Leveät vanteet

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja max, 16.2.2013.

  1. max

    max Gearhead

    Kuinka leveän vanteen saa asennettua 295/50/15 renkaalle.Onko 13 tuumanen jo liikaa?
     
  2. jan13

    jan13 2nd gear

  3. 383

    383 Gearhead

    Suositus taitaa olla 8-10 vanne
     
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

    10" ois optimi..
     
  5. Zamuel

    Zamuel 1st gear

    Tuning harrastajat laittaa 10" vanteelle 195 renkaita :odroll:
     
  6. Porvoonlankku

    Porvoonlankku 2nd gear

  7. max

    max Gearhead

    Videon Celican levitysten muoto ja malli on mielestäni hyvän-näköiset.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Noi venytys renkaat on hienoja! :wc: :poff:
     
  9. Zamuel

    Zamuel 1st gear

  10. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Mie en ymmärrä miks pitää laittaa liian kapeet renkaat leveelle vanteelle. Näyttää hiton hölmöltä, enkä oikein muutenkaan löydä siihen mitään järkiperustetta. Mitä järkeä on saada upotettua pyöränkaari kumin ja vanteen väliin??? Tollasilla on varmasti vitun hyvä ajaa. Tosin eiköhän nuo työnnetä paikasta a paikkaan b. Veisivät sitten sinne tuningshouhuin sit suoraan vanteillaan. Jaxuhaleja!
     
  11. Zamuel

    Zamuel 1st gear

    Noi Golfin takavanteet on 11x20" 245/35/20
     
  12. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Ou jee. Ja 245:lle ois hyvä vanne 8.5-9" Eli mitä nyt 3 tuumaa vanteet vituillaan. Shillälailla. :rotfl: :rotfl:
     
  13. max

    max Gearhead

    Tarkotus olis levittää 7X15 rallye vannetta ulospäin niin että olis ainakin tämän 295/50/15 kulutuspinnan levynen.
    Ehkäpä 12 tuumaa olis riittävästi.Lokasuojan levitykset sanelee tietty leveyttä.
    Urheilu henkisessä autossa on mielestäni hyvän-näköista,kun rengas on juurtunut pyöräkoteloon kiinni.Tottakai joku tolkku siinäkin saa olla.

    Joku laittoi Dodge Miradastaan kuvan,missä oli reilusti kumia edessä,kuva taitaa löytyä"NASCAR hengiset autot"osasta.
     
  14. Zamuel

    Zamuel 1st gear

    Mieto veny renkaassa on ihan hieno. Mutta Golfissa oli jo hiukan liikaa. Tosin noita ei tarvitse miettiä kun tykkään. Custom pick upeista ja lowridereista.
     
  15. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Oon samaa mieltä että juurikin mieto kumin kapeus/vanteen leveys on ihan jees. Noista 35 sarjan kumeista tulee vaa älyttömän rumat ja paskat ajaa liian leveellä vanteella. Itseasiassa itse en enää laita yhteenkään kotteroon 35:sia kumeja. Ennen ku sit taas seuraavan kerran. :oops:
    Asiaan. 12" vanne ois vrmasti aika sopiva Max:ille.
     
  16. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    max jos sä levität vannetta 5 tuumaa ulospäin , miten luulet et vanteen keskiön kiinnitykseen kohdistuva rasitus muuttuu vs. 7" leveen orkkis kiinnityslinjaiseen , must tuntuu et ei tuu kestämään , jos nyt rallye-orkkis teräsvanteesta kyse
     
  17. max

    max Gearhead

    Ei mun kaltanen sählääjä niitä osaa itse levittää,luotan ammattimieheen joka näitä ammatikseen tekee.
    Hyvä huomio tosin tuo turvallisuustekijä.
     
  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ja etupyörien ulompia pikkulaakereita v...aa, kun ne joutuvat kantamaan koko auton painon. Orkkisvanteella suurin osa painosta kohdistuu sisemmälle laakerille. Vai senkö takia noissa leveävanteisissa kotteroissa on pyörät niin vinossa, että vain renkaan sisäreuna osuu tiehen eikä laakeri ylikuormitu?
     
  19. Zamuel

    Zamuel 1st gear

    Yleensä käytetään hurjia - camberkulmia. Että vanne mahtuu lokasuojan sisään. Ettei tarvitse älyttömästi levittää.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead


    Joo se on kätevää. Tulee hyvän näköinen ja helpolla:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Mielenkiinnolla odotan kyllä mitä tuning porukoilta tulee seuraavaksi.
     

Kerro tästä muillekin!