Lincoln Mk IV mittariston purkaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja kai.moller, 31.3.2007.

  1. kai.moller

    kai.moller 1st gear

    Voisko joku jeesata. Miten ihmeessä -74 Mk IV:stä lähtee irti valonuppi ja pyyhkijän/pesurin nuppi?

    Olen koittanut kaikkea. Ei lähde vetämällä, vääntämällä eikä niissä ole mitään lukitusruuvia. Onkohan joku Jenkeissä lukinnut ne jollain lukitusnesteellä vai mikä idea niissä on.

    Fordin Shop Manual on tässä kohtaa tosi tarkka, 'remove knob and.....'
     
  2. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Tää on nyt ehdotus... En tiedä olenko pahasti metsässä, mutta ettei olisi näin, että se on kojelautapanelin takana kiinni moninapa-liittimessä ja irroitetaan sieltä sitten se koko klöntsä lähtee siitä nuppeineen ja tankoineen päivineen... Mutta jos pääset kurkkaamaan sinne panelin taakse niin katsopa meniskö se noin...
     
  3. kai.moller

    kai.moller 1st gear

    Oikeassa olit ainakin valonupin osalta, thanks. Siellä potentiometrimötikässä on nasta, joka painetaan alas, jolloin nupin/tangon lukitus vapautuu.

    Ongelmana enää pyyhkijän/pesurin nuppi. Se ei purkaudu em. tavalla. Nupissa on pieni kolo, jossa ei kuitenkaan ole lukitusruuvia. Oon väännellyt siinä pikkumeisseliä, mutta ei vaan irtoa. Sain kuitenkin mittaripaneelin irti purkamalla 'rakosesta' kojelautarakenteita.

    No, eiköhän tuon nupin lukitus selviä one way or another.....
     
  4. teros292

    teros292 Gearhead

    Ettei vaan siellä kolossa olisi tuumaista kuusiokoloruuvia. Ainakin 60-lukuisissa on näin ollut.
     
  5. slitre

    slitre 1st gear

    Tuota, auttaisko tää englannin kielinen selostus, kopsattu 1973 shop manualista...
    wiper switch (t-bird and continental mark 4)
    Disconnect the battery ground cable and remove the cluster finish panel as outlined in group 33,part 50.Remove the wiper switch mounting plate, and disconnect the switch and cigar lighter wiring.Remove the nut that attaches
    the switch to the mounting plate.
    To install, position the switch to the mounting plate and istall the attaching
    nut. Connect the switch and cigar lighter wiring,position the switch and bracket assembly and install the retaining screws.Install the instrument panel and connect the battery ground cable.

    Niin juu, kuvassa on joku koukku systeemi millä sitä knuppia vedetään...
     
  6. kai.moller

    kai.moller 1st gear

    Tarina jatkuu....

    ruuvia siellä ei ole ja huomasin tuon koukkukuvankin (oli -74 shop manualissakin), mutta viittasi Lincoln Continental -sarjaan. Luulisi kuitenkin, että ois samanlainen myös Mk IV:ssä. Rakensin koukun mutta ei vaan nuppi irtoa :oops:

    Voihan tosiaan olla niin, että lukitusmekanismi on jossain vaiheessa hajonnut edellisen purkuoperaation yhteydessä ja joku viisas on lukinnut nupin liimalla tms.

    No, tutkimukset jatkuvat....
     
  7. kai.moller

    kai.moller 1st gear

    No oli just kun arvelinkin; joku valopää on Jenkeissä liimannu nupin ja sain kuin sainkin sen irti. On käytöltään painettava nuppi, joten aika rankalla liimalla oli liimattu....
     

Kerro tästä muillekin!