Lavan paino/irroitus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja jviirret, 7.2.2004.

  1. jviirret

    jviirret 1st gear

    Paljoko painaa pitkälavasen chevrolet pickupin lava, noin, auto on vm.82 fleetside? Kestääkö nostaa niistä lavan reunoissa olevista katteen kiinnitys "systeemeistä"? Onko irroituksessa muuta huomioitavaa, ku poltto-aineen täyttöputkien ja taka-valojen piuhojen irroitus ennen nostoa?
     
  2. hietala81

    hietala81 1st gear

    just eilen nostettiin autosta lava pois
    (n60-80kg) olis kahteen mieheen lähteny mut ku porukkaa oli paikalla... helmoista vaan raakasti. luultavasti sulla n 100-130kg
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Muovistako sun lava on tehty jos painaa 60-80kg??
     
  4. Dofour

    Dofour Gearhead

    Ainakin Ramin pitkää lavaa kantelee kevyesti kahdestaan ja on kyllä peltiä.
     
  5. Kimmoh

    Kimmoh Gearhead

    Kyllä se lava painaa reilusti yli sata kiloa ainaskin -91 fleetsidessä. Kaikista paras on neljällä jampalla nostaa sitä lavaa pois ja takas, yks ukko joka kulmassa. Jos joudut siirtelemään lavaa useammin kun se ei ole paikoillaan, niin laita lava kuormalava pinon päälle jolloin koko hoitoa on näppärä siirrellä pumppukärryllä.
     
  6. 454SS

    454SS 3rd gear

    Onkohan siellä suunnalla heikompia ukkoja vai mistä kiikastaa. Kyllä Fleetsiden lavaa nostelee helposti kahdestaan. Tasapainon säilyttäminen tietysti on helpompaa jos kantajia on useampia.
     
  7. Kimmoh

    Kimmoh Gearhead

    No niin, jäi kertomatta että mulla oli jo takasin nosto vaiheessa noi starre levikkeet paikoillaan ja sitä lavaa joutuu todella nostamaan ylös että sen saa takas. Parempi useammalla ukolla että sen saa vakaasti takasin paikoilleen. Ois vituttanu jos ois uusi maalipinta naarmuilla kun kaksistaan olisi koittanu ährätä. Pois ottaessa levikkeet oli pois paikoiltaan ja sillon nostettiin kaksistaan lava pois.
     
  8. jviirret

    jviirret 1st gear

    Kiitos tiedoista. Painoa siis alle 250kg joka tapauksessa, vaikka taka luukku olis paikoillaan. Tarkoitus ois ens kesänä vaihtaa poltto-aine putket ja tehdä vähän ruostesuojaus hommia. Helpoimmalla siis pääsee kun ottaa suosiolla lavan pois.
     
  9. 454SS

    454SS 3rd gear

    Parista Chevy pickupista ollaan otettu lava irti, jolloin pääsee helposti hiekkapuhaltamaan rungon takaosan. Tämä on lähes ainut keino päästä tekemään rugon ruostesuojaus kunnolla.
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Jos saa pari lisäneuvoa antaa niin kannattaa ottaa takarenkaat pois noston ajaksi niin ei tarvi nostaa niin korkealle ja kannattaa muistaa irrottaa se maadotuskaapeli.
    Kyllä sen kaksi ihmistä nostaa lokarinaukoista pitäen. Takalaidanhan saa irti ilman työkaluja, kevenee hiukan.

    - Jani -
     

Kerro tästä muillekin!