Laturilta Akulle menevä johto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja reynolds, 12.3.2017.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tuo kyllä kiinnostais ihteeki, kyl mä nyt jonkun 1.5mm2 ja 2.5mm2 vielä erotan mutta nuo paksummat johot kiinnostai mitä ne oikeesti sit on, miten yläkanttiin meni tuo aikasemmin väittämin 70mm2 :D
    VRltä saatua johtoo se oli ni ohan se vähän tuhtia.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Motonetissa noita näkee. Autohifipuolelta tuttuja. Etusormen paksunen yleensä väh 50 neliöistä.

    Sitten nuo 10-25neliöiset vähän tarkemmin syyniin.
     
  3. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

     
    xarper tykkää tästä.
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Se riippuu niin täysin johtolaadusta... toisissa esmes halvoissa "hifi" kaapeleissa on kuparoitua alumiinia karvat ja pirun paksu eriste niin näyttää stydiltä ja hyvältä mutta tosiasiassa ovat jotain ihan muuta :D

    Hitsikaapeli on pääsääntöisesti ohuella karvalla ja riittävällä eristeellä autokäyttöön, ohut-karvasuus tekee piuhasta notkeamman ja teoriassa jopa hieman johtavamman kun "ilmaa" ei jää kaapeliin niin paljoa ;)

    Itsellä oli omegassa 25mm2 hopeoitua kuparikaapelia joka vastaa vissiin n.35mm2 kuparipiuhaa 1200w vahvarilla ja hyvin pelas eikä tarvinnu konkkaa tms. Turhaketta :poff:
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se halpa hitsikaapeli monesti on just se kankee mikä halkee ja säikeet lähtee irti päästä ym :D

    Kaapeliia ei onneks sika säkissä tarvk ostaa kun päät näkee yleensä metritavarassa heh. Eri asia jotkut käynnistyskaapelit missä oikeasti kusetusta se eristeen paksuus.


    Konkkaa en mäkään oo ikinä tarvinnu hifi hommiin.. Ihmettelen niitä jotka tahii pienten piuhojen kanssa. Toki sitten isojen poikien laitteet erikseen.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Moottoripyörään oon tehnyt useamman kaapelin kun on vuosien varrella kaapelien reititykset vähän muuttuneet. Nyt on virtasyöpölle startille 25mm2 notkeasta hitsauskaapelista kyhätyt ja liittimet on nuijittu pilikkalaisella kalulla: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Muut/Liitinpuristin-2000019420/

    On ne nyt muutaman vuoden siinä olleet ja liittimetkin on pysyneet hyvin kiinni.

    Maakaapeli samaa kaliberia.
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tollasta kalua kattellu. Miten eroo jos lyö vaikka moskalla jotain vasten?
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Toi pilikan kalu rymppää sen kengänvarren kolmion malliseksi, ja tiukkaan. Jos nuijit sen vaan litteeks niin ei pysy jos liitosta liikuttelee sivuttain. Sain sillä systeemillä tehdyn kaapelinpätkän auton lisämaapiuhaksi ja se kenkä pysyi käytännössä kiinni kutistesukalla.

    Ei tuokaan työkalu paras mahdollinen ole mutta yhtään liitosta ei ole auennut/löystynyt.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ite oon nuijinu sillonkun ei oo ollu oikeita krymppäyspihtejä ja sen jälkeen kevyesti tinannut kiinni ettei käy liian kankeaksi ja ala murtumaan liittimen juuresta :rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!