Lasinnostimen moottorista on puhti pois.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja dart, 29.12.2008.

  1. dart

    dart Gearhead

    Mistä voi johtua, että 60 mallin lincolnin tuuletusikkunanmoottori pyörii toiseen suuntaan hienosti, mutta toiseen suuntaan on vääntö hukassa.
    Moottori pyörii ilman kuormaa kumpaankin suuntaan, mutta toinen kiertosuunta ei kestä kuormitusta? Otin moottorin auki ja tarkastin että kaikki liikkuu kuten pitää ja tinasin toisen käämin makarvan kiinni. kummassakin käämissä on sama 4.6 omin vastus ja kollektori on ok. kuin se voi olla tommonen? :eek:
     
  2. always bb

    always bb Gearhead

    oisko kiskojen rasvauksesta mitään apua
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Oliko hiilet missä kunnossa moottorissa? Mulla jäi kerran talvella oulussa autosta lasi alas, kun ajoin parkkihalliin ja otin lipun.. Ylös se ei sitten tullutkaan kuin puolen tunnin taistelun jälkeen. Siit oli motorin hiilet tattis.
     
  4. kma68

    kma68 Gearhead

    Esim. hapettumaa johdoissa.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä myös aloittaisin puhdistamisella&rasvaamisella!
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kannatus kiskojen ym rasvaukselle. Ja käyttökytkimen kontaktien puhdistus/tarkistus.
     
  7. dart

    dart Gearhead

    Lasin nostomekanismia ei ole, koska kyseessä on tuuletusikkunan moottori missä on kulmavaihde ja se toimii hyvin. Moottorin puhdittomuuden huomaa hyvin kun sitä käyttää irrallaan ja nappaa kevyesti kiinni niin se ei jaksa vääntää toiseen suuntaan. Käyttökytkimiä ei ole vielä ollut ollenkaan käytössä, vaan olen käyttänyt nostinta hyppylangoilla suoraan akusta.
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eipä sitten jää muuta kuin että hiilet/jouset ehtoopuolella...
     
  9. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Toiseen suuntaan pyöriessään se moottorin akseli varmaan 'kanittaa' eri suuntaan, joten hiilikontaktille toinen ääni.
     
  10. dart

    dart Gearhead

    hiiletkin olin kattovinani hyviksi mutta pitää vertailla niitä jousia ja miten se ankkuri asettuu sinne.
     

Kerro tästä muillekin!