Liimalasin irroitus.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja tarmo68, 27.2.2008.

  1. tarmo68

    tarmo68 1st gear

    Onko kellään hyvää ideaa miten saisi Camaron etu-ja takalasin ehjänä pois.Mattopuukolla olen koittanut sahata liimaa auki ja nyt vasta 1/4 valmis.
    Millä olette irroittaneet lasit mutta älkää ehdottako lekaa...
     
  2. Vilu_86

    Vilu_86 3rd gear

    Piano langallahan noita on tullut sahattua duunissa.
     
  3. voittol

    voittol 2nd gear

    Olikohan se niin että ennenvanhaan ammattimiehet leikkas lasin pois rautalangalla "sahaten" eli toinen ukko autossa ,toinen auton ulkopuolella toinen toisessa päässä n. metristä rautalnkaa vedellen ,puupalikka kahvana.
     
  4. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    Niin... tietenkiin punotulla rautalangalla.... :D

    sillellä langalla saa vähän.... aikaaa vedellä !!!

    lankasaha.... silleen vaan nytkytellään :D
     
  5. Antti P

    Antti P Gearhead

    Enolla oli autokorjaamo jossa aikoinaan käytin celican lasin irrotuttamassa, oli sellainen lanka johon meni sähköt molempiinpäihin ja kuumeni se lanka? Aikaa jo 15 vuotta enkä muista enää mikä olis ollu nimeltään vai liene ollu oma tekele?
     
  6. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    rautalangalla irroitin yhestä nipponista lasia, menihän siinä tovi, ja kaiken kukkuraksi kun olin hyvän matkaa irroittanu nii jokin tavara putos lasin päälle ja nurkasta halkes, tais olla irrallinen konepelti joka sano käsipäivää tuulilasille... nice :lol:
     
  7. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ite oon pari lasia irrottanu, ja kyllä se lanka lämpiää mukavasti ilman sähköäkin :wink:

    Toinen pätevä peli olis sellanen winkwink leikkuri, josssa terä heittää sellasta 90 asteen liikettä, mutta sellasta ei sillon löytyny mistään kun ite laseja vaihtelin, niin otin sitten langalla...

    Niin ja se lanka oli sellasta 3 kulmasta, ihan siihen tarkotukseen tehtyä.
     
  8. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Me ollaan käytetty lukkopihtejä ja sähkökitaran kieliä, niitä punottuja toiseksi isoimpia, en muista millä numerokoolla niitä myydään joka musakaupassa. Sen verran tullu harjoiteltua, että menee n. 20min ja ikkuna on irti, jossei ole hankalasti purettavia verhoiluja tai kojelautaa edessä...
     
  9. cuda69

    cuda69 Gearhead

    tarvikeliikkeistä saa ostaa ihan tuota hommaa varten semmosta nelikulmaista rosterilankaa jolla ite irrotin satelliten mutkaisen takalasin viidessä minuutissa. :) jos et mistään löydä niin voin myydä sulle pätkän lankaa.
     
  10. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Mie kävin hakemassa paikallisesta lasiliikkeestä työkalut lainaa, sovittii homma sillei et jos mie saan sen ehjänä hänen työkaluilla ni vien sinne lasin paikallee laitettavaks. Tarkennuksena vielä, että irrotin toisesta autosta ja laitatin omaan autoon. Kaverin kanssa varmaa puolisen tuntia nujuttii irti ja ehjänä lähti. Jotaki lankaahan se oli.. :poff:
     
  11. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Mulle varoiteltiin, ettei kannata käytettyä liimalasia laitella uusiin kikkareisiin... :eek: se liimausvaihe voi kuulemma tehdä niin suuria jännityksiä lasiin, että halkeaa melko varmasti... :wc:
     
  12. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Hyvinpä tuo tuntu kestävän...kai ne on ammatti miehet eriksee. :rotfl: Nuo on lasi-jutut yks semmone homma mihi mie en puute. Paitti tietysti irrotuksen voi tehä, mut en asennuksia kehtaa käyä harjottelemaa.

    Tuli vielä se vaihto tarve yllättäen puulaaki jalkapalli pelin alkulämmittelyssä, ku lähti uskomattoman kova pommi, 5 senttiä yli yläriman ja suoraa oman auton tuulilasiin.. :poff:
     
  13. Piru

    Piru 1st gear

    Haiskahtaa lasikauppiaan liikkelle pistämältä urbaanilegendalta. :D
     
  14. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Helpompihan se lasi on asentaa kuin irrottaa :eek:
    Ainakin minun mielestä, tarvitsee vain kolme ukkoa siihen hommaan - kaksi pitelemään ikkunaa ja yksi auton sisälle ottamaan se vastaan...

    Ja voi ne käytetyt ikkunat laittaa kiinni ihan niin kuin uudetkin, niissä ei vaan saa reunat olla säröillä. Välillä kun näkee jollain koneella irrotettuja, niin liiman lisäksi ne ovat leikanneet palan lasiakin matkalla, vaikka sen saisikin asennettua niin ei taatusti kestä pitkään..
     
  15. miss duster

    miss duster 1st gear

    Ite oon kitarankielilankaa käyttäny.
    Ja eihän siinä kiinnityksessä oo mitään kuhan se lasi vaan on ehjä ja putsattu,
    ni siitä sitten vaan asentelemaan.
     
  16. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Joo, mitähän jännityksiä siihen lasiin mahtais tulla kun se uudelleen kiinnitetään? Ei yhtään mitään: kun lasi on kova ja liima pehmeä kiinnitysvaiheessa, liima kuivuu sille sijallensa. Jos lasi ei sovi paikkaansa, ei hommasta tule yhtään mitään ja jos yrittää ruuvipuristimilla tms. pakottaa, arvaa kyllä ettei hyvä tuu. Tosin semmoista en oo koettanu, enkä nähny kenenkään muunkaan koettavan tehdä.

    Lisäys: Aivan, ne reunat jos on irroituksessa vähänkään saaneet säröjä, voi todellakin mennä riks poks.

    Niitä on kiva rikkoa niitä laseja, muuten... :D
     
  17. Piru

    Piru 1st gear

    Oliskohan tuommonen toimiva kampe? Windshield remover
    Ei oo kallis ja kätevämpi tekee varmaan äkkiä itte jos ei halua tilata.
     
  18. Aako

    Aako 1st gear

    Lähtee lasi muuten v'ttuilemati irti kun teroittaa semmosen hyvälaatuisen metallilastan ja sillä tökkii sinne liiman väliin, leikkaa kuin sulaa voita sellanen riittävän terävä ja sileä lasta, ittellä on semmonen n.25 mm leveä lasta ja on monta lasia irrotettu, eikä tee säröjä lasin laitaan.
     
  19. Funky-Olds

    Funky-Olds 3rd gear

    Rautakaupan pianolangalla oon niitä hinkannut.. Liian ohut kyllä katkeaa helposti....

    Ja sit on sellainen juttu lasin kestävyydestä: Jos liian kovalla liimalla laittaa, niin saattaa halkeama tulla koska liitos ei yhtään jousta vaikka kori elää.... Elastista liimaa.....

    Minä oon käyttäny ihan Bilteman halpaa ja kaik lasit on paikallaan pysyny....
     
  20. cam68

    cam68 1st gear

    laseista kun puhetta niin huomenna pitäis laittaa paikalleen camaron tuulilasi ja takalasi.. pitääkin kattoa minkalainen jännitys takalasiin tulee kun se on vanha :rotfl: vai onko jännitystä vain asentajassa.. liimat ja primerit kävin tänään hakemassa ja kohta pitäis ruveta maalaamaan laseja.. (Tarmo86) kuumenna sitä liimakohtaa puhaltimella niin paljon et se liima valuu ja työnnä sit lasit pois :rotfl: :rotfl: sullahan on tulossa uudet.. heh.. ps. onkohan kukaan muuten koittanut noin ottaa irti :D
     

Kerro tästä muillekin!