Lisämittaristoista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Impalala, 1.1.2012.

  1. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Eli eli, on tarkoitus hommata tohon letukkaan tarpeelliset lisämittarit(öljynpaine, vedenlämpö ja jännite).

    Us parts näyttää tarjoavan noita 3 mittarin sarjoja ihan kohtuu halvalla, kysymys kuuluukin, että tekeekö noilla mekaanisilla mittareilla mitään/ovatko yhtä tarkkoja ja toimintavarmoja vrt elektroniset?

    Myös motonet ja biltema tarjoovat mittareita kohtuu halvalla, mutta onko kauheen tarkkoja/luotettavia?

    Kaikki mielipiteet on tervetulleita!
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Itse ehkä jättäisin Motonetin ja Bilteman halvat mittarit hyllyyn, Autometer ja halvempi sisarmerkki Autogage mun kokemusten mukaan ihan ok. Ostat sitten minkä merkkiset tahansa, niin kannattaa hommata full sweep-asteikolla varustetut eikä niitä yleisimpiä quarter sweep-mittareita, täydellä asteikolla varustettujen luettavuus ja tarkkuus on paljon parempi ja pienetkin muutokset esim. öljynpaineessa huomaa heti.
     
  3. Achti

    Achti Gearhead

    Itse jättäisin autogaget hyllyyn ja ostaisin autometerit laakista. Autogagen öljynpainemittari on aika paska, ainakin anturinsa puolesta. Jostakin syystä kaks anturia on menny mulla paskaks, mut eipähän tartte sen kans enää painia kun jättää autogagen hyllyyn.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Itse luotan VAIN mekaanisiin kun kyseessä on öljynpaine/lämpö tai vedenlämpö. Enemmän ne elektroniset mittarit voi kusta kun mekaaniset.


    Motonetin mekaaniset kestäny ok ja biltemanki volttimittarit ja kierroslukumittari toimineet.
     
  5. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Autometerin sivuilla vaihtoehtoja jotka lisäksi ehkä vähän fiksumman näköisiäkin jo ulkonäöllisesti kuin jotkut pilipaliteeman "jokavärissäloistavat" härpäkkeet...
     
  6. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Onkos nää Autogage mittarit yleisesti paljokin huonompilaatuisia kuin "täysveriset" Autometerin vastaavat?
    Lähinnä noita mekaanisia meinaan.
     
  7. pete78

    pete78 Gearhead

    Pitääpä hieman sekaantua tähän topikkiin kun otsikko oli käypä :)

    Mitenkäs semmonen juttu että jos ostaa Autometerin nopeusmittarin elektronisena...saako sen toimimaan vanhassa autossa vai tarviiko se jotain tietsikka boxia toimiakseen. Ootteko asennellu moisia?
     
  8. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Mun käsittääkseni niissä tulee lootan kylkeen mittarivaijerin paikalle palikka joka tekee sähköstä signaalia mittarille.
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Jos mä olisin sä, niin ostaisin nuo US Partsin Autometer -mittarit

    Perustelu: On hyvännäköiset ja sopii vanhaan (ja uuteen) amerikanautoon
    Autometer on laatumerkki, ja aivan varmasti mittarit toimii ja näyttää oikeat lukemat, mikäli asennat ne oikein.

    On soki muitakin merkkejä, kuten Stewart Warner, Smiths ja VDO
     
  10. pete78

    pete78 Gearhead

  11. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

  12. pete78

    pete78 Gearhead

  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Varmaan se lämpö on paras ottaa ö-pohjan kyljestä.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Taitaa Auto-Meterkin ehdottaa et öljynpaineanturin paikalle T-liitin johon sit lämpö- ja paineanturi.

    T-liittimiä saa vaik Biltemasta, hydrauliikka- tai autotarvikeliikkeistä.
     

Kerro tästä muillekin!