Lava chevyä ostamassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja ChevyCaprice, 9.1.2015.

  1. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    *erkeleen autokuume vaivaa taas, ettei yössä saa nukuttua :D Mielessä pyörinyt jos 4runnerin heittäis emännälle kauppakassiksi ja hommais itelle nelivetoisen käyttö -ja harrastevehkeeksi lava chevyn, fleetside/sportside/silverado. Ajoa mulla tulee n. 10tkm vuodessa, vakavasti harkinnut 4,3 kutosella olevaa, mutta dieseleitä näkyy paremmin olevan tarjolla. Mielenkiintoista olisi tietää noilla ajomäärillä, onko dieselpakulle kannatusta sekä miten kallista on ylipäätään ylläpito bensa vs. diesel ja miten nuo dieselkoneiset on palvelleet talviautoina? (aiemmin ollut löpöllä vain mersuja ja ne oli paskoja autoja, ku ei pakkasella lähteneet käyntihin :poff: )
    E: -80-90 luvun vaihteen vuosimallisia siis katellut silläsilmällä..
     
  2. mustang66

    mustang66 2nd gear

    Terve,

    Jos et noiden mersujen kanssa pärjännyt pakkasella niin dieseli chevyn kanssa tuskin menee sen paremmin, kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta tietää minkämallin nämä löpömersusi ovat olleet, kun itsellä ollut n. 30kpl 60-2010 löpömersuja ja lämmittämättä lähteneet kyllä asiallisesti käyntiin.

    Itse aiheeseen, ajellut tuossa 350 sportsidella aikoinaan, hyvä käynnistymään, kulutus ihan siedettävä, talvella vaatii asialliset renkaat tai nelivedon. Hyvän yksilön kun löytää niin pärjää helposti, mitä alkuperäisempi, sitä parempi käyttöpeliksi. Yleensä jos myyjä mainitsee "otin tuosta tuon saastelaitteen ja tuon letkun ja vielä tuon turhan pois" kannattaa miettiä hetki.
     
  3. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    250 satakakslaiska oli huono käyntiinlähtijä roikastakin ja 200cdi, mutta se oli muutenkin ihan perseestä. 220 väyrynen kyllä lähti, keli ku keli! Mutta se mersuista.
    Toyotan maastureita ollut, on yksi vieläkin niin tuo neliveto päällä ajelu on itestäänselvyys talvella. Oli jännä pidettävä hj61 pelkkä takaveto päällä mutarenkailla talvella :D
    Joo, kokemuksia on noista saastelaitteista, yhdessä capricessa se poisto oli aloitettu ja itse koitin tehdä sen asiallisesti loppuun, mutta eihän siitä koskaan hyvä tule, kun mikään ei toimi.. Nojoo, jos joku vielä valottaisi mitä noissa dieseleissä verot, vois harkita kallistuisiko benzan vai dieselin kannalle..
     
  4. venom87

    venom87 3rd gear

    Painon mukaan menee niin autovero yhtä paljon, dieselvero on 108 euroa vuodessa siihen päälle. Olikohan mulla joku 550e/vuosi tossa omassa. Saattais muuten olla kaupan, k2500 6.2d paku.;)
     
  5. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    No eihän tuo pahan kallis pidettävä dieselinäkään olis, ku venäjältä tankkaa. Ja oliko 6.2 pienempi ruokaisempi ku bensa v6/v8? Laitahan yv:llä parempaa infoa chevystä jos oot myymäs...
     
  6. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tuo neliveto poikkeaa sitten tojotan rakenteesta. Chevyssä ei ole keskitasauspyörästöä ja on nihkeä kääntymään ja pitävällä pinnalla ei saisi edes ajaa nelivedolla tai jotain paukkaa pian rikki.
     
  7. venom87

    venom87 3rd gear

    Joku 10-13 litraa taitaa mennä satkulla, 128 litran tankkikin niin ei tarvii joka päivä tankata. Nelivetohan tuossa on samanlainen kuin 4runnerissakin. Laittelen yv:llä huomenna lisätietoa ja kuvia.
     
  8. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Meillä ollut uudesta asti 1992 4,3 Fleetside, todella kestävä auto,nyt ajettu 304500 km.Vaihdettu muutama akku,takaiskarit,laturi,etupään niveliä,2 kertaa tarvike katti,pakoputket tehty katista taakse...maksaa n.70 eur,kattikaan ei ollut kallis.Vaihdoin 300000 kohdalla eteen jarrulevyt,palat,satulat ym.hintaa n.400 eur,takajarruihin ei ole tarvinnut koskea mitenkään vaikka tosiaan reilut 300000 km takana ja ajettu välillä tosi rankoilla lasteilla.
    Leimasin 2 vko sitten ja ainoat huomautukset oli toinen takarek.kilven valo ja toinen etuparkki.Ajan talvellakin kitkarenkailla,kulutus on kesät/talvet n.14-16 litraa sekalaisessa ajossa.Matkalla saattaa päästä alle 12,jos ajelee drive päällä.Hitsattu pienet palat kopin takakulmiin molemmille puolille,aivan pienet paikat.Mielestäni 4-veto on todella hyvä,tarvittaessa voi laittaa päälle vaikka kovassakin vauhdissa,mitään ei ole tarvinnut sinne vaihtaa.Kerran ajoin hirvikolarin,eipä tuntunut paljon missään,turvallinen ajokki.Etulamput paskaksi ja muuta pientä,mutta taas kohta tien päälle.Maksoimme 1992 USA-CENTERISSÄ ostettaessa muistaakseni n.105000 markkaa.Mukaan tuli lisävaloja,lavakatetta,kaukaloa,vetokoukkua ym.
    Autoverohan nousee koko ajan,joten ei halvimmasta päästä,kun maksu tulee kokonaispainon mukaan.Mutta kokonaisuutena tosi hyvä auto...kokemusta nyt 23 vuotta,enkä vaihda pois niin kauan kun saan tuota elvytettyä.
    Jos akku kunnossa lähtee käyntiin millä pakkasella tahansa.
     
  9. Timmo

    Timmo 1st gear

    Nykyrahassa tuo on 25000 euroa. Ei paha hinta kun katsoo mitä vastaavat uudet maksavat tänä päivänä.
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Tai 17.500:- jos tarkkoja ollaan.

    Mut se vielä että 1989 perus Worktruck maksoi muistaakseni 69.900:- eli nykyrahaksi muutettuna sellaiset 11.600:-

    Kelpaisko :odroll:
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ei vaan juurikin 25000€ nykyrahassa, niin kun Timmo mainitsi.
    Sitä ei voi suoraan kääntää markoista euroiksi, koska rahan arvo on muuttunut vuodesta 1992.
     
  12. Timmo

    Timmo 1st gear

  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  14. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Kiitoksia vallu kattavasta vastauksesta, joka ei ainakaan tätä kuumetta helpota. Näkyy nettiautossa olevan paremmin pudjettiin sopivia takavetoisia, mutta millainen tuo chevyn manuaalivaihteisto on? Ei ole moisesta kokemusta..
     
  15. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Reilu 10 vuotta kurvailin W/T 1500 4.3l takavetosella. Se oli sellainen karvahattuversio manuaali lootalla. Eipä siitä autosta tekniikkansa puolesta tule loppua ikuna, jos muistaa vähänkin tehdä huoltoja yms.
    Ruoste on mielestäni pahin vaiva, mutta senkin kanssa pärjää jos vertaa ei ameriikkalaisiin vekottimiin. Manuaali lootan ja kytkimen kanssa ei ollut mitään pahaa muistettavaa= toimi kuin junan vessa. Bensaa paloi sekalaisessa ajossa n.12 l/100km.
    PS. Hyvät NASTA talvirenkaat kandee olla talvisin alla!
     

Kerro tästä muillekin!