Letuka 3 speed manuaaliin hydraulinen kytkin ???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Bätmobiili, 26.6.2009.

  1. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Oletteko toteuttaneet ko hommaa? Minkä sylinteri parin valitsitte hommaan ja paljonko pitää saada liiketta haarukan sylinterin päähän että saadaan homma toimimaan?????

    Niin ja kaikki puuttuu haarukasta kytkinpolkimeen kun rodiin tulee. Tämä jossain edellisessä jutussa herätti uusia ajatuksia kun saa kaiken tehdä tyhjästä :rotfl: eli vapaat kädet on mutta ei tietoa vielä tarpeeksi...
     
  2. B 50

    B 50 Gearhead

    Eikös vanhoissa Chevy/GMC pickupeissa ole nestekytkin? Ainakin Moparin vastaava toimii hienosti. Rockautossa ei palikat varmaan edes pahan hintaiset.
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jep jos vaan saat "valmiit tehtaan palikat" niin käytä ihmeessä. Kiinnikeiden ym. rakentelu on aina oma juttunsa. Ainakin minulla -65 valluun nestekytkimen rakentelu teetätti etvaksen verran töitä.
     
  4. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Pitääpä tutkia josko sieltä jotain osanumeroa löytyis...
     
  5. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Eipä löytynyt. Ja kaikki kiinnikkeet on rakennettava koska ei aakkosessa ole niitä eikä tekniikassakaan kun 305:sen peprään on laatikko menossa. Eli täysin tyhjä on paikka ja sen puoleen kaikki osat tulevat kyseeseen.
     
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    En tuota GM:n tekniikkaa tunne, mutta eikös ko. konetta ole käytetty camarossa ym?
    Tutki rockauton sivuilta tarjoaako nestekytkintä. Uskoisin että sieltä helpoin lähteä hakemaan. Selaat vaan sopivia vuosia ja koneita. Muista myös pakut, niissähän usein manuaali koneen jatkona.
     
  7. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Joo on konetta käytetty camarossa ja niistä löytyikin nestekytkimiä. Niissä vain oli eri haarukka laatikossa.

    Eikös se nestekytkin paketti tarvii löytää niin että se liikuttais saman osanumeron haarukkaa kuin mitä mulla on? Sit olis ainakin oikea paketti.
     
  8. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Itse meinaan jättää muncie-sbc yhdistelmästä koko haarukan pois ja käyttää rengasmaista painelaakeri-työsylinteriyhdistelmää. Us-partsilta ostin tuohon hommaan käypäisen jälkiasennusosan. Monissa uudemmissa autoissa on myös tuon tyylistä työsylinteriä, mutta tää oli tosiaan tehty GM:n laatikoille, joissa alunperin on ollut mekaaninen kytkinvivusto.
     
  9. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Mulla on jo uusian koko kytkin paketti laakerein ja haarukalla olemassa. Huomenna alkaa niiden asentaminen.

    Eiköhän tuohon vielä jostain paketti löydetä jolla saadaan kytkinkin rakennettua.
     
  10. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Päivän suurin kysymys olis seuraava:

    Paljonko pitää vielä haarukasta liikuttaa sen jälkeen kun painelaakeri on kiinni paineasetelmassa?
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Ratkaisu on helppo. Möyri jonkun vastaavan laitteen alle, ja mittaa kun kaveri painaa kytkintä. Muuten taitaa mennä korkeammaksi matematiikaksi.

    Samalla tavalla mittasin SBM:n liiketarpeen. RAAKAN dartissa liike oli kytkimen haarukan päässä 2 cm, mutta kaikissa varmasti omat välyksensä.
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Ei siinä mitään matematiikkaa tarvita! Sen täytyy liikkua sen verran että kytkin irroittaa!
     

Kerro tästä muillekin!