Led polttimot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Karpov, 24.3.2017.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Xenoneita ja led lisävaloja on täällä ruodittu mutta nyt kaipaisin kokemuksia polttimoista esim t10, sukkulat ja muut mitä voi esimerkiksi sisävaloiksi tunkea.

    Ebaysta oon itse tilannut jos minkämoisia ja ne on toimineet aina vaan hetken ennen kuin vilkkuminen alkaa. Vaikka olis takakontin valona.

    Saahan noita suomestakin mutta suurin osa näyttää samalta kun kiinassa, erona vaan viisinkertainen hinta. Toki sitten osramillakin esim noita t10 valoja 5v takuulla.



    Itse olen suosinut warm whitejä mitkä ei juuri halogeenista värillisesti eroa. Ex käkkylään oli pakko laittaa muutama sukkula lediksi sisälle kun oli jo valmiiksi sulamispisteessä sekä kanta että polttimon kupu. Tämä minusta hyvä pointti miettiä näitä myös harrastepeliin sopivassa suhteessa.



    Kokemuksia?
     
  2. pptalo

    pptalo Gearhead

    Vähän samoja kokemuksia on ollut minullakin kiinan led polttimoista. Toiminta-ajan voi laskea päivissä ei vuosissa niinkuin hehkulampuissa. Nyt tarvisin takavaloihin 21/5W tilalle led polttimot 6kpl. pitäisi olla kirkkaudeltaan mielummin hieman kirkkaammat kuin hehkulamput. Onko jollain kokemusta hyvistä?
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No mulla on ollut sitten tuuria kun silveradoon vaihdoin kaikki sisävalot ledeihin ja ne on nyt ainakin 1.5 vuotta toiminut. Peilien ala puolella olevat saattovalot samoin. 62 Impalaan vaihdoin 6 takavalon 21/5 polttimoa ledeihin samoin etuparkit/vilkut ja kyllä ne ainakin viime kesän toimi. Kaikki tilattu ebaystä ja tullut kiinasta.

    Pussillinen mittarin valoja pitäisi vielä impalaan vaihtaa. 48 chevyn coupeen laitoin just vihreät led mittarin valot mutta niitä nyt ei ole kuin vasta testattu.

    Yritän laittaa kaikista autoista polttimot ledeiksi ja värejäkin vähän kattellut mitä mihinkin.
     
  4. xarper

    xarper Gearhead

    Itekki laittelin Fairlaneen jarruvalojen ja vilkkujen polttimot ledeiks, eli noita punasia ja oransseja ledejä tilasin viimekesänä ja vielä nuo näytti ihmeekseni toimivan kun eilen kävin autoo siirtelee hangessa.
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No perkeles. Ite oon eri firmoilta ja eri malleja. Mustalla ja vaaleella paljaalla piirikortilla, muovijalalla, kupukannalla ja vaikka millä.

    Vilkkupolttimot kako jo uudesta. Peruutusvalo toimi kyllä sen minkä autokin mulla oli. Pahin paikka ollut etuparkki missä lämpö? on tappanut päivässä tai kahdessa aina multa ledin. Mutta eine tosiaan sisävaloinakaan oo kestänyt.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Tilasin myös kasan vastuksia ja pari "led flasher relaytä" ja ainaski omat toimi hienosti kun laitto vaan ton uuden releen tonne, jäi vastuksia kasa tonne kaappiin jos jossain tarttee tulevaisuudessa vaikka.
     
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Itse en ole vastuksia laittanut kun silloin kun laittanut valonauhaa. Ostin impalaan motonetistä sen ledeille tarkoitetun vilkkureleen.

    Tossa coupen vihreillä ledeillä mittarin valot
    http://i1186.photobucket.com/albums...oupe Nro2/IMG_20170304_191912_zpsnhjmjsuw.jpg

    Impalaan tein -63 vanhoista merkeistä tollaset sisävalot http://i1186.photobucket.com/albums/z367/teemuwirtanen/Impala/20160211_202017_zpswd5zi59d.jpg
    http://i1186.photobucket.com/albums/z367/teemuwirtanen/Impala/20160212_190004_zpsnggxopsz.jpg

    Tein pellistä kupin mihin liimasin led nauhaa kehälle ja tuli hyvä. "Lasi" on leikattu glykoli kannusta että tuli "maitolasi":)
     
    Latvis tykkää tästä.
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    :wc::wc: vtun ledit:wc::wc:
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Sorry, tää olikin eri ketju kuin se latauksen merkkivalojuttu, tuo edellinen kommenttini oli tarkoitettu siihen.
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    "Plasma" ledejä noi tuntuu suosivan jenkeissä takavaloissa.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aattelinkin koska eka tällänen kommentti tulee :D


    Tuo led-nauha on kyllä toimivaa. Oon tehny siinä laiskasti moneen käyttöautoon sisävalot. Helppo liimata omall tarralla pätkä kattoon ja virrat sisävalon lampulta. Saa hyvin kohdistetun sisävalon millä näkeekin. Tottakai warm whitenä ettei tuu kalsee tunnelma.
     
    jariha tykkää tästä.
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei tuo huono tieto tähän topicciin ollut. Vaniinkin pitäs latausvalo viritellä joten toi olis hyvä. Ei tarvi viritellä irtolampuista mitään kun tossa valmis missä kiinnityskin.
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead


    kiva olla joskus eka:)
     
  15. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sä et vaan jari ymmärrä ledien päällä kun olet sähkömies ja moparimies. :p

    Nää kun on vähän niin kuin hituvirta hommia.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ledit sucks on vähän sama kun päremiehet huutelisi et polttimot sucks. xD
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Varmaan monella se mielikuva että ledit on tuning ja paistaa todella erilailla ym kylmä värisävy jne..

    Moni kaveri ei ainakan käkkylässä erottanu ledejä halogeenista.
     
  18. jariha

    jariha Double Gearhead

    joo niissä hommissahan minäkin ja ei en ole sähkömies? niille maksetaan kuulema palkkaakino_O
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mulla oli joskus jotkut led parkit kun sain sellaset synttärilahjaksi muttei ne tainnut vuottakaan kestää. Oli motonetistä ja hintaa törkeesti verrattuna euron hehkulamppuihin.

    Toinen meh oli edison kantaset ledit jotka kesti tuolla missä on 24/7 valot tuhat tuntia ollen kuitenkin 10 kertaa hehkulamppua kalliimpia.


    Varmaan noi toimii mutta paskaa on liikkeellä paljon.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sepä se... Halvan hinnan takia aina tekee mieli yrittää (kiinasta siis).

    Nuo e27 ym kotiledit toimineet kolme vuotta mukisematta (airam, hyundai) ja varmasti maksaneet sähkölaskussa hankintahintansa. Vielä kun ne lopunajan hehkulamput tuntu kestävän viikosta kuukauteen.
     

Kerro tästä muillekin!