Le Sabre 86 - Lattian maali (thermoplast?)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Buick-T, 4.7.2017.

  1. Buick-T

    Buick-T 2nd gear

    Eli pitäisi selvitellä mitä tuohon lattiaan vettä hitsauspaikkojen päälle suojaksi (nyt siis kyse sisäpuolesta). Olen ensisijaisesti ajatellut epoksi+pintamaali (polyuretaani...). Pintaruosteita olisi tarkoitus säikytellä fosforihapolla.

    Nyt kuitenkin pitäisi tietää onko tuo vanha maali ihan "normaalia" vai tuota ameriikan ihmettä. Eristeväri ei sinänsä kiinnostaisi, eli silloinhan jäljelle jäisi vain vanhan poisto? Tai kuulemani mukaan esim. PPG:n DP-40 joka lienee toimivan myös pohjamaalina.

    Testata olen ajatellut tinnerillä liotetulla rätillä. Olettaen että kyseessä on thermoplastinen maali, kuinka nopeasti tuo alkaa liukenemaan tinneriin? Riittääkö puoli minuuttia, 2-3 min vai puoli tuntia? Luulisi että pidemmällä ajalla mikä vain maali alkaa pehmetä tuollaisessa käsittelyssä?
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    tulee myöhässä, mut vm 86 on jo niin tuore, että on jo syytä olettaa ettei kyseessä ole thermoplast, se tavara jäi aika pitkälti jo seitkytluvulle, mutta thermoplast on sellasta, että se liukee tinsuun heti, jos lattiastasi pikkasen irtoo väriä tinnerirätillä hinkkaamisen seurauksena niin sekin todnäk johtuu siitä, että tehtaan jäliltä lattian lakkakerros on jäänyt ohuenlaiseksi.

    86 GM, , hmmmm, jotain valoa vasten näkyvää mosaiikkia ajan saatossa voi tulla jos vetelee polyurtsilla sen päälle, mutta ei se itteensä irti revi tai halkeile.

    ite laittaisin happopohjamaalin alimmaiseksi, metalliin imeytyvänä maalina se toppuuttelee jo alkanuttakin ruostumista, hyvä jarru etenkin hitsisaumoissa,
    siihen päälle saakin vetästä jo suoraan pintavärin, just esmes joku sinkkipitonen yhdistelmämaali polyurtsi, eli sellanen joka käy sekä pinta-, että pohjamaalista,
    mutta esmes teollisuuspuolen sinkkiepoksi on paljon halvempaa, joskin myös maalarille haitallisempaa.
     

Kerro tästä muillekin!