Lasikuitu helma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja VooDoo, 13.4.2012.

  1. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Eli auto missä lasikuituset helmapullistukset, no halkihan se on yheltä kohtaa -> menny kosteeta pellille.


    No puhtaaksihan sen saa kyllä kalvettua, se ei oo se ongelma, mutta mitä raati on mieltä että kun on orkkis peltihelma minkä kalvaa välistä puhtaaks niin pitääkö se maalata ennen kun laminoi siitä lasikuidulla yli, vai tarttuuko kuitu paremmin hiottuun peltiin? pitääkö laminoitu lasikuitu pellin ruosteettomana?

    Jos maalata niin millä? Sinkkikilikali? Epoxi+ pintaväri? Pelkkä epoxi? vaihtoehtoja piisais.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    En uskalta jättää helmaa maalaamatta, jollain epoksilla. Epitaria olen käyttänyt.
     
  3. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Omista kokemuksosta olen huomannut että ajanmittaan jostakin tulee kuituun kosteutta ja alkaa kuituunkin tulemaan ruskeaa sävyä.En ole vielä kokeillut DURESTER-nimistä lakkaa maalin päälle .Tämä on aivan kuin hartsia johon lisätään samaa kovetinta kuin hartsiinkin 1-1,5 %.On aika helppo ruiskuttaa yläkannulla.Ennen duresterin ruiskutusta täytynee karhentaa pinta tarttumisen varmistamiseksi.Käytän nykyisin aina mallin lakkaukseen kyseistä ainetta.
     

Kerro tästä muillekin!