Liikaa pakkasta.....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 0rs0n, 7.1.2016.

  1. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eiks laturin pitäis silti kyetä hoitaa noi ajonaikaiset "kuluttajat", mut vepastot, starttaukset ja hehkutukset on se mikä akkua syö ja ei ehdi kylmä akku latautuu? vai onks niitä perseenlämmittimiä nykyään niin paljon että latausvalo palaa sen kolme kilsaa vaikka ihmediisseli pyörii kuin imatran ajoissa? hä?! :rotfl:
     
  2. mpg55

    mpg55 2nd gear

    Niin ei kai akku tyhjene jos vaan kone ja (toimiva) laturi pyörii. Kovalla pakkasella akku vaan ei ota paljon varausta vastaan, saa ajaa tuntikausia. Älylaturi vaan kiinni yöksi niin ei tule ongelmia.
     
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed Gearhead

    Eilenaamulla oli Sebringin laturin laakerit jämähtäneet kiinni ja startatessa vei mukanaan hihnan ja hihnan kiristimen. Tänäaamuna oli vara LeBaronin termari jämähtänyt kiinni ja vei mukanaan kansipahvin. Vahvasti menee, mutta menkööt. Vielä on yksi ehjä auto. :D
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun ymärtääkseni uudemmissa autoissa vielä akkua pidetään tarkotuksella hiukan vajaana että ottaa hyvin virtaa vastaan ja sitten moottorijarrutuksella ladataan törkeesti ja koitetaan tolla säästää bensaa ja ottaa energiaa talteen jarrutuksesta.

    Menee kategoriaan epätoivoset säästöyritykset. :wc:

    Melkein jos uudessa autossa on lohkis, kannattaisi siihen samaan haaraan pistää joku automaattilaturi että aina latais akkua kun lohkis on päällä.
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mä en oo koskaan käyny Imatran ajoissa, ni en osaa sanoa :rotfl: Mut ei se ihmediisseli muuten pyöri, tasamaalla tasakaasulla mennään melkein tyhmäkäynnillä. Noissa uusissa on katos niin paljon pykäliä ettei tartte alkaa kikkailemaan perävällärillä :poff:
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    No johan on fiksua toimintaa :odroll:

    Ei ladata pakkasilla akkua täyteen, et se on parempi ladata :eek:


    Luulisi, et nykyteknologialla sais tehtyä autoihin sellaisia latureita jotka antaa 10% yli kulutuksen vaikka tyhjäkäynnillä tai riippumatta ajomatkasta
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Varmaan olis mahdollista, mutta ne maksaa.

    Eikä ketään kiinnosta jos suomessa pari kuukautta vuodessa jonkun auto ei lataudu kun ajetaan -20 asteen pakkasella webastot ja kaikki sähkölaitteet päällä.

    Ei noita autoja taida enää kukaan saannitella siihen Volvo/Saab tapaan missä päämarkkina-alue on pohjoismaat ja noi autot oli selvästi tänne tehty verrattuna muihin aikalaisiin muualla tehtyihin.

    Noi lataamattomuudet yms. on just näitä tän kieroutuneen co2 päästökikkailu verotuksen aikaansaannosta, samaten kun joku ihme muuttuvakurkkunen öljypumppu minkä renu ylpeenä esitteli. Ihan jees että kulutusta koitetaan saada alas, mutta alkaa tuntumaan vähän epätoivosilta noi viritelmät eikä noista varmaan mitään kulutusetua saada normiajossa vrt. tavalliseen öljypumppuun tai laturiin. Varmaan tollanen öljypumppu on sitten valmistajalle halvempi jollon se sinne kannattaa pistää?
     
  8. JS78

    JS78 3rd gear

    Muistelen että Volvo ilmoitti aikoinaan että heidän päämarkkina alue on Yhdysvallat.

    Ja miksei olisi, jos auto toimii siellä sekä Alaskassa että Floridassa niin eiköhän se kelpaa muuallekin.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin ja valtaosa amerikkalaisista autoista lämmön puolesta ym sopii talveen. Tm testissä 81? tosin haukuttiin dodge aries. Ei ollu kuulemma edes lämmin.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Amerikkalaisissa sais olla vaan isommat akut kun liikutettavaa pintaakin on vähän enemmän kun muissa. Mulla jätti käymään lähtemättä omalla akulla -29 asteessa, ihmettelen miten lainkaan sillon vuonna 80 kun toi auto on ollut uusi on noi sen ajan akut sen ajan öljyillä tota jaksaneet pyöritellä kylmillä keleillä.

    Ainakin kuvittelis että akut olis parantuneet 36 vuodessa ja tota räjähtävää kylmäkäynnistystehoa tullut lisää?

    Onko jollain TM talviautotestiä 80 vuodelta? Siinä oli ainakin Cutlass testattavana mun muistaakseni vai olisko peräti ollut deltta?
     
  11. timant

    timant 2nd gear

  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ainakin kuvittelis että akut olis parantuneet 36 vuodessa ja tota räjähtävää kylmäkäynnistystehoa tullut lisää?

    Niinhän tuota luulisi.Nykypäivän akut on hemmetin lyhytikäisiä 1-3v niin rupee olemaan käyttöikä,ylläpitolaturilla saa kyllä käyttöikää pidennettyä.
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    "RomanianHummerissa" -10 on yhä alkuperäinen Rombat-akku ja akusta ei lähteminen ole kiinni, eikä ole ladattu muulla kuin vehkeen omalla laturilla. Liekkö sitten päivittäinen min. 120km ajo keston takana...

    Nimittäin lyhyet ajomatkat yhdistettynä Webastoon/Eberiin ovat akun surma.
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Anteeksi, mutta tälle tuli kyllä naurettua ääneen. :oops: :rotfl:
     
  15. evo88

    evo88 1st gear

    Ei ole jenkkijuttuja mutta yksi jo edesmennyt isäntä kertoi aikoinaan hänellä parhaan talviauton olleen Mosse Skandinavia. Jaksoi kuulema vähälläkin virralla pyörittää ja viimeistään silloin kun alkoi jo lumet sulaa konepelliltä niin pärähti käyntiin. :D
     
  16. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Siinä on merkki kohdallaan, melkein yhtä hieno brändi kun Sovgum-renkaat :rotfl:
     
  17. jrasi

    jrasi Gearhead

    -28 oli puntarissa ja VW raakana tulille. Lähti ku palmun alta, kattokaa vaikka tästä.
     
  18. reynolds

    reynolds 3rd gear

    :odroll: ...Se "kuin palmun alta" näkyy olevan aika suhteellinen käsite :lol: ....No lähtihän se nyt kuitenkin loppujen lopuksi...
     
  19. onre

    onre 3rd gear

    Ei ollut ei, uudet tulpat ja ei enää minkäänlaisia käynnistysvaikeuksia.
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Noista akuista vielä,muutaman vuoden sisään ollut boschi,banneri,varta,exide ja nyt suburbanissa toista talvea tranen akut.Täytyy sann että kyllä nämä peittoo muut akut mennen tullen.
     

Kerro tästä muillekin!