Löytöjä Maailmalta!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Gottlieb, 18.11.2014.

  1. Gottlieb

    Gottlieb 2nd gear

    isalmela tykkää tästä.
  2. TM:ssä on juttua ainutlaatuisesta farkusta.

    Ohiossa oli Fordeja arvostava asiakas, joka halusi tilata vuoden 1967 Country Squiren 428-kuutiotuumaisella (7,0 litraa) moottorilla nelikurkkuisin kaasuttimin, nelivaihteisella käsivalintaisella vaihteistolla sekä erillisillä etuistuimilla.

    Toisin sanoen hän halusi yhdistää täysikokoisten kaksiovisten Fordien varustelun farmarikoriin. Mistään luettelosta tuollaista yhdistelmää ei löytynyt, mutta paikallinen jälleenmyyjä välitti erikoisen toiveen Ford Motor Companylle. Vahvistamattomien tietojen mukaan tilauksen hyväksyi Fordin silloinen pääjohtaja Lee Iacocca.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja nyt myynnissä..
     
    isalmela, Inlinee ja Rane 66 tykkäävät tästä.
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Sporttifarkku, enemmän tilaa ja tehoa mitä skoda octavia rs:ssä.
     
    maverick999, isalmela ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. puna niska

    puna niska 3rd gear

    Myyjähän on Tom Cotter Hagertysin Youtube kanavan barnfind hunter ohjelman juontaja.vahva suositus.
    Ja itse auto herättää kovasti ostohimoja,no tyhjällä lompakolla pyyhkii ohtaa niin mennee nekkii himot.
     
  5. hzemax

    hzemax Gearhead

    Eiköhä tonki joku vitun cleetus mc farland osta ja laita siihen jonku tuplaturbo L fucking S moottorin. We got 1100 hp whit nitros jeee!
    Sinänsä Cleetusin videot on aika viihdyttäviä, vaikka mopariukko oonkin.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  6. puna niska

    puna niska 3rd gear

    No jos se sen ostaa niin sitten se mullet hippi saa tehdä sillä ihan mitä vaan.
     
  7. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Yhdessä Barnfind hunter jaksossa näkyi tuon Fordin tuulilasissa For Sale lappu ja lasiin tussilla piirretty 15k$. Onko sitten halpa vai kallis? Hintatasoperseilyä?? :eek::D
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Tämä lienee hyvä paikka tälle KL:n uutiselle, jossa kerrotaan yhdestä ikonisimmasta hot rodeista kautta aikain, eli Tom McMullenin `32 Roadsterin olevan myynnissä Mecum-huutokauppakamarin huutokaupassa.

    [​IMG]
    Vauhtikunkku. Ford McMullen roadster hallitsi Los Angelesin katujen kiihdytyskisoja 1960-luvulla.KUVA: JEREMY CLIFF

    [​IMG]
    Viimeistelty. Katutaistoissa nuhjaantunut Ford saneerattiin vuosituhannen vaihteessa entiseen loistoonsa. KUVA: JEREMY CLIFF

    [​IMG]
    Liekeissä. Vuonna 1932 valmistunut Ford ei osoita hiipumisen oireita.KUVA: JEREMY CLIFF

    KL:n uutinen on taattua suomiuutistasoa, eli kehno. Mutta tässä kerrotaan paremmin paremmin:

    Though known as the McMullen car, he wasn’t the original owner. He bought the car, equipped with a 283cid Chevrolet small-block V8, in 1958. McMullen immediately replaced that engine with a bored and stroked 352cid Chevy unit topped by a half-dozen carburetors. Later, he added a GMC 4:71 supercharged and fed the powerplant via two 4-barrel carburetors.

    He set an A/Street Roadster speed record of 167 mph at El Mirage, hit 118 mph in a quarter-mile sprint and 138 in a half-mile run at Riverside.
     
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mitä halvempi automerkki, sitä enemmän valinnan varaa optioiden suhteen. Kalliissa merkissä pitää olla kaikki vakiona, koska ei haluta päätyä tilanteeseen, jossa naapurilla on halvempi merkki, mutta paremmat lelut. Limusiiniin ei tarvitse valita muuta kuin väri: valkoinen tai musta, siinä on jo paras moottori/vaihteisto ja kaikki lelut.

    Uutena ja käytettynä yleensä paremmin varusteltu auto on halutumpi ja kalliimpi mitä huonommin varusteltu; GTI Golf on suositumpi mitä perus-golf, ja siitä joutuu maksamaan enemmän.

    Chevrolet on tällainen halpa auto ja niiden peruskori "Full-Size" on auto, jota on valmistettu pitkään (oikeastaan aina). Vähän eri nimillä eri vuosina, mutta iso Chevy muodosti amerikkalaisen autoilun selkärangan 50-luvulta 90-luvulle. Näitä tehtiin parhaillaan miljoona vuodessa ja ikääntyessään jokainen mallipolvi on noussut harrasteautosta klassikoksi. Näistä on julkaistu hintalistoja jo 70-luvulta asti ja peruskaava on looginen: Vanhempi on kalliimpi kuin uudempi, urheilullisempi kori (2 ovinen sport coupe tai avo) on kalliimpi kuin perhe/taksimalli (neliovinen sedan tai farmari), isommat moottorit, automaattivaihteistot, ilmastoinnit jne lisävarusteet hilaa hintaa ylöspäin. Ihan halutuimpia malleja saattaa olla isolohko, vahvistettu voimansiirto, kiihdyttelyyn sopiva perävälitys ja vaikka tietty värikombo (vaikka triple black, eli musta ulkoa, sisältä, katosta). Vaikka autoa olisi valmistettu miljoona, niin JUURI tällä kombinaatiolla keksi sen tilata vain 500 ihmistä.

    https://bringatrailer.com/listing/1968-chevrolet-biscayne-l36-427/

    Tässä on poikkeus sääntöön. Koko mallikirjon halvin malli (Biscayne). Halvin korimalli (2d sedan). Tämä jäi harvinaiseksi, koska kukaan ei halunnut tunnustaa olevansa "noin köyhä".

    Mutta tuo on silti haluttu auto. Halvin malli on samalla kevyin malli.
    Kaikki lelut puuttuvat ja korimalli on vankin mahdollinen.
    Siitähän saa kelvon kihdytysauton. Chevyllä ei oltu varsinaisesti kielletty tilaamasta isointa mahdollista moottoria köyhimpään malliin, joten tässäkin on 7-litrainen isolohko.

    Tässä vaiheessa huutokauppaa vielä aika maltillinen hinta.
     
  10. palotila

    palotila 3rd gear

    Olipa juttu tuon Tom McMullenin linkin takana.
     
  11. Cortina71

    Cortina71 2nd gear

  12. f100 stepside

    f100 stepside Gearhead

  13. IS:ssä on juttu naapurimaasta:

    Keskellä ei mitään avautuu venäläismiehen mykistävä autokokoelma

    Mihail Krasinets on kerännyt erilaisia neuvostoaikaisia autoja yli 30 vuotta. Hänen mykistävä kokoelmansa seisoo pihalla pienessä kylässä Tulan alueella Keski-Venäjällä. Entinen automekaanikko on ollut todella kiinnostunut autoista aivan lapsesta lähtien. Katso video uskomattomasta kokoelmasta!

    Samasta aiheesta löytyy netistä muitakin juttuja. Tässä on juttu, missä on hyviä kuvia:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    sleepercooler, 12345678910, Pande_K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Cortina71

    Cortina71 2nd gear

  15. Ford LTD ja 1 999 000 euron hintalappu. TM:n juttu aiheesta:

    Auto ei olekaan kulkuneuvo, vaan tämä yksilö on tansanialaisen taiteilija George Lilangan luoma taideteos. Vuonna 1934 syntynyt Lilanga on yksi maailman tunnetuimmista afrikkalaisista taiteilijoista. Hän teki aluksi puutöitä ja siirtyi myöhemmin tekemään maalauksia. Ehkä tunnetuin hän on kuitenkin veistoksistaan.

    KUVIEMME FORD LTD muuttui taideteokseksi syyskuussa 1996, kun Lilanga oli käymässä Saksassa. Hän maksoi yöpymisensä maalaamalla käsin auton. Se on tiettävästi ainoa Lilangan signeeraama nelipyöräinen taideteos.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  16. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Tulee mieleen vastaavan näköiset autot vajaan 10 vuoden takaa. Eräs piripää sotki lähiön parkkipaikalla autoja spray maalilla ja ne autot oli sitten tuon näköisiä. Kai jotkut nykytaiteen säätiöt teki niistä miljoona tarjouksia?
     
  17. Cortina71

    Cortina71 2nd gear

    sleepercooler tykkää tästä.
  18. Gottlieb

    Gottlieb 2nd gear

    leivonharri tykkää tästä.
  19. oisko nyt kuitenkin "restomod" tai "street rod"
     

Kerro tästä muillekin!