Levyjarrut Mopariin. Eroa akselissa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Number11, 15.11.2015.

  1. Number11

    Number11 3rd gear

    Haluaisin laittaa levyjarrut kiinni Moparin 8 1/4 taka-akseliin. Katselin levyjarru kittejä netistä ja mieleen tuli että mitä eroa on 8 3/4 jarruilla? Onko kiinnitys erilainen vai onko niissä eroja?
     
  2. Wade-

    Wade- Gearhead

    Ainakin jarrukilvet käy keskenään jos on 10" rumputakajarrut. Tavallaan en keksisi syytä että miksei myös levyjarrusetit kävisi silloin päittäin, mutta en ole tutkinut sen kummemmin :-?
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    En ole minäkään tutkinut kasivarttiseen levyjä, mutta vetoakselien kiinnitys on erilainen kuin kasikolmevarttisessa.

    8.25 perissä vetoakselien paikallaanpysyminen on hoidettu C-klipseillä vetopyörästön puoleisessa päässä.

    8.75" perän levyjarrusetit yleensä vaatii 8.75" perissä vetoakseleiden kartiorullalaakerien vaihtamisen kuulalaakereiksi. 8.75" levyjarruseteissä on kuulalaakerin paikallaanpysymiseksi omat kiinnikkeet tai varmistimet, koska laakereilla pidetään vetarit paikallaan.
     
  4. Number11

    Number11 3rd gear

    Kiitos vastauksista. Täytyy sitten hommata ihan 8,25 perään sopiva levykitti.
     

Kerro tästä muillekin!