Kumpaa on porukka laitellut 6.2d vaniin? Defan sivuilta löytyy lohkolämmitintä vaan 6.5td (96-) malliin, käykö tuo sama?
Menny reilusti ohi koko kyssäri Laitas tarkempaa linkkiä tohon defan tuotteeseen, niin voi porukka herkemmin vastailla
20 vuotta sitten varoteltiin lohkon epätasasesta lämpiämisestä , jos vaan toisella puolen lohkis, eipä kyllä 4 auton kokemuksella yksikääm lohko haljennut koskaan ?
Meillä ei oo juurikaan noita koneita sähkölämmitelty Bensallahan ne lämpiää nopeasti..... Sori piti päästää höyryjä pihalle kun koko päivän oon ollu tallis. Sen verran faktaa tosta v-8 lämmityksestä että yks tuttu tuhos Skaanian koneen kun toisen puolen lämppäri ei toiminut. Ok nyt keskustellaan pienemmistä koneista ja kyllä molemmat niin letku- kuin lohkolämppärit saa tommosen 6.2 koneen lämpeämääm sopivasti. Jos ei sopivaa lohkolämppäriä löydy niin eiköhän tommonen letkulämppäri löydy esim IKH:n sivuilta.Riittävän tehokas niin ei tartte tuntitolkulla hekua lämmittämäs vettä.
http://www.fixus.fi/tuotteet/tuotteet/l ... ulukko.pdf Löytyy tuolta pick upin kohdalta 6.2 411104 vastus kohtaan C3.
Jos on 16A nalli niin laittaa sinne tämmöisen niin ei tarvii odotella tuntisotalla pakkasella http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-2850w
Noi voi sun v!"&%€!!! Viikko sitten tilasin lohkiksen Duramaxiin; jos olisin tiennyt tällaisista kiertovesipumpullisista letkulämppäreistä olisin ilman muuta laittanut tällaisen :cry:
Mun tarvis kanssa oldsiin laittaa joku lämppäri kun ei siinä tällä hetkellä ole. Tohon sais nätisti lämppärin kennon letkun väliin tollasen teholämmittimen. Varmaan toi 1850W mallikin on perin riittävä :lol:
oleellista käytössä on sitten se, että letkulämppäri on paljon tehottomampi, eli kun lohkossa olevan hehkuttelu auttaa jo parissa tunnissa, letkulämppärin on oltava kiinni reilut 3 tuntia. ongelma uusissa letkulämppäreissä on typerä termostaatti, joka katkaisee lämmityksen...
Mullä on Nuffieldissä tollanen ilman pumppua varustettu letkulämppäri ja se kyllä on tosi tehokas. Kovillakin pakkasilla tunti lämmitystä ja lohkon kylki on lämmin.
Vaimon 4,6 foordiin laitoin tollasen 1500 w tt,n lämmityslaitteen letkuun. Täällä on nyt 20 raatia pakkasta. Puoli tuntia sitten laitoin töpselin seinään ja näyttäs jo konepellistä huurteet alkavan häipyä. Kävinpähän laittamassa lintan tulille ja lämppäristä tulee kädenlämpöistä heti startin jälkeen. Itte pidän tota aika ripeänä ja hyvänä vehkeenä.
maailma muuttuu ja noi kiertovesipumpulla varustetut pumput on paljon tehokkaampia ku lohkolämmittimet. Tietysti väärin asennettuna kaikki on paskaa. Ainakin tuossa mallissa jonka asensin muijan autoon, katkaisin on 60 asteessa. Kuinka lämpimäksi se moottori pitää saada ettei se ole typerä? 1kw lämppäri, neloskone, pakkasta vajaa 10 astetta, lämppäri tunnin päällä. Moottorin vedet yli 50 astetta ja heti työntää lämppäristä lämmintä sisälle kun lyö auton käymään. Ei saa lohkolämmittimellä noin lämpimäks ja säteilylämmittimet on lähinnä koristeita tuohon verrattuna. Hiukan pistää miettimään hinta-laatusuhdetta kun asensin omaan käyttikseen eberin joka makso melkein 10 kertaa enemmän.
Millasia sulakkeita on yleensä ulko pistorasioissa? Toi 2850w kuulostaa kauheen isolta, eikö siitä tule jo noin 12A rasitusta sulakkeelle? Kun noita lämmittimiä tuolta kattoo, ei toi isoin maksa paljoakaan enempää mitä noi pienemmät. Jos vaan sulakkeet kestää vois satsata heti tohon isoimpaan. Noi säteilylämppärit on mun mielestäni vähän sellanen keksintö mikä on 50 vuotta jäljessä. Nykyisten 0w- öljyjen aikana ei öljyn lämmitys ole niin tärkeetä mitä joskus sae 30 yksasteölyn aikana
Riippunee letkulämmittimestä. Sellainen alavesiletkuun asennettava taitaakin vaatia aikaa että lämpenee mosa kunnolla. Sitten taas tämmöinen Defa on varsin tehokas, mulla oli Dodgessa ja kovilla pakkasilla tunnissa oli jo riittävän lämmin kone. Ongelma tuossa on että on pirun tarkka oikeasta asennosta, jos on sopivasti vinossa niin ei lähde neste kiertämään. Traktoreissa tuo toimii kuin junan vessa, niissä kun sen melkein saa suoraan lohkon kupeeseen lyhyellä letkun tumpilla. Siksi sen otin pois kun ei ollut hyvää paikkaa missä toiminta ois ollu varmaa. Ja silloin se termarikin on hyvä koska jos neste ei kierrä niin sehän alkaa kiehua ja polttaa vastuksen. Pitää hommata tollanen TT-Thermo seuraavaks.
Normaalisti lämpötolpissa on nykyään 16A, mutta toki jossain vanhan ajan systeemissä voi taloyhtiössä olla jopa vain 10A jaettuna useammalle rasialle, ja sitten on koko rivi kylmänä. Jos sähköjä päivittää niin 16A pistorasiat joka paikkaan niin ei tarvii ihmetellä... nimimerkillä taskulaskimella pitää laskea mitkä patterit voi jättää tontille päälle kun lähtee reissuun...
Mitenkäs, kun nuo lohkolämppärin rojut jo ovat korjaamoon tulleet eikä niitä voi vissiin takaisinkaan lähettää; voisikos kaveriksi liittää tuollaisen pumpulla varustetun letkulämppärin? Lähinnä ajattelin sitä, että saisi tuon läpöisen veden kiertämään järjestelmässä ja varmistettua/tehostettua tuon lämpenemisen?
vaikuttaa toimivalta laitteelta tuo pumppulämmitin. nyt kun sais vielä tuon auton oman puhaltimen toimimaan samaan aikaan niin ei tarvis muita lämppäreitä enää. ja olis varmast lasit sulana.
Mietin aivan samaa, että miten sais puhaltimen heräämään samalla? Ei paukut kestä millään pitää tota ja sit sisätila lämppäriä....