Lehtijousien "clampit"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja ajw, 7.5.2013.

  1. ajw

    ajw Gearhead

    kysympä kun kiinnostaapi. eli kyseessä 1988 suburban neliveto (1500). kuskin puolen takalehtijousen etummainen clamppi (mikä lie suomalainen nimi) on väljä ja aattelin jotta parempi tehdä jotain ennen kuin jouset leviää pitkin maantietä ;-) eli kysymysjono kuuluukin jotta:
    - oletteko uusineet ilman jousen irroitusta?
    - mistä olette uusia tilanneet?
    - oletteko vaihtaneet niittikiinnitystä ruuviksi (clampiin hitsattu mutteri ja siitä niitin kokoinen ruuvi läpi)

    hmm - no eiköhän siinä nyt pääasia eli jotain pitäisi tehdä, mutta ei ihan vielä vaan kun osat on ja inspis iskee.
     
  2. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Vähän lainaten.
    Itselläni kait sama ongelma oikealla puolella?
    Oudosti oikealta puuttuu toinen puristin ja toinen väljä.
    Tuo vasen varmaan on sellanen miltä se pitäs näyttää.

    Oikea jousi
    Vasen jousi

    Rockautosta tietty 115-160e kuinka monta lehteä nyt sitten haluaakin.
    Mutta noi kannattaa laivata Suomeen välittäjän avulla.

    Muilla mitään parempia ideoita?
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Hurjat korjaa paikallaan. Pätkät lattaa, ja keskelle reijät. Reijästä hitsaa vanhaan niitin jämään kiinni. Päät lämmittää nopeasti pillillä ja taivuttaa jousipakan päälle. Valmis.
    Pitää vaan sitte varoa lämmittämästä jousta, ja juurikin siksi lämmittää nopeasti ne latan pätkät että ei ehdi lämpö mahdottomasti levitä jousiin.
     
  4. ajw

    ajw Gearhead

    juurikin nuo. mä vähän funtsailin tosiaan jos repisi vanhan pois, poraisi vanhan niitin pois ja virittelisi uudet sitten paikoilleen. vaan onko kukaan kokeillut tuollaisia ruuviksi muutoksia? vähän hirvittää tosiaan tuo lämmön vieminen lehdelle.
     

Kerro tästä muillekin!