Lincoln Continental -62

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja Lincoln-62, 26.5.2007.

  1. Lincoln-62

    Lincoln-62 3rd gear

    Morjens kaikille! Kirjoittelen ensimmäistä kertaa tänne foorumille...
    Tuli tuossa haettua tänään tollanen projekti halliin seisomaan.
    Mistäköhän kannattaisi kysellä osia kyseiseen vehkeeseen?
    Ja mitkä ovat kyseisen auton tyyppiviat, mitä siitä luultavasti joutuu laittamaan?
     
  2. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Alipaineella toimivat lämppärin läpien säädöt ja keskuslukon systeemit on yksi ongelma-alue. Ikkunoiden säätönapit tuppaa hapettumaan. Ei mitään erikoista, kun on ne kerran käynyt läpi... :rotfl:
     
  3. BIRDFLYER

    BIRDFLYER 3rd gear

    Moottorista kannattaa tarkistaa, onko jakopäähän vaihdettu teräspyörät.
    Nokka-akselin hammaspyörä oli alunperin fiiberihampailla ja ne ovat muuttuneet hauraiksi ajan myötä. Sen lisäksi että ketju voi loikata voivat öljypohjaan pudonneet hampaat/murut tukkia öljypumpun. Omassa oli just käyny noin ja toisen kannen venttiilien vipukoneisto oli käyny vähän
    kuivana...Varmaan vähän muutenkin. Sitten moottorissa olevat vedenkierron suuntaajat hapettuvat pois.
     
  4. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Lincolneissa ei muuten oo mitään vikoja. Niitä pitää tosin huoltaa silloin tällöin...

    Ne vedenkierron suuntaajat sie lohkossa vesipumpun kummankin haaran takana on termostaatit mitkä estää veden kierron lohkoon kylmänä. Alkuun vesi kiertää vaan kansien kautta ja kone lämpenee nopeammin.
    Ne voi ottaa pois kuten tein aikonaan omastani tai niitä taitaa kyllä saada jenkeistä uutenakin.

    Noh onhan noissa omat jipponsa eli noi kaikki pikkuheebelit aiheuttaa varmaan pientä puuhaa ym. Bensapumpun käyttötanko menettää usein sen pronssinippelin alapäästä, pakosarjat halkeilee. Perää ei kannata hajottaa kun on Lincolnin oma eikä 9" ym. pientä....
     
  5. Harrastelija

    Harrastelija 3rd gear

    Lincoln

    Osia saa jenkeistä, uusia ja käytettyjä ja jotain voi saada myös purkuosina Vihdistä. Sitten on tietenki Ruotsi. Hinnat tosin on aika korkeat verrattuna johonki yleisempään merkkiin. Ne yleisimmät viat tuliki jo tuosa aiemmin mainittua. Ne ikuiset alipaineet, ko suurimmaks osaks toiminta on ohjattu sillä, niin sittekkö jossain joku paikka vähän vuotaa, niin vaikuttaa jo laajemmin.
     
  6. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Heitäppä Edsel-Homppeli ne kaiki sun linkkisi noista osamyyjistä tähän perään, niin pääsee Lincoln-veljeskunnan uusin jäsen suorittamaan hankintoja. jospa tuotakin Lincolnia päästäisiin ihmettelemään vaikkapa Sumiaisissa kerhon 20-V bileissä... :wink:
     
  7. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    No perskeles... Täytyy kaivella noita linkkejä jostain kun en enää niitä muista. On jo muutama vuosi siitä kun niitä selailin!

    Osia kuitenkin tilailin tuolta eli

    www.lincolnpartsinternational.com

    ja homma toimi aikoinaan hyvin, mutta en tie onko toi pulju enää pystyssä. Nettisivut ei toiminu kun kokeilin...

    Tuoltakin saa osia...

    http://www.lincolnlandinc.com/

    Kuitenkin Suomenmaan diilereiltä sai aikoinaan aika hyvin perusosaa. Sitten jos tarvii jotain erikoisempaa niin kannattaa kysellä suoraan Jenkeistä
     

Kerro tästä muillekin!