Line-lock

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Kermeri, 24.8.2006.

  1. Kermeri

    Kermeri 1st gear

    Asensin autooni uuden B&M line-lockin ja se ei sano mitään?
    Onkohan jäänyt asennuksessa jotain huomioimatta vai onko laite yksinkertaisesti sökö?

    Johdotukset ja jännitteet on tarkastettu moneen kertaan.

    Jollakin on varmaan kokemusta samaisesta kapistuksista.
     
  2. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Muutama "tyhmä" kysymys:

    Siis mihin kohtaan/ putkeen sen asensit?

    Ilmasitko jarrut sen jälkeen?

    Miten johdotit sen, saako maita / virtaa, kuuluuko naksahdus?
     
  3. kingrat

    kingrat Gearhead

    Tämä aihe kiinnostaa minuakin!
    Mistä line-lock edullisesti ja mihin kohtaan se olisi parasta asentaa, siis noin toiminnan kannalta?

    Olisi kenties hyvä tietää ennen kuin rupean rakentelemaan tuon Buickin jarruja uuteen uskoon, voisi asennella senkin siinä samalla, kun uudet putket ja letkutkin.... :eek:
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

  5. kingrat

    kingrat Gearhead

    Tänks mopar!

    Tulipa tilattua.

    Nyt ei sitten tarvikaan kun kaikki (lähes) muut jarruosat :rotfl:
    No joo....onneks ei sentään.

    Sitten, kun joku viel kertois mihin kohtaan takalinjaa se kannattaa asentaa!

    Ite aattelin tohon takapaineen säätömutikan yhteyteen, ois lyhyt matka johdotella eikä ehken pistäis silmään konttorilla :eek:
    Viisaanpien vinkkejä tässä kohtaa otetaan kiitollisuudella vastaan!
     
  6. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Eikös se oo tarkoitettu etulinjaan?

    Jarrupohjaan -> line-lock nappulasta päälle -> jarru ylös -> kaasua ja rengas lämpeämään -> nappulan vapautus -> suditus ylös vesilätäköstä ???
     
  7. Jaha , buick alkaa saamaan huomiota osakseen , sen linelocinhan voi asentaa mielensä mukaan joko takapiiriin jolloin se täytyy aktivoida ennen jarrun painamista ja sitten etujarruja voi säännöstellä halunsa mukaan tai sitten etupiiriin niin että nostat jarrupaineen , aktivoit linelockin ja vapautat jarrun jolloin etupiiri jää paineelliseksi ja kumi palaa kunnes vapautat linelockin...

    Itellä on toi jälkimmäinen vaihtoehto käytössä ja toimii ok ,muttei pysty liuttamaan jarrua vasten vaan auto lähtee reippaasti kun napin nostaa...
     
  8. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    tolla kaaviollahan neste menee myös takajarruille,eli ei toivottavaa lopputulosta ??????.eikö näin line-lock päälle ---> jarru pohjaan ---> suditus ---> jarrun /nappulan vapautus ----> suditus ylös lätäköstä ??????.
    eikö siis line-lockin ole nimensä mukaisesti katkastava nesteen kulku takalinjaan ?????.vai onko se niin että sitä voi käyttää eri käyttötavalla siis
    etulinjassa Bätmobiilin kuvaamalla tavalla,ja omalla kuvauksellani takalinjassa ?????
     
  9. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu sun kuvauksella takalinjassa noin -> kilpurit käyttää pääsääntöisesti etupiirissä tolla mun kuvauksella. Takalinjassa on siitä hyvä että voi liu-uttaa jarrua vasten.... Tosin tarkoitushan on lämmittää sliksejä niin toi mun toimii siinä. Eihän näitä muuhun käyttöön....
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mulla toi on etulinjassa. Jarru pohjaan, mittarista katon että on jotain 900psi ja sit linelock pohjaan ja jarru ylös -> etujarruille jää se paine ja takajarrut vapautuu. Sit vaan ykkönen ja miehekkäästi pedaalia, kakkonen ja linelock ylös ja pari metriä eteppäin. Sit tuuletetaan puoli minuuttia et näkee eteensä :D
     
  11. kingrat

    kingrat Gearhead

    Juu Akseli, pikkuhiljaa asioita ihmetellään.....tää jarrujuttu tuli vaan tähän kohtaan, kun takapiiristä karkas nesteet, nin joutuu joka tapauksessa asiaan paneutuun, kyl maar se sutii ihan kiitettävästi noinkin (ne raktorinkumit kesti yhen kunnon polton :rotfl: )

    Kiitokset seurakunnalle osallistumisesta, sainpa asiaa pohdittavakseni, katotaan millaisen systeemin sit itelle rakennan :eek: :eek:
     
  12. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Noita line-lockkeja on toimintatavoiltaan erilaisia, toiset sulkee jarrupiirin tottalisesti ja sellaisen voi asentaa myös takapiiriin, eikä ole huono vaihtoehto, koska jarruvoimaa voi säätää etupyörille pedaalilla burniksessa. Tommonen Summitin malli, jonka linkki oli edellä toimii vain yksisuuntaisena asennettuna ohjeiden mukaisesti, eli jättää jarrupaineen pyörälle.

    Viitisen vuotta sitten laitoin sellaisen yksitoimisen Novassa takapiiriin ja eihän se toiminut. Ostin sitten toisen samanlaisen etupiiriin ja kahdella mikrokytkimellä ja releellä rakensin niistä sekä burnista varten etupyörät lukitsevan, että transbrakea simuloivan nelipyöräjarrun. TH-350:seen aito transbrake olisi maksanut liikaa, eikä tuo systeemi ollut braketissa aivan huonokaan, kierrokset jarrua vastaan liki 3000 ja menoksi. Hommaa avitti 8" turbiini ja alaväännötön 283:n.

    Noihin "amerkan-jarruvehkeisiin" kannattaa tilata samalla ne juntturiruuvit, ovat 1/8 npt (?) kierteellä, eikä niitä tahdo löytää tavallisista autotarvikeliikkeistä.
     
  13. AlabamaJamppi

    AlabamaJamppi 1st gear

    Vielköhän noita partseja jostai löytyy suomesta? mua kiinnostas ainakii laittaa omaan tollanen :)
     
  14. jallu81

    jallu81 2nd gear

    Us-parts ainakin ja race.fi(vai mikävittusenyoli) ja sit oli joku viel, race(rs) place???

    pitäis ittekki nissaniin laittaa tuollainen laillinen laittomuus :D
     
  15. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Sen verran vielä lisäisin, että nuo ihan line lockiksi tarkoitetut jotka toimii vain toiseen suuntaan, toimii myös takapiirissä, kun sen laittaa sinne väärinpäin... Sen kun laittaa vielä vipukytkimellä niin on kiva leikkiä jossain burnis kisoissa tms... Tossa huonona puolena se, että esim. kiihdytellessä, se on aika helppo unohtaa päälle burniksen jälkeen, ja siinä sitten jarrutellaan varttimailin päässä pelkin etujarruin...

    Tuo etupiiriin asennettava ykssuuntainen line lock on siitä hyvä että, vaikka siihen tulee joku toimintahäiriö ja locki jää päälle, autossa on kuitenkin jarrut joka pyörässä... Etujarrut vaan jää sitte päälle...
     
  16. Ö..Speed?

    Ö..Speed? 1st gear

    Hei hoi.

    Nyt on meikällä jälleen sormi suussa vaikka "kaiken tein mitä käski se ohje,nyrjähti nilkka ja paukahti pohje" vai miten se meni :poff:

    Tuli rykästyä darttiin tämmöinen..
    http://www.uspartsperformance.fi/b-m-46076-line-lock

    Mukana tulleen ohjeen (kuvien) mukaan tein asennuksen ja laitoin tuon potikan heti tuon paineensäädin / jakoblokki / jokumikälie venttiilin jälkeen takapiiriin.

    Mitä ilmeisemmin kun tarkoituksena on pimentää takapiiri jarruista leikkimistä varten niin silloin line lock eka päälle ja sit jarrulla kikkailee mitä haluaa ja takapää on jarruton kokoajan eikö??

    Jarrujen ilmauksen jälkeen testattiin toimivuutta "kylmänä" (kun ei ole moottoria kiinni) laittamalla virta tohon potikkaan ja kaveri rykäs jarrua..
    Lopputuloksena takajarrut kiinni ja siellä pysykin kunnes otti virrat veke solenoidilta..
    Eli tämä päästi paineen ohi vaikka oli "päällä" mutta ei takasinpäin.

    Kysymys kuuluukin..

    Mahtaako tuo minun launch control olla ny semmonen joka pitäskin laittaa väärinpäin toimiakseen takapiirissä ?? (ohje kyllä väittää käyvän myös näin)

    Onko tuon asennus asennolla merkitystä..eli pitääkö olla esim pystyssä ?? (on nyt vähän vinottain)

    Näi maalais järjellä oletan sen olevan väärinpäin mutta ajattelin vielä varmistaa viisaammilta itseeni kun en luota shitin vertaa :lol:

    Kiittelen jo valmiiksi avusta tässä asiassa.
     
  17. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Mul on tollane samanlaine kikkare ja se täytyy laittaa takajarruille väärinpäin, tai ainakin ite laitoin ja toimii.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen 3rd gear

    Mäkin oon tommosen hommannut, pitäs asentaa. Eli siis, gm kyseessä niin tuossa on se propertioning valve vai mikä sen hieno nimi on, eli lienee ihan sama kuin tuo Dartissa oleva paineensäädin? Sen taakse takapiiriin, ja toisin päin kuin ohjeessa käsketään?

    Ootteko noita piilotelleet, onko leimalla kyselty?
     
  19. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Ei tuo nyt kovin vaikea ole ymmärtää tuota ohjetta :eek: ! Se laitetaan etupiiriin, koska se on ns. paineen päälle jättävää mallia...

    A burnout is pretty easy to do, but it’s a lot easier with a line-lock. A line-lock allows you to lock the front brakes independently of the rear brakes, so the car stays put while the tires smolder. The device is basically an electric solenoid, controlled by a switch on the shifter. With the brakes applied, the driver depresses and holds the switch, then releases the brake pedal. The solenoid holds pressure in the front brake lines and releases the rear brakes, which makes burnouts a breeze. Releasing the switch releases the front brakes and allows the car to come gradually out of the burnout.

    Read more: http://www.hotrod.com/howto/49619_brake ... z2zGZZMj6U
     
  20. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Se on tarkoitettu etupiiriin kyllä, mut mul ois menny niin hankalaks kaikkia putkia ois pitäny muutta ja sen semmosta, niin pistin takapiirin.
     

Kerro tästä muillekin!