Leather Heaven Nationals Pudasjärvi 8-9.8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Ck, 7.7.2009.

  1. SG 448

    SG 448 Gearhead

    Radasta ei hirveitä kehuja tule multa vaikka joku tuolla muuta väitti;Hirveitä rengasvärinöitä mitä ei missään muualla vielä havaittu tolla autolla hyvä et ovet pysy paikallaan niissä lähdöissä.
    Varikosta en kehuja antaisi ainakaan SC:n osalta viimeiseen peränurkkaan viety varikon pisimmät autot josta mutkan kautta lyhkäseen"lineuppiin".
     
  2. jima

    jima 2nd gear

  3. Cata

    Cata 1st gear

    Kiitokset kaikille hyvästä kisasta!

    Rata tuntui olevan haastava, toiset eivät saaneet pitoa millään mutta ne joilla osui säädöt kohdalleen veti lähes samoja aikoja kuin Alastarossa (ainakin mopottimissa) joten loppupelissä pitoa kuitenkin löytyi - ainakin mopovarikolla tuntui olevan suht yleinen konsensus siitä että rata oli parempi kuin tänä vuonna Kalajoella.. meidän tiimin teoria on että ongelma ei ollut radan pito vaan se burnismonttu jossa oli vaikea tehdä kunnon burnista - sitä oli kumitettu tai jopa liimattu tai jotakin hämärää siinä oli.. oliko autopuolella samoja fiilinkejä? Enkä nyt ota tätä esille sen takia että jotakin haukutaan vaan että ensi vuonna voitais parantaa.

    Mut oli miten oli, parhaat voitti, keli oli hieno ja rata paljon hienompi kuin osasin eka kertaa tässä käytössä olevalta lentokentältä toivoa. Toivottavasti "Pudiksella" kisataan toistekin. Mut seuraavaksi Alastarolle taas finaaleihin, nähdään siellä.

    Terveisin,
    Cata & tiimi
     
  4. Jza

    Jza Double Gearhead

    Saatat puhua asiaa.
    Näytti kaikilla kääntävän aika voimakkaasti poikittain, ja osa pitkää burnista tekevistäkin mutkitteli aika erikoisia sudenkorentoliikkeitä jossain kohtaa :rotfl:
     
  5. ransu68

    ransu68 1st gear

    En tiä olinko vaan sokee ( mikä ei ois ylläys sinänsä ) mutta sattuiko kukaan löytämään varikkoalueelta isoja roskiksia mihin tiimit sai jättää roskansa? Kun asiaa kyselin niin kerrottiin että kisatoimiston vieressä on jäteastia. Piti poislähteissä jättää roskat sinne mutta eihän me tultu läheltäkään että ois voinu roskansa jättää... Että järjestäjälle tämmöstä palautetta että saisko jatkossa muutaman roskiksen tontille.......
     
  6. Mopar

    Mopar Gearhead

    Yleisöparkkialueen reunassa oli, varikolta noin 30m.
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    roskikset oli ihan varulta vähä kauempana,jos ois sattunut karhu tuleen penkoon roskiksia :rotfl:
     
  8. ransu68

    ransu68 1st gear

    Kaskun fyyrän väki ei noista katsomoparkin roskiksista tienny mitään....... Eikä kyllä paikalliset järkkäritkään..... Oisko tiedonkulussa parannettavaa...... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    No kun silmän käteen otti, niin tuommoisen kuorma-auton kokoisen roskiksen kyllä löysi ihan kohtuu helposti :wink:
     
  10. ransu68

    ransu68 1st gear

    Taitaapi olla TAAS lasien pesun paikka ( justiinhan viimevuonna ne pesin). :rotfl: :rotfl: :rotfl: Vai jokohan ne ois aika uusia??? :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  11. Cata

    Cata 1st gear

    Itsellä ainakaan ei meinannut pysyä pyörä burnispaikalla kun pitoa oli siinä kohtia ihan liikaa - joka kerta lähti heti alusta hiipimään eteenpäin vehkeet ja jäi burnikset välillä aivan liian lyhyiksi. Kuulin myös muiden puhuvan samasta asiasta. Ja olipa nimeltä mainitsematon mekatsu ollut huomaavinaan että burnispaikalta jäi kumia renkaaseen niin että rengas ei ehtinyt lämmetä mutta siihen montusta kerätty kumi kyllä -> kun se "kerätty" kumi sitten jäi siihen lähtöviivalle niin pito karkasi heti.

    Tämä siis ihan omaa teoriaa näin varikkokeskusteluiden perusteella, mutta täsmäisi siihen että ne keillä burnikset meni putkeen (niin kuin minullakin nyt kohtuu hyvin kuitenkin) niin ne meni kyllä lujaa ilman merkittäviä pitopulmia. Toiset sitten taas suditteli kovastikin.

    -Cata-
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^ Juu, no mulla onnistu kieltämättä jälkikäteen ajatellen yks burnis kunnolla ja samaten yks lähtö meni about niitä aikoja kun olisi voinut olettaa. Tais olla sama lähtö. Muissa oli noin 4 kymmenystä vajaata 60 jalkaisissa verrattuna alastaroon tai kalajokeen, mutta en tiiä. Monilla vehkeet kulki ihan kivasti, monilla ei. Kuriks ajaisi varmaan vaikka luistinradalla sutimatta :eek:

    Tapsahan kyllä sanoi kokouksessa, että kaikki on yritetty tehdä, mutta pito ei tule olemaan Kalajoen tasolla. Mikä oli ihan hyvä asia mun mielestä. Eka kerta meille kaikille ja vähän harjoitteluksi meni ainakin itellä ja varmasti myös fyyralta, mutta tosiaan siinä burnispaikalla oli aika villin näköisiä suorituksia monilla, että jotain hassua siinä lienee olleen. Vai oliko se vaan siitä kiinni, että se rata oli niin kalteva. Mene ja tiedä, mutta sen ei luulis paljon pyöriin vaikuttavan?
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    :rotfl:
     
  14. Cata

    Cata 1st gear

    No sitä minä tässä vähän yritän niinkuin ihmetellä että kun meidän pleikkariryhmän kuskeista useampikin oli sitä mieltä että pito oli radassa parempi kuin Kalajoella tänä vuonna. Mikä siis oli kaikkien mielestä positiivinen yllätys ja todella hienoa.
    Joten jäin miettimään sitä, että monilla kuitenkin oli pitopulmia, ja itse havaitsimme heti kärkeen että burnispaikalla täytyi valita paikkansa tosi tarkkaan ja sittenkin oli vaikeaa. Että olisiko tässä syy ja seuraus. Että rata oli hyvä, mutta burnispaikka teki temput monelle kuskille?

    Radan kaltevuus vaikuttaa pyörissäkin jonkun verran (helpompi oikaista paitsi jos ajat leveellä sliksillä) mutta ei tuo yhtä kaltevalta tuntunut kuin Kalajoki ainakaan minun mielestäni? Tosin sitä en kyllä tullut edes miettineeksi paikan päällä että mene ja tiedä.

    -Cata-
     
  15. vesapa

    vesapa 1st gear

    vasen rata 60 feet 1.45sek ja oikea 1.61sek. samanlainen purnis... :eek: ajat vasen rata 10.07sek ja oikea 10,5sek samanlailla 4-vaihteella rajoittajalla maaliin(vitonen sökönä). mielestäni aika suuri ero ... myös ongelmia saada auto pysymään purniksessa paikalla...
     
  16. Ck

    Ck Gearhead

    Itseasiassa kun puheeksi tuli niin meilläkin auto tahto mennä burniksessa väkisin eteenpäin mitä se ei yleensä tee. Ei sinänsä haitannut mutta kunhan tuli mieleen kun muut puhu.
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kenties joo. Se täsmäisi kyllä moneen asiaan. Mutta miten se burnispaikka sitten olis saatu ketuilleen? Liimattu kenties yhtälailla kuin ratakin....?

    En tiedä muuta, mutta ratahan oli kyllä ihan jees muuten. Levee, pitkä ja tasainen. Pitoo me ei vaan sinne saatu aikaiseksi, varsinkaan kakkoselle mutta olisko se sitten ollut kädetetyistä burniksista kiinni. Mene ja tiedä, mutta tulihan käytyä neppailemassa.

    Katotaan sitten finaaleissa (jos pari ongelmaa saadaan poistettua), että meneekö tuo auto sielläkään mihinkään, vai pitääkö muuttaa kaikki säädöt alkuperäisiksi :lol:
     
  18. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei,en ole tuossa kuvassa mut ikävä juttu paikkakunnalle kun kätilöpäivystys loppuu Kuusamossa :(
    Mitenkähän siellä päin nyt suu pannaan,tarvetta ainakin saattais olla huhupuheiden mukaan :poff:
     
  19. Kumirölli

    Kumirölli 1st gear

    Burnispaikkaa ei voitu tuoda yhtään lähemmäksi varikkoa, koska nyt jo lineup oli aika ahtaanloinen. Aikaisemman(katuautokisojen) burnispaikan, jossa oli paljon kumia, alku oli juuri näitten kisojen burnauspaikan alla. Todennäköisesti tämä oli syynä eriasteisiin erikoistilanteisiin. Burnispaikkaa ei voitu myöskään viedä vanhan burniskohdan toiselle puolelle, koska radan mitoitukset oli tehty tohon kohtaan.
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tuolla Malmössä missä me käytiin viime viikonloppuna leikkimässä oli kanssa ton alueen lyhyys jonkinlainen ongelma, se näkyi paitsi jarrutusmatkan pituudessa myös tosssa burnistouhussa. Burnispaikalta ei montaa metriä ollut radalle ja käytännössä melkeen kaikki joutu tekeen "pro burniksen". Veden määrän kontrolloinnilla ja harjailulla homma toimi moitteitta. Eikä muuten ollu yhtään kyykkäkallee viivalla kertaakaan. 60 autoo, kisa alko perjantaina klo 15, loppu 21. Emmä oikeen tiedä mite noi niiden "kvalrundat" meni, mut listan mukaan perjantaina oli 13 rundii ja kun lauantaina klo 11 jälkeen jatkettiin vielä pari kierrosta päästiin 18 lajittelukierrokseen. Ei hitaat härmäläiset kerenny mukaan kun kolmelle. :rotfl: Olihan siin toki vähän junppaakin, saati sit hunppaa.
     

Kerro tästä muillekin!