Levyjarrut Jenkeistä

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja sysler, 9.7.2007.

  1. sysler

    sysler 1st gear

    Onko kenelläkään kokemuksia Moparin (C-body) "bolt-on"levyjarru sarjoista? Aikeissani oisi tilata ns: täydellinen muutospaketti rumpujarrujen tilalle..Jos joku on tilannut tai muuten tohunnu niitten kanssa,niin vinkkejä otetaan mieluusti vastaan.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    levyjarruja

    kokemusta ei ole C-bodyn jarruista, mutta RMS:n paketin tilasin A-bodyyn ja oli hintaan nähden ok. (laakerit kiinasta ja satulat peruskorjattu).
     
  3. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mä taas ostin SSBC:n levyjarrusatsit e-bodyyn.
    Sopi alkuperäisiin napoihin ja oli helppo asentaa.
    Nyt on jarrut, aiemmin ei ollut.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    http://www.ssbrakes.com/ hyllyssä on tuon firman etujarrut Chevy:n ja vaikuttaa laadukkailta vaikka jossain "vinku-intiassa" eli kiinassa kai on tehtykin.
    Löytyspä vaan aikaa laittaa kiinni niin näkis toimiiko miten.

    Jos pelaa,niin tilaan vielä saman firman takajarrusarjan jolla rummut muutetaan levyiksi...

    RP Keravalla toimittaa noita ja SSBC:n valikoima on käsittääkseni hyvä useimpiin merkkeihin.
     
  5. tulppu

    tulppu 1st gear

    Mie hommasin plymouttiin ´58 just tuolta ssbrakesilta eteen levyjarrut. Asiallisen näköistä rojua, ja hyvin on pelittänyt. Oli tosiaankin Bolt-on. Tyytyväinen olen.
     
  6. sysler

    sysler 1st gear

    Okey.Onko `58 plymouth C-body vaiko joku muu? Miten hoiditte tilauksen ja kauanko toimitus kesti? Mulla on `62 Newport jonka jarrut kaipaa nyt pikaista päivitystä.
     
  7. J.J. Laakso

    J.J. Laakso Gearhead

    Itsellä '62 New Yorker ja tilasin AAJBrakes-firmasta omat levyt vuonna 2002. Silloin en mitään muuta liikettä löytänyt joka näihin olis bolt-on sarjoja myynyt. Nykyisestä saatavuus tilanteesta ei mitään hajua:

    http://www.aajbrakes.com/

    Auto ei valitettavasti ole paljoa liikkunut, mutta setistä en ole mitään moitittavaa löytänyt. Tuntui, että olin varmaan ensimmäisiä ulkomailta tilaavia kun pientä vääntämistä oli (n. 20 sähköpostia tuli lähettyä ja saman verran sain pikaisia vastauksiakin), mutta lopulta tuli vajaassa kuukaudessa perille (UPS). Tiedä sitten kuinka sujuvasti onnistuu nykyään, kun on firmalla varmaan paremmin kokemusta meistä ulkomaanelävistä.
     
  8. tulppu

    tulppu 1st gear

    Tilaus hoitui racersplacen kautta. Ssbrakesin sivuilla plymouth oli passenger car ja 58. Näin löityi itelle. Itsekin alkuun katselin AAJ:n tuotoksia, mutta ssbrakesin rojujen helppo saatavuus voitti. Ei muutakuin ettimään ssbrakesin sivuilla olevasta vechile product searchista omaa mallia.
     
  9. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    äkkiseltään vois kuvitella että -58 ja -62 autoihin kävis sama setti koska -63 malleissahan oli ensimmäiset "nykyaikaiset" rumpujarrut. ainakin -61 malleissa oli vielä nämä "itsestäänsäätyvät" rumpujarrut. oikaiskaa jos olen väärässä mutta näin se minun mielestä menee.
     
  10. sysler

    sysler 1st gear

    Kävin katsomassa ne AAJ:n sivut..Hyvän näköstä sälää oli.Oliko J.J Laakson setissä kuvan mukaiset satulan adapterit? Näyttivät aika erikoisilta..Vai ilmotitko sinne että tarviit "kuuskakkoseen" levyt.. Mikä oli hinta silloin 2002?
     
  11. DC

    DC Gearhead

    Kaverin 65 New Yorkkerissa on just nuo SSBC:n jarrut joka nurkassa.Etujarruthan on ihan jees,mut takajarrut on ongelmalliset.

    SSBC:n sivullahan ei ole osoitettu minkään sarjan sopivan ko malliin,mutta kaveri osti A155 setin.Seisontajarrua ei saa pitämään sitten millään.Onko mahollista et ko. autossa olisi seisontajarrupedalin vipusuhde jotenkin erilainen kuin muissa vai mistä hitosta johtuu ettei jarrut pidä.Vaikka säätää vaijerin niin tiukalle että jarru jo laahaa niin silti ei auto kestä paikoillaan pienessäkään mäessä vaikka seisontajarrupedaali on niin pohjassa kun vain pystyy...Eikä ne alkuperäiset palautusjouset,jotka niissä takasatuloissa on,jaksa palauttaa seisontajarrua pois päältä,vaan lisäjousi oli viriteltävä...Oliskos ehdotuksia uusiksi takajarruiksi...??

    Hip hurraa!!Seisontajarrukin meni sitten rimaa hipoen katsastuksesta läpi,vaikka tuskallista se oli...
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Meidän lääke oli laittaa ilmoitus jenkkien ostetaan palstalle. Aika pian tuli ilmotus, että olis '73 mallin täydelliset jarrukamat tarjolla, ja hintaakin huimat 100 taalaa. Lisäks tuli kuluneiden tilalle strut rodit, ja hinta nous 130 taalaan, ja postikuluineen 280 taalaan. '73 jarruissa on "helpot" levyt, samat kun pickupeissa, ja käy bolt on suoraan ainakin '65 ja uudempiin. Noi oli liki uudenverosessa kunnossa, vaihdoin alapallot, kun uudet sattu olemaan (vanhat on vielä tallessa jos joku tarvii, samat kun vanhojen rumpujarrujen kanssa), ja uudet palat, mutta muuten kaikki on jarruletkuja myöten vanhaa. Takana taas on vähän ehkä erikoisempi ratakisu, siellä on Ford motorsportin jarrut. Ne on edulliset, ja hyvät, Ford Explorerin tutoantojarrut. Käsijarruvaijerit sopii Jeep Grand Cherokeesta. Taka-akseliin on laitettu Fordin päät ja laakerit. riittää ilman tehostinta todistetusti pysähtymään lik 240 km/t vauhdista suhteellisen lyhyelläkin matkalla, eikä minkäänlaista häipymistä oo tollasessa jarrutuksessa havaittavissa.
     
  13. Crestwood

    Crestwood 3rd gear

    Nostetaas vanhaa aihetta. Työn alla -68 Chrysleri rumpujarruilla ja tarkoitus olisi laittaa levyjarrut -71 Polarasta. Tarviiko pääsylinteri vaihtaa?
     
  14. maxvo2

    maxvo2 Gearhead

    Pääsylinteri on vaihdettava, levyjarrullisissa oma pääsylinteri.

    Katso vaikka rokkiauton sivuilta malleja.
     

Kerro tästä muillekin!