

    Edit. Se rulla leikkasikin kiinni jo sivulla 163. 164 sivulla olisi ollut ne kuvat, mutta eipä ne näy enään...
     
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Tankkasin äskettäin natsimersuani huoltoasemalla. Viereen ajoi uskomattoman hieno urheiluauto. Punainen, matala, ja huikaisevan upea.

    Kysyin omistajalta missä maassa auto on valmistettu. Vastasi että Saksassa. Sanoin etten tiennyt, että siellä tehdään noinkin mahtavia urheiluautoja. Omistaja hymyili kuin kuuluisa hangon keksi eikä malttanut olla mainitsematta, ettei auto niin kovin kallis ole. Jatkoi sitten toteamalla, että eihän tässä ole kuin todella matala alustasarja, väärinpäin käännetyt vanteet sekä lipat etuvalojen yläpuolella. Ja muuten auto on täysin vakio viidennen generaation Golf.

    Ja tarkemmin katsoen, niinhän se tottavie olikin. Minä vaan luulin, että se olisi olllut täysiverinen italialainen urheiluauto. Siispä be careful out there; olkaa tarkkana. Kaikki ei ole sitä miltä ne ensivilkaisulla näyttävät.
     
  18. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

  19. rebel58

    rebel58 Gearhead

    En ole sijoitusneuvoja, mutta ei tuo kallis ole.
     
  20. palotila

    palotila 3rd gear

    Oliko tämä samanlainen kärry kun Mike Brewer diilasi Wheeler Deelersissä? Hän taisi sen hakea Puolasta.
     

Kerro tästä muillekin!