Liikenneonnettomuudessa harrasteautolla,vakuutusyhtiön toiminta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja silver8streak, 24.11.2017.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Epäilen ettei se etukäteen arvioittaminen mitään auttaisi, sen perusteella mitä vakuutusyhtiön täti sanoi. Arvio määrää vakuutusmaksun suuruuden, mutta auton arvo arviodaan joka tapauksessa uudestaan vahinkotapauksessa, eikä se voi olla sitä etukäteisarviota (jonka perusteella maksut on maksettu) suurempi - tietenkään.
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    jokainenhan tietty arvioi oman autonsa varmasti yläkanttiin ja varsinkin jos harrastepeli
    niin tunnearvoa ja lukematon määrä verta,työtä ja hikeä,mutta ei ne sitä huomioi!
    toisaalta autojen myyntihinta ja auton oikea arvo ei aina ole sama.
    siksi ne varmaan myynnissä onkin,jos hinta olisi kohdallaan niin ne varmasti olisi jo myyty!
    paska juttu,mutta niin se vaan on.
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    splitti on 94/6
    korkeintaan b luokan auto = fiesta, asiakas maksaa muutaman euron viikosta
    autontarve selvitys vaaditaan = tarvii töihin,on hyvä, eläkeläiset ja työttömät ei saa
    Tämä siis koskee liikennevakuutuksesta korvattavaa vahinkoa, ei kasko
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla ei ole Corvetessakaan muuta kun liikennevakuutus. Ei ne sitä katso, että tekniikka on muutettu paremmaksi.

    Se on kuitenkin mun ainoa auto, joka on ulkonäöltään lähes vakio.
     
  5. Tseitsei2

    Tseitsei2 3rd gear

    Joo, oisko ollu -98 vuonna, kun just rakennettu ja maalattu harraste vm-72 pöllittin, ajettiin paskaks ja kone huudatettiin paikallaan niin kauan että hajosi.

    Halpa vanha paska vakuutusyhtiön mielestä.. Ekoissa neuvotteluissa vakuutustarkastaja tarjos 2000mk ja auto yhtiölle. Tarjosin tarkastajalle mahdollisuuden lähtee tontilta omin jaloin kotia hiomaan tarjoustaan. Yhtä reilu tarjous mun mielestä puolin ja toisin.

    Polliiseja ei rosvojen selvittäminen koskaan kiinnostanut ja se puoli sitten selvitettiin muuta kautta. Osalliset makso sitten oman osansa tosta hommasta vähän etiketistä poikkeavilla tavoilla
     
    rane58, Saetkae, jpalvima ja 12 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Joskus sain kolaroidun käyttiksen lunastusarvoa nostatettua kun alakuloisena kerroin että just tehty kallis jakopää, sekä kytkinremontti..
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    :poff:
     
    eilhik tykkää tästä.
  8. valpas

    valpas Gearhead

    Ei seny niin vaan oo......
    Mitä eroa on sillä, onko auto halpa, vai kallis vahinkotapahtumassa?
    Pakollinen Liikennevakuutusmaksu ei merkittävästi eroa kalliin, ja halvan välillä. Sillä korvataan toisen osapuolen vahingot, oli se sitten kallis, tai halpa. Molemmat pitäisi palauttaa aikaisempaan kuntoon.
    On se niin väärin, että syytön joutuu tappelemaan siitä, että saa autonsa takaisin käyttöönsä sellaisena, kuin se oli!!!!!
    Mitäs, jos syyttömänä olisi ollut kalliimpi auto? Vakuutusyhtiö olisi korvannut moninkertaisen summan, kuin nyt ko. tapauksessa!
    Kyllä tämönen näyttää oevan vain vakuutusyhtiön vastuun pakoilua? Viimeksi sellaista tapahtui meillä Txxxxxxn kanssa.
    Jokkerin kirjoitus näyttäisi olevan vähän niinkuin vakuutusyhtiön suulla? Onko? Näkökanta sekin.
     
    Muokattu: 25.11.2017
    urho3 tykkää tästä.
  9. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Itellä ei ollut liikennevahinko, mutta hyvillä kuvilla ei tarvinnut vakuutustarkastajan kanssa puhua kuin muutama minuutti ja olimme päätyneet yksimieliseen korvaussummaan.

    [​IMG]

    Palo tapahtui tiistai aamulla ja rahat tillillä perjantaina.
     
    cdv70 ja rane58 tykkäävät tästä.
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Satelliten keulaan peruutti kuorma-auto joku vuos sit. Vakuutusyhtiö tottakai halus sen eka lunastaa mutta tarpeeks kun vänkäs ni lopputulema oli että etin uusien osien hinnat itse, laitoin heille ja kohta oli rahat tilillä. Tais olla Pohjola kyseessä.
    Sama kävi Sunnyn kanssa, siitäkin maksoin 200e ja sain vakuutusyhtiöltö reilu 700e ja pitää auton minkö möin sit sillä 200e vielä eteenpäin.
     
    Jsp tykkää tästä.
  11. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Näinhän se menee muissakin vakuutusasioissa ja korvauksissa.
    Tapaturmissa ja muissa ei kannata kertoa mitään joka voi kääntyä itseään vastaan tiedän tapauksen jossa vastaantulevan auton keulaansa omalla kaistalla saanut sai ikuisen vamman ja joka väännettiin vanhaksi kasvuhäiriöksi.

    Pahimmillaan häntä käytettiin psykiatrilla tutkittavana ja lausunnossa todettiin työkykyiseksi koska kynsinauhat olivat likaiset.(kykenee siitä johtuen töihin)

    Retkahdusvammasta johtunut niskanikamien vaurio ja käsiä jännittämällä lähti tasapaino ja seistessä kaatui välittömästi.

    Tee siinä sitten timpurin hommia asia päättyi hyvin koska kieltäytyi ja tiesi alusta asti ettei kerro kuin tapahtumaan kuuluvia asioita kaikista muista kieltäytyi keskustelemasta ja muutti keskustelun suunnan oli niin kutsuttua viivytystaistelua vakuutusyhtiön puolelta.
     
  12. eilhik

    eilhik Double Gearhead



    Siinä oikea lausunnon anto malli vakuutusyhtiölle päin.
     
    Ässä., cellu, Saetkae ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. petrus

    petrus Gearhead

    Joskus menee siivostikin. Kesällä tuli kauris -62 Galaxien keulaan moottoritiellä. Konepelti rutussa ja puskuri mutkalla. Oli osakasko, If korvasi ilman mutinoita oikomiset ja maalauksen. Tuli vieläpä hyvää jälkeä...
     
    rane58 tykkää tästä.
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Ei mutta käyttää vakuutusyhtiön tarkastajalla, joka antaa arvion.

    Siihen sitten joko tyytyy tai ei.

    Viime vuosituhannella, kun arviot katseltiin vielä keltaisesta pörssistä käytin yhden prätkän tarkastettavana. Kuinka ollakaan, just sen viikon lehdessä sattui olemaan saman vuotinen pahasti osapuutteellinen pyörä kaupan, johon vakuutustarkastaja vetosi omassa arviossaan.

    Sanoin sit suoraan, että tää pyörä on ollut mulla jo kymmenen vuotta (ja on edelleen) että en ole "myymässä" tätä vakuutusyhtiölle, joten sovitaanko että jos vahinko tulee, niin yhtiö korvaa mulle samanlaisen pyörän tilalle.

    No sehän kävi ja siinä muodossa se kirjattiin korvaus summaksi.
     
  15. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    juuei,ihan pessimistin näkökulmasta on mun mielipide!
     
  16. Reksa

    Reksa 1st gear

    Kohta 33v ajokokemuksella on pakosta myös sattunut jotain pientä. Syyttömänä osapuolena olo on ollut kaikkein ikävintä kun itse joutuu tekemään kaikkein kovimman työn oikeuksiensa eteen. Täytyy muistaa että vakuutusyhtiöt tekevät kovaa bisnestä ja erkanevat vuosi vuodelta siitä alkuperäisestä tarkoituksesta johon ne kauan kauan sitten on tarkoitettu. Vuosikymmenten kokemus on saanut minut täysin tunteettomaksi vakuutusyhtiöitten kohdalla.

    Tyytymättömyyteen voi vakuutusyhtiö ohjeistaa tekemään kirjallisen oikaisuvaatimuksen joka on todellisuudessa ihan kukkua ja vain muodollisuus. Muista silver8streak perusasia että SINÄ olet vahingon kärsijä ja vahingon aiheuttajan on korvattava vahinko sinulle. Kannattaa pitää asia näin yksinkertaisena.
    Yksityisenä ihmisenä oikeusturva on huomattavasti parempi kuin yhteisöillä ja yrityksillä. Jos asiat ei ala luistaa rahalaitoksessa tai vakuutusyhtiössä kerro ottavasi yhteyttä tämmöseen tahoon kuin FINE. Tämän kun mainitsee kavahtavat sitä eivät halua joutua Finen mustalle listalle. Palvelu on kaiken lisäksi ilmainen kuluttajille. https://www.fine.fi/

    Olen kaksi kertaa käyttänyt tätä keinoa kun rautalanka ei ole auttanut. Ensimmäinen kerta oli hankala vääntö joka kesti kaikkiaan 8kk. Toisella kertaa ei tarvinnut kuin vihjata että "hankalaksi menee jos Finen kautta näin pientä asiaa täytyy alkaa hoitamaan." Hyväksymäni tarjous tuli huomisin. Tämä siis olkoon viimeisenä ässänä hihassa muuten kannattaa yrittää ensin sovitella. Esim. kannattaa kysyä vakuutusyhtiöltä "hommaatteko samanlaisen ehjän auton tilalle?". Eivät tietenkään hommaa ja mistä sellaisen saisivatkaan mutta tällä saadaan lisää painoarvoa omalle asialle.
    Yhden asian olen huomannut vielä. Ei kannata hosua suostumaan vakuutusyhtiön esittämiä "päätöksiä". Olen huomannut kun antaa asian venyä viikkotolkulla alkavat vakuutusyhtiöt soitella sieltä päin kyselemään hyväksyykö heidän tarjousta? Epäilen että asioitten nopea ratkaisu vaikuttaa johonkin "reittausasteikkoon" ja venyvät asiat on huono juttu vakuutusyhtiön kannalta.
    Tämä ei pitänyt paikkaansa 80-luvulla vakuutustarkastajalle oli yks ja sama mitä asiakas oli mieltä. "Jos ei kelpaa olkoon sitten vaikka ilman" lienee heidän mottonsa aikoinaan. Nykyään onneksi vahinkotarkastajilla on sentään käytöstavat. 80-90 luvulla apinoillakin oli paremmat käytöstavat. Samaa oli katsastuskonttoreilla, verotoimistossa ja viinakaupassa. Nykyään tarjotaan kaffia ja levitetään lähes punaista mattoa asiakkaan eteen :)
     
    eilhik, belair1965 ja Tseitsei2 tykkäävät tästä.
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    ^ai niinkö että vastaavat puhelimeen?? Höpö höpö, antaa aina puhelinnumeron, mutta ei siihen kukaan vastaa...
     
  18. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Tässä on sinun ongelma - sinun "kiltteys" ja/tai ujous;
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    .Kiitos tuesta.Ikävä kyllä en voi tuoda julki vakuutusyhtiötä kun asiat on kesken vaan halusin käydä vielä tässä vaiheessa keskustelua yleisellä tasolla vakuusyhtiön ja tarkastajan toiminnasta. Kun tämä sotku on saanut jonkulaisen päätöksen,kerron kyllä mikä tämä vakuutusyhtiö on(veikkaan että moni yllättyy,jotkut ei).
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Miksi et voi kertoa kaikkea??? Jos puhut totta. Sananvapautta eivät voi kieltää. Kun olen hiljaa, pompottelevat, kieroilevat ja huijaavat varmasti.

    Et myöskää kerro mitä sinun OMA vak yhtiö teki/tekee. Niiden pitää hoitaa asia sinun puolesta, olet maksanut siitä heille ottamalla vakuutuksen. Pane myös heidät vastuuseen. Tee valitus joka paikkaan molemmista. Mene lehdistöön.
    Kyllä se valitettavasti on niin että ellet nosta helvetinmoiosta juttua et saa oikeutta. Pane Faceen kaikki tieto, scannaa vak yhtiön kirjeet ja kaikki nimet puh nrot ym ym.

    Alkaa tapahtua :) positiivisia asioita ja he haluavat hoitaa jutun HETI pois ja päästä ikävästä
    asiakkaasta, sinusta, eroon.

    Nimimerkki, "kokemusta on".
     
    eilhik tykkää tästä.
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jos ei ole kuin liikennevakuutus, niin eihän se ole tällaisia asioita varten otettu vaan sitä varten jos itse töppää. Ei taida "omaa" vakuutusyhtiötä paljoa napata, ellei sitten sattumoisin ole sama kuin syyllisen osapuolen. Oikeusturvavakuutus jos on niin sitten eri asia, siitä taisi jo puhetta olla.
     
  20. silver8streak

    silver8streak 2nd gear

    Moro.Kuten Pertti tuossa yllä kirjoitti,oma vakuutusyhtiöni kanta on että vahingon aiheuttajan vakuutus korvaa minulle koituneen vahingon ja ei ole kiinnostunut sotkeutumaan asiaan.
    Kyse on siitä että vahingon aiheuttaneen vakuutusyhtiö on kovasti erimieltä minun kanssa autoni arvosta ja korvattavasta summasta.Minulle riittää että tilanne normalisoituu jollakin tavoin vahinkoa edeltävälle tasolle.
    TopyCA.
    Olet oikeassa monessakin asiassa.
    Mutta,kilttinä ja ujona;) koitan kuitenkin vielä viedä asiaa normaalilla äänenpaineella ja neuvottelemalla.Asiat tässä tällä hetkellä eniten riitelee(ja vähän ihmisetkin).
    Olen saanut kuulla että puolueeton tarkastaja on minulle tod.näk parempi vaihtoehto kuin asiaa ymmärtämätön vakuutustarkastaja.Nähtäväksi jää miten asia on.Ensi viikolla tässä asiassa kokemusta rikkaampana.

    Hyvä tuo ote pohjanmaa elokuvasta.
     
    Saetkae tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!