langaton peruutuskamera

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kauko-63, 19.5.2011.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    onko kellään kokemusta tollasesta langattomasta mallista? toimiiko se miten? näyttö ja linssi ois tarkotus asentaa niin että niillä ois etäisyyttä noin kolme metriä,tiedän kyllä että langallinen ois parempi mutta tähän tarkoitukseen sellaista ei oikeen voi asentaa,katselemassani kamerassa ei myöskään ole automaattisesti aukeavaa linssin suojusta mitenköhän siitä näkee kun taas loskakelit tulee?
     
  2. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla on tuommoinen 99 taalaa maksanut halpisversio.
    Toimii jollain 1. jotain gigan taajuudella.
    Lähetin on ilman sen kummempia suojia ollut takapuskurin päällä muutaman vuoden, sähkön otin takavalosta.
    Vastaanotin / näyttö kojelaudan alaosassa ja näkyyhän tuosta.
    Joskus vähän kuva pätkii ajaessa ja takaa tuleva valo häikäisee kameran aika helposti ja valoisuuden automaattisäätö on hidas.
    Helkutin kätevä kapine joka tapauksessa esin kun peruuttaa kärryä kiinni tai yrittää parkkiin. Niin mulla tuo on Excursionissa.
     
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Mistä ostit? -Rupes kiinnostaa... :wink:
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Huuto.netissä näyttää olevan ainakin yksi langaton.
    Ja täällä niitä on myös: www.dealextreme.com
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulle tarttu tuo mukaan kun olin työmatkalla jenkeissä.
    Enkä edes muista mistä kaupasta sen ostin, saatto olla Sears tai sitten joku muu...
     
  6. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

  7. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kyllähän noita ihan suomestakin löytyy,lähinnä sitä kysyin että miten tollanen langaton malli toimii ja jos ei ole linssin suojusta joka aukeaa kun kameran laittaa päälle niin näkeeköhän siitä enää mitään?kesä aikaan varmaan toimii mutta kun loskakelit taas koittaa niin siitä linssin suojuksesta ois hyötyä kun linssi pysyis puhtaana.ovat vaan niin paljon kalliimpia tollaset mallit.
     
  8. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    kyllähän noita ihan suomestakin löytyy,lähinnä sitä kysyin että miten tollanen langaton malli toimii ja jos ei ole linssin suojusta joka aukeaa kun kameran laittaa päälle niin näkeeköhän siitä enää mitään?kesä aikaan varmaan toimii mutta kun loskakelit taas koittaa niin siitä linssin suojuksesta ois hyötyä kun linssi pysyis puhtaana.ovat vaan niin paljon kalliimpia tollaset mallit.
     
  9. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulla ei ole mitään linssin suojaa ja näinhän se linssi on putsattava aina silloin tällöin. Pieni sipaisu riittää ja on tullut jo rutiiniksi.
    Hinta antaa kuitenkin anteeksi pienet puutteet.
     
  10. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    toi on erittäin totta,jos muutaman satasen säästää sillä että sillon tällön sipasee linssiä :wink: itselläni kamera ois tulossa vaihtolava autoon ja vielä siihen kipin päähän eli kun kippiä nostaa niin kuvakulma muuttuu pakko siis olla langaton malli siitä ois pirun kätevä ensin ajaa auto lavan eteen ja sitte vaan kamerasta seurais miten se lava/roskapuristin tulee kyytiin ja koska se on stoppareissa kiinni ja laittaa lukot päälle.
     
  11. daimleri

    daimleri Gearhead

    no höh :eek:

    eiks sitä peileistä nää peruuttaa siihen lavan eteen ja kun se lodju ei enään liiku nii se on stoppareissa kiinni ...... ???? :eek: :eek:

    nimim. "kerran tai kax" ton tehny :odroll: :odroll:
     
  12. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    niin oon minäkin ton jokusen kerran tehnyt,mutta oishan se hienoa kamerasta kattella 8)
     
  13. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

  14. Pertura

    Pertura Gearhead

    Miksi tohon ei kävisi langallinen versio? Piuhaahan menisi jonkin verran kun sen joutuisi kierrättämään kipin akselin ympäri, mutta olisi varmaankin ongelmattomampi ja toimintavarmempi kuin piuhaton.
     

Kerro tästä muillekin!