Litkuja harrastajille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja hzemax, 17.1.2015.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kaasutöhö on vähän turhan ujo ja lämmittää laajasti, mieluummin asettiliekillä kuumaa anturin juureen.

    Älä katkaise anturia reikäänsä.
     
  2. KajS

    KajS Gearhead

    Tuo on se suurin mörkö. Mieluummin sitten öljytään slantin kylkeä kun disabloidaan kulkuneuvo katokseen.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä taisin ottaa tommosen viimeksi siten, että ajelin uuden anturin kanssa Biltemaan ja sovittelin sen sellaiseen metriseen hylsyyn joka oli jämpti. Oisko sitten ollut 26mm jos 27mm hölskyy. Enpä vanno. Sehän anturi ei edes ollut tiukassa loppujen lopuksi kun oli passeli avain. Bakeliitit sortuu vekes, mut ei se anturin runko niin vaan katkea.

    ...omalla vastuulla, kun savolainen lupaa...
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Jos se oluttölkkisovite ei toimi, niin 26 mm hylsyn ostoon. Tuuman hylsy istu aika hyvin, mutta se on lyhyt, joten liittimet (siis ne "urosabikot") anturissa taipuu.

    Edellisen puhujan viestistä taas innostuin. Ja koska Suomi, innostuminen tapahtuu omalla vastuulla, jos innostumista ei ole erikseen kielletty.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu, saattoi se olla tuumainenkin, mut Biltemasta sillä erää kuitenkin. Ainakin 1988 F-150 moottorin veden lämpöanturi on semmonen pitkän 1.0" hylsyn vaativa. Pitkät kuuskulmaiset tuumaiset hylsyt on kiven takana. Ratkaisin sopimattomuusasian ostamalla oikein halvan kuuskulmaishylsytuumasarjan. Halpissarjalaisen hylsyn saa helpommin poikki laikalla nääs kuin merkikkään kun ne on seostettu Chinesiumilla. Sit vaan putkenpätkä, hylsynpätkät ja hippunen ampeeriliimaa.
     
    KajS tykkää tästä.
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Kyllä Slant Sickness olet Suomen SlantSixDan, kaikkien slantistien pyhimys. Kiitokset hylsyvinkistä.

    Hain Puuilosta 27 mm pitkän voimahylsyn kympillä. Ruiskasin ensin sitä CRC Rost Flashia (mooottoriöljyä siellä oli jo...) ja irroitin anturin. Sitten kiersin uuden paikalleen. Homma selvä. Jatketaan näitä slantismeja sitten toisaalla, mutta tämä oli pakko laittaa tähän ketjuun.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Kyllä CRC Rost Flash on hyvää tavaraa tai sitten se nostaa harrastajan itseluottamusta. Vaihdoin tänään slanttivanin kardaanin takimmaisen ristinivelen ja onnistuin. Ihan lekalla ja hylsyillä.

    Menin pojan tallille, mutta tein homman ulkona, sillä tallissa oli Mikon Nissan Cima. Katsoin, että mulla ei ole varaa lekan kanssa heiluessani vaurioittaa tuota Vip-Vehicleä.
     
  8. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Aika monta kertaa ollu pojan tallilla, ni Wyrtyh 2000 on ollu just se millä kiinnileikaneet vehkeet on irti otettu.
     
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tänään, ko vaihdoin vaimon crown victoriaan P1 talvirenkaat, ni olha painavat noi stokkki pyörät, huh. Luodinkestävät vanteet painaa ihan vitusti.

    Onneks tarvikevanteet ei oo niin painavia.

    Laitoin tervaa studeihin kuitenkin.
     
    KajS tykkää tästä.
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Siis ex-poliisiauto? Ihan Blues Brothersia, hienoa!
     

Kerro tästä muillekin!