Lataus kyykkää kun flektin laittaa päälle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Amc_Kustoms, 15.12.2018.

  1. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    Tiedän että muilla ollut samaa ongelmaa vaan ratkaisu ei ole kantautunut mun korviin.
    Eli chevyn 6.2 kyseessä ja edellinen laturi oli sökö sekä akku liian pieni. Ne on nyt molemmat vaihdettu mutta ongelma ei hävinnyt. Valot päällä lataa hyvin, pitkillä notkahtaa voltit ihan vähän.
    Lämppärin flektin ku laittaa päälle niin siihen tyssää, tippuu voltit 13v ja pikkuhiljaa siitä alaspäin. Jos löytyy joku ketju samasta aiheesta niin saapi linkata. Meneekö nyt seuraavaksi lämppärin moottori vaihtoon...
     
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    akun, moottorin, rungon ja korin ym. maat jynssäisin kirkkaalle pellille ekana.
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    laturilta voisi laittaa paksumman kaapelin akulle ettei ahista ja tarkistaa ettei rasituksen lisääntyessä hihna luista osittain
     
  4. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    Näitä kokeillaan ekaksi.
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mistä kohtaa mitattuna kyykkää alle 13v ? kannattaa ensin mittailla ja sit tehdä toimenpiteet eli mitä näyttää voltit lämppäri ym päällä olessa suoraan akun navoilta mitattuna ja mitä näyttää laturin rungon ja laturin + navan väliltä ?
     
  6. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Ilmeneekö ongelma ajossa vai ainoastaan tyhjäkäynnillä? Miten laturin välitys?
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    Ei pitäis jännitteen pudota sittenkään kun laittaa pitkät päälle.
    Tehoton laturi.
     
  8. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    Akulta mitattuna sekä auton omaa mittaria kytäten.
    Ilmenee sekä ajossa että tyhjäkäynnillä. Laturin välityksistä en tiiä, orkkis 6.2d:n laturi nyt paikallaan. Ennen oli joku mopoauton rikkinäinen laturi
     
  9. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    En usko et tehoton laturi, kyl vika on oltava muualla.
    Tai ainakaan mun mielestä ei eka toimenpide ole lykätä vaa isompaa ja isompaa myllyä
     
  10. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mulla on muutamassa 6.2:ssa ollu vääränlevyinen hihna tai siivapyörä kulunut/leventynyt,
    koita sammuksissa saatko laturia käännettyä, kun tulee rasitusta luistaa.

    edit. hihna pohjaa.
     
  11. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    No jos akulla myös kyykkää alle 13v niin sitten mitatava suoraan laturilta, jos siellä löytyy noin 14v niin silloin laturin ja akun välillä kosketusvikaa + tai - puolella.
    Jos laturillakin kyykkää niin laturi ei vaan jaksa.
     
  12. Weijari

    Weijari Gearhead

    Kaapelit hapettuneet kaapelikengän sisältä tai puolet kaapelin säikeistä poikki liitoksen sisältä.
     
  13. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    Nonni, johan tuli liuta vinkkejä! Täytyy huomenna aloittaa tutkiminen isolla kädellä. Jos ei näillä vinkeillä vika löydy ni itketään täällä sit lisää
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos on vielä kiilahihnamalli, niin hihnapyörä voi kyl olla yks ehdokas. Mutta muuten arvaan kone-akku-kori maadotusketjun ongelmaa.
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Vaihdoitko vaan toisen akun vai molemmat?
     
  16. f34

    f34 Double Gearhead

    Juu, kannattaa ensin mitata suoraan laturista. Jos jännite putoaa pitkillä valoilla, niin kyllähän se laturiin viittaa.
     
  17. JKF

    JKF Gearhead

    Samanlaisia kokemuksia ollu myös joskus aikoinan. Olisko ollu niin, että tavallisista varaosaliikeistä tarjotaan helposti väärä hihna noihin. Joku ero tuuma- ja mm. -mitoitettujen hihnojen leveydessä, profiilissa tai jotain vastaavaa. Kiilahihnoista siis oli silloin kyse.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei siihen tarvita edes väärää hihnaa. Se pyörä vaan kuluu V-muodosta U-muotoon. Vanhat Oldsit oli erityisen innokkaita tekeen sen ainakin dieselissä, kun hihnan pitkä vapaapätkä värähteli koko ajan. (oli niissä todella pitkä)
     
  19. JKF

    JKF Gearhead

    Juu, voi hyvinkin johtua vaan kulumastakin. Lähtötiedot taas vaan niin heikot, että arvuutellaan vielä tässä vaiheessa, että onko kyseessä kiila- vai moniurahihna. Ja, että missä tilanteessa oireet alkanu ylipäätään esiintyä.
     
  20. Amc_Kustoms

    Amc_Kustoms 1st gear

    Kiilahihna, joka vaihdettu uuteen. Mopoauton laturi vaihdettu uuteen orkkikseen, fiat unon akku vaihdettu 100ampeeriseen (toinen akku poistettu joskus). Ostin syksyllä tuon auton ja se pikkulaturi oli sökö, nyt kun vaihdoin toisen laturin niin lataa normaalisti paitsi kun flektin laittaa päälle. Pitkillä ei mitään suurta notkahdusta, pysyy yli 14v.
    Yksi maapiuha oli irronnut mikä laitettu kiinni vaan ei vaikuttanut mihinkään toimintaan mitenkään. Mitä infoa vielä tarvitaan? Mahdollisesti tänään illalla kerkeen palata romun kimppuun sähkömittari liimattuna kouraan
     

Kerro tästä muillekin!