Lisenssit (nitro nationals)

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja OL550, 21.3.2007.

  1. OL550

    OL550 1st gear

    Nyt on tullu erilaisia näkemyksiä tuosta lisenssistä

    Jos ajaa kansainvälisessä kilpailussa esim:(nitronats/veidec)?? Minulle sanottiin AKK:ssa jotta jos kilpailun status on kansainvälinen silloin tarvitaan kansainvälinen lisenssi, vaikka ajaa FIA ryhmien ulkopuolella...

    Kansallisella lisenssillä saa ajaa kaikissa muissa kisoissa eu/nez maat kunhan kilpailun status ei ole kansainvälinen...

    Eli millä kupongilla sinne nitronatikoihin nyt sitten pääsee ajaan?? Ja milläs oletten tähän asti ajaneet???????????
     
  2. joteam1

    joteam1 3rd gear

    Mikäli olen oikein ymmärtänyt? Ainoastaan FIA-ryhmät ovat kansainvälisiä, muut ryhmät ovat EU-kansallisia. Myös Ruotsissa, Norjassa, Englannissa ym. Eli peruslisenssi riittää Suomessa ja national muualla EU-alueella.
     
  3. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Kannattaa kylla tommonen asia kysya FHRAlta, nehan kuitenkin sen kisan jarjestaa ja tietaa vaatimukset lisenssien osalta.
    AKK varmaan mielellaan myy sulle semmosen lisenssin vaikket semmosta tarvikkaan :rotfl:
     
  4. Tea

    Tea 1st gear

    Itse asiassa toi EU-kansallinen tais olla se taikasana mitä tässä on haettu. En oo osannu ajatellakkaan sit noin. (ai millä aivoilla..) Niinkun BlackOrangen kans ollaan tota asiaa puitu, niin me ollaan molemmat saatu ihan eri vastauksia. Mä kirjotin tonne FHRA:n sivullekkin tästä aiheesta kyselyn. Mullon ollu aikasemmin kansainvälinen lisenssi + medical card, mutta nyt aattelin että jos siinä sit säästäs vähän (ainakin lääkärissäkäynnin vaivaa) ja hommais vaan sen pakollisen eli kai nyt sit kansallisen lapun.
     
  5. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Toi Status koskee vaan noita Kansainvälisiä ryhmiä. Eli vetelet niinku ennenkin samalla vanhalla tiketillä toivottavasti nopeampia aikoja kuin koskaan :rotfl:

    Tähän asti ollaan muuten vedetty tuolla Nitronatikoissa ihan Kertalisenssillä, mutta tänä vuonna kaikki muuttunee :eek:
     
  6. OL550

    OL550 1st gear

    Pitäs saada nyt FHRA:n kanta asiaan, sehän sen kilpailun järjestää ja tarkistaa vaadittavat asiakirjat.... Vai AKK:n kanta vai kaverin sana vai mikä....????
     
  7. OL550

    OL550 1st gear

    Juu näin mäkin asian käsitin siis jos puhutaan ryhmistä.. mutta sääntökirjaa lukien niin kilpailun status on joko kansallinen tai kansainvälinen... :eek:
     
  8. OL550

    OL550 1st gear


    Mulle sanottiin AKK:ssa nimenomaan jos kilpailun status on kansainvälinen niin sillon vaaditaan kansainvälinen kuponki, nyt pitäs FHRA:n olla sitten yhteyksissä AKK:hon paremmin ja infoo kehiin.... Ai niin Luigi tervetuloa OL:ään natikoissa ,vaikka indeksiluokkahan se on sekin :rotfl:
     
  9. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Taalta sita vastausta varmaan on turha hakea, soita tai laita FHRAn sivulle kysely, no jaa, taitaa sen kyselyn saada unohtaa saman tien, voi olla kisan menny jo kun siihen joku virallinen taho vastaa.
    Luppe varmaan vois jotain valaistusta antaa?
     
  10. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Kiitos kutsusta, toi kyllä kävi mielessäni, kun näitä juttuja kelailin, mutta valitsin Räketin sen halvemman hinnan takia, :eek: köyhä kun olen :poff:
     
  11. OL550

    OL550 1st gear

    FHRA ei voi luultavasti sanoa kuin sen saman, eli mitä ne on sopineet AKK:n kanssa, eli pitäähän sitä lajin huippujärjestöä uskoa, mutta jos FHRA päästää ajamaan kansallisella lisenssillä kansainvälisessä kilpailussa (ei fia luokat) niin ok...

    Eli kysyin tän AKK:sta ja sen vuoksi korotin lisenssiluokan Kansallinen- Kansainvälinen.....
     
  12. OL550

    OL550 1st gear

    Nii mut tää OL:han menee raketiks sit kun tarpeeks moni alkaa veteleen sitä 7.5s :rotfl: :rotfl:
     
  13. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Ne vaan haluaa AKKssa sulta Fyrkat pois :eek:

    Rahat pois tyhmiltä, kato.... :poff:
     
  14. OL550

    OL550 1st gear

    No viddu meninpäs halpaan....... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Tää muuten lienee asia, mitä sääntökirjassa ei ole ehkä huomattu korjata, sillä EU:n myötähän on tullut tämä EU-kansallinen ja asia tuli oikeastaan vasta nyt lisenssi uudistuksen myötä esiin. Pitääpi viedä viestiä sääntövaliokuntaan asiasta.

    Sana pistetty jo eteenpäin eli eiköhän sinne sääntökirjaan tule lisäys EU-kansallisesta kisasta joskus.
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Kilpailun status voi olla toisissa ryhmissä kansainvälinen ja toisissa kansallinen. AKK järjestää itse Neste rallin, jossa ajetaan kansainvälinen kilpailu MM-tasolla ja samassa kilpailussa kansallinen kilpailu F-ryhmän autoille. Samalla tapaa Nitro Natikoissa FIA ryhmät ovat kansainvälisiä ja muut ryhmät (EU-)kansallisia. Kilpailun status voi menne joko koko kilpailun mukaan tai sitten ryhmittäin ja samassa kilpailussa voi olla useamman tason kilpailuja.

    Kansainvälisen lisenssin lisäksi Medical Card tarvitaan yli 45 vuotiaille ja Ruotsissa niille, joiden ajat ovat alle 7,5 sekuntia.
     
  17. Tea

    Tea 1st gear

    Kiitos Putte selventävästä vastauksesta.
    Veidec on varmaan sit kanssa tollanen suomen EM-kisan kaltainen jos ajaa SST tai SG?
     
  18. Putte

    Putte 1st gear

    Kaikkien EM-sarjan kisojen pitäisi menneä samalla kaavalla eli FIA ryhmät on kansainvälinen, NDRS ja kansainvälisiin sääntöihin perustuvat ET ryhmät on EU-kansallinen ja siihen vielä mahdolliset kansalliset ryhmät, joita meillä ovat Street ryhmät.
     
  19. SG480

    SG480 1st gear

    On tää lisenssihomma ollut ihme hässäkkää. Onko muuten kellään tietoa että saako WCSC ET Brackettia ajaneet D1 vai D2 -läpyskän? Aikahaarukat on nimittäin olleet aikamoiset tuolla Rannikon cupissa kun erikseen ei ole ollut näitä alaluokkia kuten Super Pro tai Pro ET.
     
  20. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Aikahaarukka WCSC ET-Bracket luokassa on sama 5sek kuin isoissa kisoissa :soosoo: 9.5-14.5sek
     

Kerro tästä muillekin!