Liian iso kaasutin??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rottelo1984, 17.4.2015.

  1. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Onko vakio 318 moparissa edelin 1405 eli 600 kaasari liika iso? Vai onko vika jossain muussa, kun tyhjäkäynti tuntuu raskaalta ja eikä kaikistellen syty kaikilla. sytty osat uusittu ajoitus on kohdallaan alipaine ennakko pois käytöstä. vasenta säätöruuvia kun pyörittää auki niin käynti nopeus kasvaa mutta kun vaihteen laittaa päälle niin meinaa sammua. ajossa pelaa hyvin ja vastaa kaasuun miettimättä. jos kaasasi on iso niin saa tarjota pienempää.
     
  2. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ei se liian iso ole kun toimii 305:kin, tarkoitatko vasemmanpuoleisella säätöruuvilla tyhjäkäynti seosta ? jos se nostaa kierroksia ja oikeanpuoleinen ei niin sulla on tyhjäkäynti suutin tukossa oikealla puolella.
     
  3. HT

    HT Gearhead

    289:n päällä oli minulla 600 ja hyvin pelasi siinäkin. Tuollainen vakuumikaasarihan on siitä "anteeksiantavainen", että se avaa toisiot vain tarvittaessa vs. tuplapumppu.
     
  4. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Liekko miten yksikertainen purkaa tuo?
     
  5. HT

    HT Gearhead

    Ei se kovin kummoinen ole purkaa. Torxeja tarvitset siihen. Katsot sitten vaan kun avaat ettet vääntele neuloja ja kohoja mutkalle.
     
  6. nuffield

    nuffield Gearhead

  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Alipainemittari tuntunut olevan kanssa hyvä, ei paljon maksa.
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Seossuhde mittari on kans kätevä säätäessä, eikä ees nekään paljoo maksa kun ottaa kapeakaistasen.
     
  9. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    No niin. mites voiko sen kaasarin kasata samalla kannen tiivisteellä kun ei tuo mennyt rikki irrottaessa?. Entäs tuo kaasarin ja imarin välinen tiiviste, Oottako tehny ite vai ostanu uuden. Tuossa ois 0,8mm tiiviste paperia hyllyssä, jos siitä askartelis. Laitetaanko liiman kanssa vai ilman?

    Koho kammiossa oli vähän jotain huttua, kohon säätö oli kiinni ollessa 11mm, annetaako tuon olla vai laskenko pensan pintaa vähän. nimittäin kun irroitin kaasarin niin siinä kolossa missä on toisio läppien painot niin siellä oli pensaa, että onko kaasari tulvinut? Pumppuna tässä on vakio mekaaninen. että pitä kestää ilman regulaattoria?
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Älä laita liimaa. Kyl mä noita omia romuja oon monet kerrat samoilla tiivisteillä kasannut.
     
  11. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Samaa mieltä ei liimaa ja mäkin kasaan vanhoilla tiivisteillä jos on ehjät.
    Se 11mm on hyvä minkä valmistajakin ilmoittaa 7/16.
    Oliks tyhjäkäyntisuuttimessa tukos ?
    6 psi on maksimi polttoaineen paine.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jonkun kerran ne menee mutta liima on ollut pakko joskus ettei ime juuresta ilmaa. Bensanpinnan alapuolellahan ei edelissä tiivistettä ole joten sillä ei väliä.
     
  13. Antabus

    Antabus 3rd gear

    Jos on vielä kaasari levällään niin tarkista samalla ettei kohot vuoda. Itsellä nimittäin vuoti molemmat kohot uutena. Pari kertaa sai aukasta kaasarin ja ihmetellä miksi tulvii ennen ku hokasin tarkastaa kohot. Mukavasti hölsky bensa sisällä ku otti ne käteen.
     
  14. Antabus

    Antabus 3rd gear

    Ja aika herkästi saa tuo minun kaasari paskaa tyhjäkäyntiseos piiriin vaikka suodattimen oon säännöllisesti vaihtanu. Mutta oon vaan ruuvannu molemmat seosruuvit pois ja hellästi paineilmalla töhäyttänyt seosruuvien rei'istä kaasariin päin.
     
  15. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Nyt on putsattu ja paikoillaan. Pitää varmaan hommata alipainemittari ja kunnon jengakello niin saa säädöt kohalleen. Niin tuo autocaugen mittari näyttää vapaalla tyhjäkäyntiä 1000 rpm ja pykälä silmässä 1500rmp jotain vikaa mittarissa. Vapaalla tyhjäkäynnillä moottori käy epätasaisesti mutta sitten vaihde päällä jarrupohjassa nätisti. mistähän sitten vikaa hakemaan. Kierroksia ottaa hyvin ja ei esiinny kakomista tai nykimistä joten tuon alueen säätö on kohdallaan. Entinen omistaja sainoi että koneessa on jonkun asteinen virinokka vaikuttaako se sitten tyhjäkäytiin?
     
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Virinokka vaikuttaa mut luulis että vaihde päällä kävis huonommin kun koerrokaetkin tippuu. Tai sitte se on liika eikkaalla ja vaihde.päällä tasottuu. Alipainemittarilla ois hyvä kattoo näin alkuun.
     
  17. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    Nyt on mittailtu ja ruuvailtu. Käy tyhjää vapaalla suhkot hyvin. vaihde päällä myös, oikeestaan paremmin. Kylmällä koneella ei niin hyvin. alipaineet oli tyhjäkäynnillä 10 hg in. säätö ei vaikuttanut alipaineeseen. Eli säädin edelin perusohjeen mukaan. ruuvia kiinni kunnes käynti muuttuu ja 3 varttia takas. molemmista ruuveista. Tyhjäkaynti on siinä 1000 molemmin puolin. Siitä alle sammua. Mutta kun haistkahtaa vaan että osa tulee raakana putkeen. ainaskin on voimakas pentsiinin tuoksu pakopuolella, vai onko vaan tottunut uusien autojen pakokaasuihin. Että onko tuolla nyt loppuunsa mitään merkitystä jos ajaa vain 2 tuhatta kesässään.

    Käsittääkseni tuon linkin ohjeen mukaan tk seokset säädetään vain noista ruuveista??
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mullakin virinokan kanssa paras toimintasäätö ja mittarisäätö ei ole varmaan se taloudellisin, bensa haisee mutta ei nyt silmiä kirvele. Hyvin on pelannu ja päästötkin meni läpi.
     
  19. LPV

    LPV 3rd gear

    Eikö viri-nokissa usein ole overlappia niin että tyhjäkäynnillä tulee vähän raakaakin läpi koneesta? Varsinkin, jos nokka ei ole ihan uusinta sukupolvea vaan ihan kaasarikoneeseen ennen tietokoneita suunniteltu.
     
  20. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Voi olla myös että alipaine ei jaksa vetään neuloja alas joten soppaa tulee myös pääsuuttimien kautta...kannattaa ostaa se edelin kalibrointi kitti jossa tulee neulat, suuttimet ja jouset.
     

Kerro tästä muillekin!