Löytöjä Maailmalta!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Gottlieb, 18.11.2014.

  1. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

  2. karra

    karra Double Gearhead

  3. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    ^Toisiko joku Suomeen ja kilpiin... saisi porukka hepulin tuon vaikutuksesta autokannan keski-ikään.
     
  4. Bukero

    Bukero Gearhead

    Tuollaisen kloonin sais ehkä tehtyä täälläkin 100% suomistoliittolaisista osista.
    Eikös ne meinaa autoveronkin ajaa alas ja tuo kai kulkee "bio"aineilla
     
  5. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Powerstroke tykkää tästä.
  6. BBC

    BBC Guest

    Hieno kustom tuo Barris vette. Onhan niitä normaaleita jokiveneitä nähty,...

    50luku oli hienoa aikaa, tohdittiin tehdä rohkeita vetoja niin kustom pajoilla, tehtaiden konseptiautot ja muutenkin.

    Tuossa pitää sentään osata tehdä, mutta joku hikinen pussihousu auton entisöitnti tai museokuntoon saattaminen onnistuu joka Jormalta tai johannalta.
     
  7. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    Jos tekee alkuperäistä ja menee pieleen niin onks se sitä customia joka ei onnistu joka Jormalta ja Johannalta??
    Tuossa kun olen seurannut "pussihousu" entisöintiä autoon mihin ei joka osaa osteta marketista niin väitän että osaamisen taso täytyy olla huomattava. Helpommalla ja vähemmällä osaamisella pääsisi tässä(kin) tapauksessa jos tekisi "customoiden" eikä niin arvostaisi alkuperäitä. Jokainen kuitenkin tyylillään.
     
    Powerstroke, Dataviilaaja ja Pertti K tykkäävät tästä.
  8. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Mielipiteet on sikäli kivoja, että jokaisella on omansa, ihan niinkuin persereikäkin...

    Totta, että normicorvetteja on ihan tarpeeksi. Sanonpa vain, että jos GM olisi muotoillut Corvetten noin, niin eipä niitä olisi monta myyty. Ja jatkanpa vielä, ettei maailma olisi paljoa menettänyt, vaikka tuo olisi jäänyt tekemättä - Vaikka näin 55v myöhemmin tuokin ihan mielenkiintoinen "artifakti".

    Barris oli mestari itseoppineena koriräätälinä, mutta näiden tunnetuimpien näyttöjensä perusteella automuotoilijana aika surkea. Suomessakin vaikuttaa tälläkin hetkellä monta paljon tyylitajuisempaa custom-maakaria, kunnia heille.

    Tuota Auliksen repäisyä mobilistien suuntaan en tässä yhteydessä ymmärrä sitten ollenkaan. Tuo Barris vette tehtiin uudesta autosta v.1958 - Miten tämä liittyy entisöintiin?
    Tarkoitatko, että amerikan Joe teki turhaa työtä tuon entisöidessään:D

    Itse en lokeroi itseäni, enkä useimpia ystäviäni "kumpaankaan leiriin", jos tarkoitus on asettaa mobilistit ja kustom- ja/tai hot rod porukat toisiaan vastaan(?).
    Ihan kiva viimevuosina on nähdä, miten rajat häviävät. Mikkelin Old Timer Run ja Pieksämäen Big Wheels ovat kivoja tapahtumia Suomessa, kun kaikki potkuripäät melskaavat sulassa sovussa ja kaikilla on kivaa. Ison veden takana kävin katsomassa Race of Gentlemen skabaa New Jerseyn rantahiekoilla, eikä siellä eroteltu ihmisiä auton rakenteluasteen perusteella. Tosin aikakauden mukaisuus myös hot rod ja kustom rakentelussa tuntui olevan monelle tärkeää. Kalusto oli hienoa ja tyylikästä, kun 30-lukuiseen rodiin ei oltu ängetty 20" bling bling vannetta eikä billet-palikkaa, vaan se oli rakennettu 50-luvun alun tyyliin.
     
  9. 1320

    1320 Gearhead

    Tuosta täytyy olla hieman eri mieltä, kyllä Barrisin pajalta on rullannut erittäin tyylikkäitä luomuksia. Etenkin vanhat '50 luvulla tehdyt rakennelmat on parasta antia, mutta toisaalta kun vuosi sitten käytiin sisällä Barrisin pajalla ja pääsi katselemaan läheltä sellaista kummajaista kuten esimerkiksi Munsters Koach niin täytyy sanoa, että eipä sekään nyt aivan karmea ollut. Jostain syystä myös Batmobile iskee meikäläiseen.

    No, joka tapauksessa nää vanhat on kyllä parhaita tekeleitä:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Se on kyllä totta, että Suomessa on paljon erittäin taidokkaita rakentajia.
     
  10. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tuosta Barrisin luomuksesta tuli heti mieleen Raymond Loewyn Flaminia Loraymo:

    Liekö saanut innoituksensa Barrisin Corvettesta, tiedä häntä. Oikeastaan tuo vette on sittenkin aika maltillinen...
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Vähän tuommoinen pyhimys-volvon krapulapäivä.

    Muodit tulee ja menee, noita Barrisin luomuksia pitää tarkastella oman aikansa kuvajaisena.
     
  12. andreas.

    andreas. 3rd gear

  13. Gottlieb

    Gottlieb 3rd gear

  14. Kalu

    Kalu Double Gearhead

  15. karpo29

    karpo29 3rd gear

  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Taijan prkele myyä pois kaikki tyhjänpäiväset romut ja hankkia tommosen cabover kenwortin Detroit diisselillä. Hinta huikeat 3500 taalaa.

    https://spokane.craigslist.org/hvo/5912511224.html

    Tuohon vielä ymppää lavan tavallisesta pikupista niin se on siinä.

    [​IMG]
     
    tinareki, leivonharri ja palontie tykkäävät tästä.
  17. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

  18. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Voisi joo, aikamoinen summa laitettu jos pitaa paikkansa, tekisi mieli kayda mulkaisemassa ihan uteliaisuudesta. On sentaan saatu merkki ja malli ilmoitukseen sen klassisen "car for sale, call Joe for info" sijaan :)
     
  19. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Kysy jos saisit kuvia :)
    Tosin kun ei ole niitä ilmoitukseenkaan laittanut niin mahtaako onnistua nytkään...
     
  20. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Tuli vilkaistua ylempänä mainittu Corvette ja sehän näytti yllättävän hyvältä. Valitettavasti muotoilun heikkoutena oli oikeastaan keskivaiheille jätetty alkuperäinen muotoilu, joka ei sovi visioon. Ehkä näin italianautoharrastajana sitä ei sitten kaipaa maata nuolevaa raskasta etupuskuria tai spoileria tekemään autosta "jykevä". Ihan ok oman aikansa tuote, lähestulkoon hieno.
     

Kerro tästä muillekin!