Lincoln navigatorin rekisteröinti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kape, 9.1.2006.

  1. kape

    kape 3rd gear

    onko Lincolnin rekisteröinnissä sama homma kun tuolla suburban/dodge puolella. auto ois 99-02 bensa koneella. Mitähän ne tämän auton suhteen vaatii, onko kukaan kilvittänyt.
     
  2. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Jos kokonaispaino on yli 3500 kg, eli saa kuorkiksi, kai sen saa kovalla tappelulla?? Mutta henkilöautoksi taitaa olla no can do noin uudella?
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Onnistuu henkilöautoksi, paino ei riitä kuorkikisi. saa varmaan kilpiin mutta töitä teettää.
     
  4. kape

    kape 3rd gear

    Tämmoiset speksit löysin painoon liittyen malli oli 1999, Weights: gross vehicle weight rating (kg) 3,674, curb weight (kg) 2,348, gross trailer weight braked (kg) 3,493, front axle weight (kg) 1,633, rear axle weight (kg) 1,905 and max legal load (kg) 694.
    eli tuo eka brutto paino ois 3674, liekö tuo sitten kokonaispaino, tai jos akseli painot laskee niin 1633+1905= 3538kg. Mikähän näistä sitten on se jota ne konttorilla katsoo, tarkoitus ois tehdä kuorma-auto.
    Näyttäis siltä että uudempia ovat keventäneet, mutta tuo 99 malli????
     
  5. mrpete

    mrpete 1st gear

    Noita 90-luvun lopun malleja on välillä näkynyt myynnissä, ja kaikki on olleet k-autoja. Tässä yksi joka oli joskus myynnissä:



    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=217880&sitelang=2&id=2515&mainOnly=1
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No korjaan käsitystäni, paino siis riittää!!! Ei kun haku päälle. Kannattaa kuitenkin varmistua mitä JUST SEN yksilön ovitarrassa lukee tuossa Gross Weight kohdassa.
     
  7. Käsittääkseni enää ei saa yli 3500 kg autoa henkilöautoksi sitten millään, ei vaikka olisi valmis maksamaan autoveron? Eli kuorkiksi menee aina?

    Ainut tie yli 3500kg brutto painavalle autolle M1:seksi lienee ollut kiekka erikoisajoneuvo-osaston ambulanssi ,pelastusajoneuvo) kautta? Eikä sekään kai enää toimi?

    Mutta Navigaattorissa toi 3500 kg lienee hyvä, säästää autoveroaa, ei käyttömaksua, ja saa kilpiin. 1996> henkilöautot , joilla ei ole EU-tyypitystä vat läytännössä no can do muuten kuin muuttoautoina?
    Kuorkeilla EU-mallityypitys vaadetta ei ole. Silti pitää pystyä todistamaan auton täyttävän EU-tyypitys vaateet, joka onkin se pullonkaula.
     
  8. kape

    kape 3rd gear

    Eli tuntuu siltä että homma jatkukoon eteenpäin. eli gross weight vehicle rating on se kokonais paino jota ne täälä kovistelee. on varmaan sitte vielä tiedossa tuota perus lamppu jumppaa niiden e hyväksyntöjen kanssa.
     
  9. mrpete

    mrpete 1st gear

    Muistatko milloin toi on muuttunut? Ainakin vielä 90-luvun lopun chevyvaneja on hlö-autoinakin, vaikka paino 3900kg.

    Entä jotkut limusiinit, vaikea uskoa, että ne olisi mahdollista rekisteröidä kuorma-autona, vaikka niiden paino ainakin panssaroituna on varmasti yli 3500kg. Jo ihan peruslimotkin painaa n 3200kg.
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, 98 asti saa poikkeusluvan lampuille, 99 eteenpäin menee vaihtohommiksi. Bensavehkeessä ei päästöt aiheuta voimisteluja mut noita muita pikkujutuja on muutamia.
     
  11. Kyllä ne nykylain puitteissa menevät M2 luokkaan linja-autoiksi.
    Ne 90-luvun lopun HA:t M1:set lienevät just noita ex-ambulansseja ja johtoautoja yms..
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

Kerro tästä muillekin!