Lamborghini

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja unknown, 2.2.2007.

  1. unknown

    unknown 3rd gear

    Lamborghini ei ole aivan helpoin harraste kohde, suomessa ei ole myyntiä eikä huoltoa, uuden auton huolto tietenkin onnistuu mutta vanhemmat mallit ovat vaikeampia. varaosia voi kysyä tehtaalta, JOS tehtaalla on osat, maksavat ne aivan tähtitieteellisiä summia.

    Esimerkki iskunvaimentimet: Koni maksaa noin 230 euroa kappale (tarvitaan kuusi) mutta Lamborghini on estänyt iskareiden myynnin muille kuin itselleen, joita he myyvät omien maahan tuojien kautta hintaan 1300euroa kappale, tämä on merkkilisä.

    toinen esimerkki:vanhemmat lamborghinit käyttävät Faset:in bensapumppuja hinta taas maahantuojalta noin 200euroa saman pumpun löydät biltemasta muutamalla kympillä. Lambo, kuten muutkin pienvalmistajat(ferrari, lamborghini, aston martin, bugatti, ym)valmistavat autoja, ei osia, joita ne saavat helposti muualta, tällöin harrastajan on itse löydettävä varaosat, joka tekee harrastuksesta mielekkään.(ainakin omasta mielestäni)

    kolmas esimekki: jos tarvitset jotain osaa, jonka on Lamborghini itse valmistanut, jota ei tehtaalla varaosana ole niin tällöin ei sitä ole; virranjakaja, kummatkin bensatankit, öljyletkut, kannentiivisteet ja tietenkin autokohtaiset osat kuten koripaneelit jotka on tehty käsin jokaiseen autoon sovittamalla nämä tulevat päälimmäisenä mieleen.
    tällöin on sovellettava, korjattava tai teetettävä mahdollinen osa.

    Tietysti aina voi ostaa käytetyn osan vaikka romuttamolta.
    http://www.eurospares.co.uk/breaking.asp
    tämä ehkä vastaa kysymykseen:mistäs tommoseen lamborghiniin saa varaosia vai saako mistään?- eikä näillä kilometreillä autoa rikki saa, joten turha pitää sitä ostoesteenä autolle.

    JA TÄMÄ ON TÄRKEÄÄ!
    älkää ostako halvinta autoa, koska keräily autoissa on aina jokin syy miksi yksilö on niin halpa.
     
  2. unknown

    unknown 3rd gear

    Ja niin Automobiili Lamborghini spa on ilmoittanut Gallardon olevan ensimmäinen lambo jota voi käyttää jokapäiväiseen ajoon ja niin se näköjään todella on.
     
  3. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Oiskohan kitkat, onhan se neliveto ja täälläkin se ajoittain käy pyörähtämässä...
     
  4. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jos oikein muistelen niin silloin oli vielä jotain häikkää ajanoton kanssa. Tosin ne lambon eturenkaatkin näytti siltä että niillä oli oikeasti ajettu :wink:
     
  5. Hate

    Hate 3rd gear

    Hieno on peli.Täällä Vaasas on Vaasan Käyttöauton ikkunalla ollu syksystä
    asti uus Lambo,hinta jotain päälle 150000,sais kuulemma plussakortilla
    hyvin pisteitä.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi muuten pätee useimmissa tapauksissa lähes kaikkeen, mutta etenkin autoihin. Halpaa on ostaa hyvä.
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Mikäs tämä tällainen keskustelu on? :eek:

    En arvannutkaan että tällä foorumilla on lamboihin kiinnostusta..
    Voi olla että saattais olla parempi vaan pitää pienempää meteliä mutta jos vähä raottais kaapin ovea nii.. tuo mun Lamborghini tuolla alakerrassa, kellarissa voisi pian astua julkisuuteen..
    :odroll:
    Piti äsken käydä katsomassa sitä ja otinpa myös kuvan.. voin vaikkapa huomenna laittaa sen nettiin ku ensin yön yli harkitsen asiaa..?
    :-?
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hei te kateelliset ja muutkin seitsemän kuoleman synnin omaavat repikää tästä. Jos rengaskoko on sellainen kuin esim rätti sitikassa tai Minissä missä on sellainen rengas koko mihin ei talvirenkaita saa, niin ne on vapautettu siitä pakosta. Nastarenkaat ei ole pakolliset ja ne on keski euroopassa kielletty missä Lamboja pyörii enemmän kiuin meillä täällä. Tuskin edes saa nastarenkaita noilla koolla, M+S luulis saavan jotain kitkarenkaita, tai jos ei saa, niin ajat niillä vaikka slikseillä mitä siinä alla on ja ne lukee otteessa. Rengasteollisuus haloo! Ruvetkaa tekemään talvirenkaita noihin. Ne saa maksaa mitä vaan, mutta silloin kun niitä kokoja on saatavilla, niin ne on pakolliset.
    Että näin EUssa..
     
  9. Gallardo

    Gallardo 1st gear

    Se Kuopiossa (ja välillä muuallakin) nähty Gallardo on minun. Autossa on alla Nokian WR-kitkat, edessä 235/35/19 ja takana 295/30/19. Hyvin menee talvellakin ja miksei menisi, kun on 4veto+ESP. RS6:n hävitin viime vuonna ja tilalle tuli A3 Sportback 2.0TDI quattro.
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Amen.
     
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Minkähänlaiset talvirenkaat siinä on, mikähän lie nopeusluokitus nastakumeille...????

    No nousipas nyt melko haloo talvirenkaista :D
    Tiesin kyllä että tuontyyppisiin autoihin on hankala saada meidän asetusten mukaisia talvirenkaita ja jos ei ole saatavilla niin voi saada erik. luvan ajaa ilman.
    Mutta oikeanlaista asennetta Lambon käyttäminen talvikelissä osoittaa, käyttöä vartenhan auto on keksitty, eikä vaan koriste-esineeksi.
    BTW mihin nopeusluokkaan muuten riittää nastallisia talvirenkaita?
     
  12. kole

    kole 3rd gear

    kyllä sumuvalo jos olisit tuossa nähnyt mitää eroottista olisin kyllä pettynyt sinuun pahasti. Saatana, italian auto ja ukko psrse pystyssä. kuule 390 fe jotain vikkaa on tai sitten oli paha vitsi.. :cry:
     
  13. rrauta

    rrauta 3rd gear

    jos en ihan väärin muista niin kaikki NASTArenkaat on nopeusluokkaa 130km/h
     
  14. TS

    TS 1st gear

  15. rrauta

    rrauta 3rd gear

    joo ei se merkintä siinä renkaan kyljessä miksikään muutu jos renkaaseen laitetaan nastat, mutta jostakin joskus lukenut että nastarenkaan nopeusluokitus on sen 130, voin olla väärässä, ja voi olla että nykyisten kevyempien nastojen aikana moinen luokitus on poistunut.
    pitää myös muistaa että harvassa maassa edes saa käyttää nastoja.
     
  16. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kaikkee sitä päissää menee lupaamaan. :oops:

    No, lupaus lunastetaan ja tässä on mun Lamborghini..
    :lol:

    (menen valmiiksi lattialle makaamaan niin saatte tulla potkimaan..)
     
  17. balez

    balez 1st gear

    siinähän sellanen on... :rotfl:
     
  18. unknown

    unknown 3rd gear

    Tuo esiin vain. Mielestäni ihmiset turhaan piilottaa autojaan pölyttymässä, jotta kukaan ei näe. se on se kateus, joka suomalaisia kalvaa, ettei naapuri näe... Jos mennään Eurooppaan tai vaikka jo Ruotsiin ihmiset ovat paljon vapaa mielisempiä ja tulevat kysymään erikoisesta autosta, jota eivät tunnista, että mikä se on. Täällä ei kysytä vaan arvaillaan mikä se ehkä on.

    Suomesta löytyy lähes kaikkia erikoisempia autoja(amerikkalaisia, eurooppalaisia, hyvin säilyneitä[0km], pieniä valmistus eriä, erikoistilauksesta valmistettuja, kilpautoja, urheiluautoja, superautoja), mutta kun pysyvät piilossa. tämä estää niin kutsutun autokulttuurin synnyn.
     
  19. werneri

    werneri 1st gear

    Mistä maasta tommosia lamboja kannattaa lähteä metsästelemään? Mitäköhän Suomen tulli arpoo veroiksi :D
     
  20. unknown

    unknown 3rd gear

    Lamborghiini kellarissa, jaa...
    Totta se on Lamborghini spa oli monialayritys joka valmisti kaikkea mistä sai voittoa. nykyään Automobiili Lamborghini spa on Audin omistuksessa, joka ei ole yhtään huuono juttu.
    70-luvulta lähtien Lamborghini on ollut konkurssi kypsä yritys jonka omistus on kiertänyt; muutaman kerran Italian Valtiolle, välillä BMW valmistutti M1 superautonsa Lamborghinilla, Sveitsiin Mimram perhe, muutama pankkiiri ja rahoitus yhtiö välillä, yksi lähi-idän dictaattori osti firman, Chrysler omisti välillä jolloin Lamborghini suunnitteli Viperin GTS GTS/R SRT10 koneet, sitten tuli aasialaisia pankkiireja, ja lopuksi Audi ja sadat saksalaiset insinöörit.
    Esimerkiksi Countachin osat ostettiin välillä(16-vuoden valmistuksen aikana) käteisellä koska firmalla ei ollut minkäänlaisia luottotietoja. jos eräs etelä-amerikkalainen valtio tilaa 2000 traktoria ja jättää maksamatta on sillä vaikutusta Uudenkaupungin tehtaan kokoiseen firmaan.
     

Kerro tästä muillekin!