Lintta capricen kunnostus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Rampe92, 15.6.2016.

  1. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    jaahas ei tällekkää hirveesti muuta ole tullu tehtyä kuin ajeltua pientä musiikki puolen parannuksia on tullu tehtyä kyllä. Ja tulihan tähän tilattua uusi 350 moottori että saa hieman tehokkaamman myllyn ton 305 tilalle
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  2. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Jaahas kirjoitellaas tännekki välillä nytte ois semmonen 3000km ajettu tolla uudella tekniikalla ja hyvin pelaa, mutta nyt sitte laatikkosta antautu kolmonen ja se menee vaihtoon. Ton 200r4 tilalle tulee nyt 350 laatikko ja perävälityskin vaihdetaan 3.73 vanhan 2.73 tilalle. Sitte vielä tarttis hakea jostain tiivisteitä oviin ku vetää nii perkeleesti tällä kun ois tämä talvi tarkoitus ajella, koska käyttö autona ollu pickup Chevyä ois tarkotus hieman ehostella uusilla peltiosilla ja maaöattaki ennen ens kesää.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Rupee olemaan jo aika iljetys tienpäällä tuo yhdistelmä. Olisit ennemmin korjannu sen 200r4 lootan tai ettiny sellasen ehjän.
     
    12345678910 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  4. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Ei kai se niin kauhea ole kuitenkaan 235/75r15 renkailla ja tuo 350 on vielä lukkoturbiini mallia kuitenki yleensä maan tiellä päästellään lain sallimaa 80km/h
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä suora loota on jo 3.5 välityksellä aika ikävä 15" kumeillakin.
     
  6. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Millä tavalla se sun mielestä on ikävä? Jos se nyt kiertää vaikka 2000-2500 80km/h nopeudessa nii ei se niin kauheaa ole kiertää hän ihan perus 1.6l bensa manuaalikin jo tuon eikä se mua häiritsee tosin se on tietysti vähän eri asia
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No ihan just sen takia, että kierroksia pitää olla. liikaa.
     
  8. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Se että nuo kierrokset ovat liikaa on sun mielipide. Nyt vaa sattui olemaan edullisesti tuollanen 3.73 välitys ostettavissa aina sen saa sit vaihdettua jos en itse tykkää siitä.
     
  9. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Bensaakin menee sitten runsaammin, mutta ampaisee varmasti ripeästi nollasta sinne kahdeksaankymppiin.
     
  10. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Juu tuohan on totta kyllä eihän tuo nytte syö tolla uudella koneella matka ajossa varmaan kuin 11-12l/100km nii tuskin tähän nurkkissa ajoon huomattavaa lisäystä tuo mut eipä sillä jos se bensan kulutus ois tärkeä nii ajelisin jollain micralla
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tottakai se on mielipide. Mitäs muuta se vois olla? Toin vaan asian esille, ettei sit jälkeenpäin harmita, että ei huomannu sitä kohtaa miettiä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kaikki on tietysti suhteellista, mutta kyllä se melkoista huudattamista on TH350 ja 3.73 välityksellä...n. 2170 rpm / 80 km/h vauhdissa...mutta korjauta ja vahvistuta samalla se Th200R4 tai laita sinne th700r4, ihan kumpi vaan, niin sitten on tosi hyvä yhdistelmä tuolla 3.73 välityksellä :odcool:

    V8:a ei pidä verrata noihin alikokoisiin (< 4 L) kiinalaisiin kahvimyllyihin, joissa kaikki perustuu koviin kierroksiin...

    Tuolla välitys laskuri -> http://www.hotrodstohell.net/rpm_tool/rpm.htm
     
    isalmela ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    No ei tuo kuullosta ollenkaan pahalta. Mulla oli 454 koneen jatkona Muncie nelivaihteisella, ja kierrokset oli maantienopeudessa 100kmh noin 2800 rpm.
    Ei se mitään huudattamista ollut.
    Mukavasti lähti satasesta ohitustilanteessa kun vain painoi kaasun pohjaan. Ei tarvinnut heittää kolmosta pesään.
     
  14. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kaikki on suhteellista. Mulla on Novassa 3.73 välitys ja TH200-4R-laatikko, jossa siis kolmonen on suora ja nelonen 0.67. Satkun vauhissa kierrokset about 3000rpm kolmosella ja nelosella 2000rpm, ja ei tuu kyllä kolmosta matka-ajossa käytettyä ees 80:n vauhdissa. Toki tilannetta otsikon autossa helpottaa pakettiautomaisuus, eli ei saa ajaakaan ku 80km/h.

    Kokemukseni mukaan perävälityksen vaihtaminen jostain aavikkoperästä (2.5....2.73) 3.73:een lisää auton tehoja noin sata heppaa persdynossa :)
     
  15. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Plus että toi 350 mikä tulee nii on lukkoturbiini nii noi kierrokset pitäis kyllä jäädä 80km/h:saa alle 2000rpm
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vertailukohteena mulla on farkkusämpylässä myös 3.7 välitys ja TH700, mutta renkaina 275/50 - 15, ja 2000 kierroksilla mennään 95 km/h. Ihan jees moottoritienopeuksissakin 2500r/min. Renkaitten korkeus siis vaikuttaa todella paljon, se oli pointti.

    Jos Rampen ajot on enemmän nurkissa pyörimistä ja 80 maanteitä, niin TH350 + 3.7 + 235/75-15 on mun mielestä ihan hyvä yhdistelmä.

    Moottorin luonne vaikuttaa myös paljon mitkä välitykset on hyvät, ihan vakio jonka paras vetoalue on tyhjäkäynnistä - 3500:aan on pitkillä välityksillä parhaimmillaan. Aika mietokin virikone jossa paras veto alkaa vasta 2500 jälkeen tarvii jo tiuhempaa välitystä.
     
  17. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tuo laskurihan antaa kierroslukemat nimenomaan siten että turbiini ei luista yhtään, 2157rpm antaa tolla sun rengaskoolla 49,7mph/80kmh vauhdissa mutta pari satkua sinne tai tänne... :)
     
  18. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Jaahas nyt ois perä saatu kasattua ja maalattua. Perään tuli nyt 3.73 välitys ja uudet laakerit tietysti.
    Laatikkokin kävi jo paikoillaan mutta turbiini onki oletettavasti paskana. No turbiini meni avattavaks ja katsotaan missä vika. Tuli myös hommattua vanteet ens kesäksi
     
    Muokattu: 28.11.2017
  19. Rampe92

    Rampe92 2nd gear

    Mitäköhän kuva palvelua porukka käyttää kun tuo photobucket ei enää toimi ilmaisena että pystyis kuvia lisäämään tänne?
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Aijaa ja kuvanjako aika suositut
     

Kerro tästä muillekin!