Letukan vai Fordin spindlet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja B 49, 13.9.2005.

  1. B 49

    B 49 Gearhead

    Mä en osaa tuohon vastata mitään järkevää,mutta onkos 53-54 Buickissa jo alsarummut.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    On,sen takia just tota kyselinkin,että sattuisko ne istumaan letukan olka-akseleihin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuis olis kitti... joku master brakes tai vastaava tekee jos jonkin näköistä satsia jolla saa suurinpiirtein mitä vaan ja minne vaan, hinnasta ei ole hajua voivat olla hinnakkaita ....


    Karva, se perk, kirjautuminen..... :lol: :p 8)
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mä Joni huomenna tsekkaan sulle ne laakereiden mitat.
    Jos siitä olis jotain apua.
    OK??
    Hagle
     
  5. B 49

    B 49 Gearhead

    Jaa,aina sitä vaan joutuu ihmettelemään kuinka vähän sitä Buickeista tietääkään. :eek:
    Mä luulin että alumiinirummut tuli 1957.


    edit:Mikä nyt ei liity tähän aiheeseen mitenkään.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest


    8) Joo,Thanks! :D
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    letukan spindelit

    terve painin juuri itsekkin kyseisen pulman kanssa mulla oli fordissa letukan putkiakseli ja jarrut. halusin säilyttää jarrut kun ne oli juuri täys rempattu. eli ostin fordin valuakselin ja laitoin letukan spindelit. valuakselin sisäreikää joutui koneistaa n.1,5 mm ja valuakselin kaulaa mihin spindeli tulee kiinni joutui madaltaa n.5mm eli näin päin se onistuu laittaa letukan jarrut fordiin. sitten on vielä yksi pulma letukan spindelissä tuntuu olevan hiukan eri kulma en tidä sen hienoa nimeä mutta etupyörä on hiukan yläpulelta sisenpänä.



    t:greaser
     
  8. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Mun -53 buickin etupäässä on kyllä perinteiset rautarummut.
     
  9. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Re: letukan spindelit

    En nyt mitenkää halua saivarrella, mut taitaa kuitenki olla taottu tuo Fordin akseli. Valuna sellanen ei kestäis, eikä sellasta ite henkka oo koskaan tehnykkään.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest


    Oiskohan se ollut sitten joku optiovaruste ja kunkkumalleissa vakiona?

    - Joni
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: letukan spindelit


    No nää spindleleiden koneistus jutut ei ole se pointti,koska siihen uuteen akseliin saa valmiina kumpia spindlejä vaan,joten niiden reikiä ei tarvi koneistella akseliin nähdän.Kummatkin mallit sopii suoraan pulttaamalla akseliin.
    Kysymys oli lähinnä kumpaan spindleen on järkevämpi mulkata Buickin 12" alsarummut kiinni.
    Eli Fordin systeemeihin pelkät rummut vai käykö Letukan olka-akseliin mahdollisesti kaikki Buickin romut kilvestä eteenpäin?
     
  12. hagle

    hagle Gearhead

    No niin, nyt on heittää mittoja peliin.
    Ford 37-41:
    ulkolaakeri poraus 0,7500", ulkohalkaisija 1,9380", leveys 0,9063"
    sisälaakeri poraus 1,1895", ulkohalkaisija 2,5000", leveys 0,8125"
    Chevy 46-54:
    ulkolaakeri poraus 0,7498", ulkohalkaisija 2,0805" leveys 0,7180"
    sisälaakeri poraus 1,2810", ulkohalkaisija 2,9630", leveys 1,1500"
    Buick 46-56:
    ulkolaakeri poraus 0,8435", ulkohalkaisija 2,2503", leveys 0,8000"
    sisälaakeri poraus 1,3745", ulkohalkaisija 2,9630", leveys 1,1550"

    Toi Fordin laakerointi on kait sama vuoteen -48, ja siinä pystyy melko helpolla pelaamaan ulkohalkaisijan kanssa eri skooleilla. Fordihan käytti jo tuolloin kartiorullalaakereita, kun GM pysyi kuulalaakereissa 50-luvun lopulle asti.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: letukan spindelit

    ei muuta kun pillit kouraan ja oikean camber kulman vääntöön :eek:
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest


    Kiitti Hagle,eiköhän noista jotain apua ole :D
     
  15. buick1955

    buick1955 Gearhead

    Mulla '55 roadmaster ja ei rivoista tietookaan :eek:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    No sitten oon saanu väärää "tietoa" :oops:
    - Joni
     
  17. Marika

    Marika 1st gear

    Muistahan ottaa kamera mukaan!

    Jos sulla se matkalaukku on älyttömän iso niin tuo mulle kromiset venttiilinkopat :p vitsi, vitsi

    ei muuta kuin hyvää matkaa!
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos kiitos!Meinasitko että tarttet uudet kromiset kakkuvuuat :p
     

Kerro tästä muillekin!