Löytöjä Maailmalta!

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Gottlieb, 18.11.2014.

  1. Cocco Bill

    Cocco Bill 2nd gear

    Konttiin ja "helpolla museoon" merkinnällä myyntiin mopilistiin,jämät olohuoneeseen jalustalle alttariksi tai tehtävä kuten mun nuoruusvuosina että kova karju osti jonkun tuontasoisen lähtökohdan,merkki kuin merkki, ja äf hoo är aan kangasmerkki farkkurotsiin ja pääsi muuten tosi helpolla kun vaan aina sanoi kyselijöille ettei löydy osia ja nautti piirien arvostuksesta aikansa.
    Eikä osia muuten löytynytkään edes tavallisiin malleihin ellei romikselta tai ns soveltaen normaalikukkarolla.
    Ajamaan ei tietty päässyt koskaan mutta hyvä syy miksei ikään voinut lähteä kuskiksi muille omalla autolla ja siispä pääsikin hyvällä omallatunnolla nauttimaan virvokkeita muiden takapenkeille..
    Eikös KLB.llä ollut joku hyvin säilynyt tuommoinen luukkulamppuinen Ford vai Mercury STW ikiajat varastossa säilöttynä monien muiden ajopeliensä kera ja myi tai ainakin kauppasi vähän aikaa sitten eikä ehkä ajanut ikinä vai liekö edes suomeen kilvitettykään koko autoa,oisko Yrjön tuomia ollut silloin huippuvuosina?
    Kuten joskus tuli sanottua ja tietty heti irvailijoiden keskipisteeksi joutuen, niin onnellinen on joka älysi Hiacenkorvikkeensa säilöä ja pidellä harrastepelinä jo silloin tai unohtaa hyvässä hapessa jemmaan kun pilahinnoissa olivat.
    Eivät oo mitenkään helppoja&halpoja entisöitäviä jos huippukuntoon haluaa!
     
    rane58 tykkää tästä.
  2. Gottlieb

    Gottlieb 2nd gear

    isalmela tykkää tästä.
  3. TM:ssä on juttua ainutlaatuisesta farkusta.

    Ohiossa oli Fordeja arvostava asiakas, joka halusi tilata vuoden 1967 Country Squiren 428-kuutiotuumaisella (7,0 litraa) moottorilla nelikurkkuisin kaasuttimin, nelivaihteisella käsivalintaisella vaihteistolla sekä erillisillä etuistuimilla.

    Toisin sanoen hän halusi yhdistää täysikokoisten kaksiovisten Fordien varustelun farmarikoriin. Mistään luettelosta tuollaista yhdistelmää ei löytynyt, mutta paikallinen jälleenmyyjä välitti erikoisen toiveen Ford Motor Companylle. Vahvistamattomien tietojen mukaan tilauksen hyväksyi Fordin silloinen pääjohtaja Lee Iacocca.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja nyt myynnissä..
     
    isalmela, Inlinee ja Rane 66 tykkäävät tästä.
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Sporttifarkku, enemmän tilaa ja tehoa mitä skoda octavia rs:ssä.
     
    isalmela ja Inlinee tykkäävät tästä.
  5. puna niska

    puna niska 3rd gear

    Myyjähän on Tom Cotter Hagertysin Youtube kanavan barnfind hunter ohjelman juontaja.vahva suositus.
    Ja itse auto herättää kovasti ostohimoja,no tyhjällä lompakolla pyyhkii ohtaa niin mennee nekkii himot.
     
  6. hzemax

    hzemax Gearhead

    Eiköhä tonki joku vitun cleetus mc farland osta ja laita siihen jonku tuplaturbo L fucking S moottorin. We got 1100 hp whit nitros jeee!
    Sinänsä Cleetusin videot on aika viihdyttäviä, vaikka mopariukko oonkin.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  7. puna niska

    puna niska 3rd gear

    No jos se sen ostaa niin sitten se mullet hippi saa tehdä sillä ihan mitä vaan.
     
  8. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    Yhdessä Barnfind hunter jaksossa näkyi tuon Fordin tuulilasissa For Sale lappu ja lasiin tussilla piirretty 15k$. Onko sitten halpa vai kallis? Hintatasoperseilyä?? :eek::D
     
    isalmela tykkää tästä.
  9. Tämä lienee hyvä paikka tälle KL:n uutiselle, jossa kerrotaan yhdestä ikonisimmasta hot rodeista kautta aikain, eli Tom McMullenin `32 Roadsterin olevan myynnissä Mecum-huutokauppakamarin huutokaupassa.

    [​IMG]
    Vauhtikunkku. Ford McMullen roadster hallitsi Los Angelesin katujen kiihdytyskisoja 1960-luvulla.KUVA: JEREMY CLIFF

    [​IMG]
    Viimeistelty. Katutaistoissa nuhjaantunut Ford saneerattiin vuosituhannen vaihteessa entiseen loistoonsa. KUVA: JEREMY CLIFF

    [​IMG]
    Liekeissä. Vuonna 1932 valmistunut Ford ei osoita hiipumisen oireita.KUVA: JEREMY CLIFF

    KL:n uutinen on taattua suomiuutistasoa, eli kehno. Mutta tässä kerrotaan paremmin paremmin:

    Though known as the McMullen car, he wasn’t the original owner. He bought the car, equipped with a 283cid Chevrolet small-block V8, in 1958. McMullen immediately replaced that engine with a bored and stroked 352cid Chevy unit topped by a half-dozen carburetors. Later, he added a GMC 4:71 supercharged and fed the powerplant via two 4-barrel carburetors.

    He set an A/Street Roadster speed record of 167 mph at El Mirage, hit 118 mph in a quarter-mile sprint and 138 in a half-mile run at Riverside.
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mitä halvempi automerkki, sitä enemmän valinnan varaa optioiden suhteen. Kalliissa merkissä pitää olla kaikki vakiona, koska ei haluta päätyä tilanteeseen, jossa naapurilla on halvempi merkki, mutta paremmat lelut. Limusiiniin ei tarvitse valita muuta kuin väri: valkoinen tai musta, siinä on jo paras moottori/vaihteisto ja kaikki lelut.

    Uutena ja käytettynä yleensä paremmin varusteltu auto on halutumpi ja kalliimpi mitä huonommin varusteltu; GTI Golf on suositumpi mitä perus-golf, ja siitä joutuu maksamaan enemmän.

    Chevrolet on tällainen halpa auto ja niiden peruskori "Full-Size" on auto, jota on valmistettu pitkään (oikeastaan aina). Vähän eri nimillä eri vuosina, mutta iso Chevy muodosti amerikkalaisen autoilun selkärangan 50-luvulta 90-luvulle. Näitä tehtiin parhaillaan miljoona vuodessa ja ikääntyessään jokainen mallipolvi on noussut harrasteautosta klassikoksi. Näistä on julkaistu hintalistoja jo 70-luvulta asti ja peruskaava on looginen: Vanhempi on kalliimpi kuin uudempi, urheilullisempi kori (2 ovinen sport coupe tai avo) on kalliimpi kuin perhe/taksimalli (neliovinen sedan tai farmari), isommat moottorit, automaattivaihteistot, ilmastoinnit jne lisävarusteet hilaa hintaa ylöspäin. Ihan halutuimpia malleja saattaa olla isolohko, vahvistettu voimansiirto, kiihdyttelyyn sopiva perävälitys ja vaikka tietty värikombo (vaikka triple black, eli musta ulkoa, sisältä, katosta). Vaikka autoa olisi valmistettu miljoona, niin JUURI tällä kombinaatiolla keksi sen tilata vain 500 ihmistä.

    https://bringatrailer.com/listing/1968-chevrolet-biscayne-l36-427/

    Tässä on poikkeus sääntöön. Koko mallikirjon halvin malli (Biscayne). Halvin korimalli (2d sedan). Tämä jäi harvinaiseksi, koska kukaan ei halunnut tunnustaa olevansa "noin köyhä".

    Mutta tuo on silti haluttu auto. Halvin malli on samalla kevyin malli.
    Kaikki lelut puuttuvat ja korimalli on vankin mahdollinen.
    Siitähän saa kelvon kihdytysauton. Chevyllä ei oltu varsinaisesti kielletty tilaamasta isointa mahdollista moottoria köyhimpään malliin, joten tässäkin on 7-litrainen isolohko.

    Tässä vaiheessa huutokauppaa vielä aika maltillinen hinta.
     
  11. palotila

    palotila 3rd gear

    Olipa juttu tuon Tom McMullenin linkin takana.
     

Kerro tästä muillekin!