Lantikka HJ60 ja HJ61 yhteensopivuudet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja O.J., 29.10.2010.

  1. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Elikkäs, onko tietoa miten paljon osat käy yksiin noissa kaksosissa? :eek:

    Ajateltuja muutoksia olisi 61 --> 60:

    - loota

    - turbosatsi

    - kytkin
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    noist sun osist en tiiä, mun mielest koneen kansi o erillaine..ja ruisku pumppu ja sen ohjaus. eikös 60:ses ol imu-pumppu ...eli imukanavan läppä ohjaa kaasua, jolloin et ainakaan toho koneeseen/kanteen/imusarjaan/pumppuun voi turboa laittaa . ja jos en väärin musta , puuttuu 60:sen koneesta viel ne sumutus nokat sieltä sylinteri putkien alapäistä, mitkä mäntiä jähdyttää/voitelee oiskos toi kansi muuten viel etukammioton? vai kummone perkuma se oli.......mut 60:sen lukoton perä sopii 61:sen etuakseliin suoraan... 80:sen jakolaatikko o ainaki purun järee verrate 60:seen...61:sest e muist?

    mut eikös tääl jossain ol se 4*4-spesilaisti "jamant"?? hää varmaan tiettää??
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    61 kikkaran alakertakin on erilainen vaikkakin saman kokoinen. 61 koneessa 18:1 ruttusuhde ja suorasuihku. 60 kikkarassa ruttu jotain 22:1 ja etukammiohässäkkä. Voimansiirto-osat on bolt on <=>.
    61 kone on melko helppo laittaa 60 koneen tilalle eikä niitä 61 koneen alipainehässäköitä tarvii mihinkään. Sammutttimen voi tehdä sähköiseksi tai vaijerilla jne.
     
  4. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Eli koko tekniikan siirto ois aikamoinen idea? :eek: kun olisi rutatussa kiesissa tutulla tarjolla... Leimauskin menisi varmaan ihan heittämällä, kun voisi käyttää vertailumallina tuota 61:sta?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Alustassa ei ole mitään eroa vaikka kone on eri. Ja viimeisissä hojo60vehkeissä oli myös 100% lukot edessä ja takana.
     
  6. iikka-

    iikka- 3rd gear

    On siinä alustassa eroja, 61 on 1-2 lehteä enemmän pakoissa sekä kallistuksenvakaajat, joita ei 60 ole ollenkaan. Eli jos vähän haluu maastossa käydä niin periaatteessa 60 alusta parempi. Se taas kuinka ne leimalla suhtautuu tai kiinnostaako jne en osaa sanoa.
     
  7. lettumika

    lettumika 1st gear

  8. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kyllä mulla on ollu molemmissa hj60 kallistuksenvakaajat edessä. Moni kyllä irrottaa ne heti katsastuksen jälkeen. :)
     
  9. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Kyllä voi. Veli laittoi 60:een 61:en turbopaketin, pakosarja oli bolt-on. Toki joitain pieniä juttuja piti sepittää coolerinkin takia, mutta hyvin toimii. Ja se läppäkin on paikallaan.
     
  10. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Ei se nyt ihan noin mene. noista lehdistä en kyl osaa sanoa monta missäkin on mut sen osaan sanoo että hj61/60 omaa vakaajat edessä ja takana 87´ vuodesta ylöspäin. tätä ennen oli vaan edessä vakaaja. ja ihan yhtä kivirekiä ne on ajella kaikki.
    Ja tuon vakaajan nyt repii irti 10min että ei se nyt mikään ongelma ole
     
  11. BJV-8

    BJV-8 Gearhead



    Nää käy kaikki heittämällä paikoilleen.

    Käytännössä näistä kahdesta mallista ei pysty risteyttämään kantta sekä syöttöpumppua. ihan noin niinku bolt on :poff:
     
  12. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Nonii, kerrankin jotain positiivista näissä leluissa. :rotfl: eipä oo ennen tojotan diisseliä ollut, niin täytyy vähän kysellä tyhmiä. :eek:

    Muistelinkin jossain myynnissä 60:sen nähneeni, mihin oli turbo ympätty 61:sestä...
     
  13. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Kuules A5entaja, pidetäänkö joku päivä mustien HoJotien kokoontumisajot? :D
    Emäntä puheli et sun laatikossa on jotain ongelmia..? Eli pitäskö sitä renkaiden potkimisen lisäks kuunnella vaihdelootaa? :eek: Oon yhen 5-lovisen laakerit joskus uusinu...
    Mutta nyt alko muuten muakin kiinnostamaan se rutattu hj61. Meinaatko hyödyntää siitä aivan kaiken mahdollisen, vai jäiskö siitä muillekkin jotain rippeitä? :)
     
  14. O.J.

    O.J. 3rd gear

    No perrhana, en tunnistanutkaan! :rotfl: on se maailma pieni... pidetää ihmeessä pieni miitti. :lol: se lantikka kuulemma menee osiksi, ja eiköhän omistaja oo vaan enemmän tyytyväinen, jos kerran pilkkomaan alkaa, ni pääsee mahd. monesta partikkelista eroon nopeasti. ihmetellään sitä sit vaik livenä...[/i]
     
  15. Miuge

    Miuge 1st gear

    Moottorin ja vaihdelaatikon kannakkeissa on eroa.Ja muistaakseni 5 lovinen aski on pidempi kuin 4 lovinen,että noista ei käy kardaanit päikseen.
     
  16. weard_racing

    weard_racing 1st gear

    Joo ei käy jordaanit päikseen.... 5 lovinen on muistaakseni normi 4 lovinen mihin on soivitettu tavallaan yks vaihde lisää perään..
     

Kerro tästä muillekin!