Lisenssit (nitro nationals)

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja OL550, 21.3.2007.

1. SG480

SG480 1st gear

Mitähän tossa on heristelemistä? Jos oon ajanut WSCS.ssa vaikka 14.50 niin oikeuttaako se D1 vai D2 läpyskään? Entä jos ajoinkin 9.50, mikä mulle sitten kopsahtaa postista?

2. Tea

Tea 1st gear

Ziisus että mulle saa kyllä nyt vääntää rautalangasta tän lisenssiasian. Ennen se on ollu aivan yksinkertainen, mutta... :odroll: Jos joku viisas ehtisi vastaamaan, en jaksa alkaa soitteleen. Jos ajan SPET:tä, niin tarviin siis kansallisen lisenssin (siitä huolimatta että ajan myös ruotsi & ehkä viro) mutta tarviiko nyt sen hiton medical cardin?? :odroll: Koska tuolla sääntökirjassa ryhmäsäännöissä se vaadittaisiin...??
    Kyselee nimim. "ei tajuu"

3. OL550

OL550 1st gear

Joo tosiaan.... Tekniset yleissäännöt 10:4 Kaikilla tulee olla FIA:n Medical Card joka osallistuu FHRA:n ja/tai FIA:n alaisuudessa järjestettävään kilpailuun, ja tässävaiheessa tullaan taas siihen noidankehään, kun AKK:ssa sanoivat viimevuonna jos tarvit Medical Card:in Niin heillä on papereissa vain kansainvälisen lisenssin kanssa saa Medical Card:in
    Eli on siis mahdotonta ajaa Kansallisella tai peruslisenssillä koska kaikki tarvii FHRA:n mukaan Medical Card:in, ja AKK:n mukaan jos tarvit Medical Card:in sulla täytyy olla Kansainvälinen lisenssi????????????

Huhuuuu oisko FHRA:n väkeä vastaamaan?

4. Tea

Tea 1st gear

Ei tää... tää ei.... eii... eiiiiiiii.... ei selviä ehkä koskaan :rotfl:
    (muutenkin tuolla sääntökirjassa on edelleen vanhat lisenssimääräykset tuolla yleisissä säännöissä...)

5. triniemi

triniemi Gearhead

Sääntökirjassa on vissiin virheellisesti se Medical card vaatimus SPETin kohdalla. Tarvitaan luultavasti vasta alle 7.5sekan kyydissä. On siellä sääntökirjassa varmaan jotain muitakin erheitä, mutta sitähän varten vois perustaa oman keskusteluketjun jos se sitä kautta korjaatuis?

6. SG480

SG480 1st gear

Tea, yriätn soittaa tänään AKK:lle jossain välissä. Tarvin itsekin tuohon varmuuden koska pyörin pääasiassa tuolla Piteåssa.

7. SG480

SG480 1st gear

Se väli oli nyt. National Lisenssiin EI tarvitse Medical Cardia. Vain ja ainoastaan KV -lisenssi vaatiin lekurin.

Kysyin että onhan uusi käytöntö varmasti selvä esim. Ruotsissa ja siihen sain vastauksen että pitäisi olla.

Näillä eväillä mennään.

8. Tea

Tea 1st gear

Kiitos Pepe vaivannäöstä. Tää auttaa varmasti monia. Ehkä voin nyt itsekkin huokaista helpotuksesta... :D

9. Tea

Tea 1st gear

Niin, pitäis olla... :rotfl: :rotfl: [/b]

10. DS 325

DS 325 Gearhead

Mitä :eek: :eek: :eek: Joko säkin oot yli 45 :eek: :eek: :poff:

Ei ois kyllä uskonu :poff:

11. Tea

Tea 1st gear

No en perkele sinnepäinkään :rotfl: (vastahan mä kolmekymmentä täytin!) Säästyy tossakin muutama kymppi. Luultavasti :odroll:

12. vipottaja

vipottaja 1st gear

On kahenlaisia kuljettajia. Sellasia, jotka lähenee neljääviittä, ja sellasia jotka etääntyy siitä. Tarttis varmaan alkaa tota lisenssii tilailee, mut kun se on niin hankalaa.....

13. ERT2

ERT2 1st gear

Ei tyhmä vieläkään tajua.....
    Voinko ajaa Alastaron EM kisoissa SPET-luokassa peruslisenssillä (maksoin sen jo) vai pitääkö tässä nyt köyhtyä lisää.....?!? :odroll:

14. triniemi

triniemi Gearhead

Lyhyesti: voit

15. ERT2

ERT2 1st gear

Kiitos jälleen kerran Mr Niemi että jaksat lukea tuota sääntökirjaa aktiivisemmin kuin allekirjoittanut....

16. vipottaja

vipottaja 1st gear

Mitä mä oon tota sääntökirjaa lukenut, niin mitä enempi sitä lukee, sitä sekasemmaks homma menee. Luokkasäännöt, tekniset säännöt ja yleiset säännöt näyttäis toisinaan olevan ristiriidassa. Eli liikaa ei kannata lukea. :rotfl:

17. OL550

OL550 1st gear

Kannattaa lukea sieltä kohdasta joka on mieluisin itselleen :rotfl:

Pointtihan tossa on toi Medical Card, eihän kukaan turhaan ala makseleen yksityislekurin ja verikokeitten maksuja ,jos kyseistä kuponkia ei edes tarvi :eek:

18. Tea

Tea 1st gear

Niin ja kun siellä on edelleen noi vanhat lisenssijutut, eli puhutaan A-, B-, ja C-lisensseistä.

19. Mopar

Mopar Gearhead

Ennen vanhaan se vaadittiin ja olihan se monta vuotta eikä sitä kukaan kertaakaan kysynyt? Oliskohan sitten kysytty, jos sitä ei olis ollut?

20. OL550

OL550 1st gear

Mutta tässäkohtaa tullaankin siihen hauskaan yhtälöön, kun AKK:ssa sanottiin (viimevuonna) jotta medical Cardin jos hommaat niin sillon sun lisenssiluokka on automaattisesti kansainvälinen :rotfl:

Kerro tästä muillekin!